Traditional Kurdish Songs; Sacrifice; Inspired By The Music Of Quest Africa; Hope; Pandemic Song; Pavane; Lullabies; Slavic Lullaby; Inspired By J.S.Bach Cello Suite; El Cant Dels Ocells; My Mom; Melodies From Mongolia & Taiwan; Kongurei; Shima Uta; Iriniaki.
Maria Pomianowska to instrumentalistka, wokalistka i pedagog, grająca na takich instrumentach jak m.in. sarangi, suka biłgorajska i wiolonczela. Artystka na co dzień związana z Akademią Muzyczną w Krakowie, jest założycielką takich zespołów jak Raga Sangit, Zespół Polski, San-Nin Trio i Arcus Poloniae. Od lat Maria Pomianowska uważana jest za pionierkę w dziedzinie upowszechniania w świadomości słuchaczy dawnych polskich instrumentów ludowych. To właśnie z jej inicjatywy po latach zapomnienia przywrócono do łask sukę biłgorajską i fidel płocką.
Artystka, znana też m.in. z współpracy z gambijskim wirtuozem kory Bubą Badjie Kuyatehem, wiele podróżuje i koncertuje z muzykami z całego świata, a w Indiach studiowała sztukę gry na sarangi, co znacząco wpłynęło na jej paznokciową technikę gry na suce biłgorajskiej.
Właśnie temu instrumentowi dedykowana jest (druga po "Voice of Suka”) płyta Marii Pomianowskiej, która ukazała się w "zielonej serii" wytwórni For Tune.
Na nagranym w okresie pandemii (czerwiec 2020) albumie "Sukotherapy" znajdziemy oryginalne aranżacje pieśni kurdyjskich, armeńskich, afrykańskich, chińskich, starofrancuskich, ukraińskich, słowiańskich, katalońskich, polskich, mongolskich, tuwińskich, japońskich i greckich.
Całość subtelnie oprawiona została elektroniką nadając programowi płyty klimat ambientu i dźwiękowej relaksacji, a firmującą album formację Maria Pomianowska Project wraz z liderką tworzą: Karolina Hulbój (wiolonczela i jej pokrewny instrument: wspak, stworzony przez lutnika Andrzeja Króla), Arad Emamholi (bęben daff), Sebastian Wypych (kontrabas), Wojciech Lubertowicz (bębny obręczowe). Muzykom towarzyszy grono zaproszonych do nagrań gości.
Maria Pomianowska i towarzyszący jej znakomici muzycy, nie tylko zabierają nas w podróż w czasie i przestrzeni, ale sprawiają iż zostajemy przeniesieni w odrealnioną rzeczywistość wolną od trosk i zmartwień dnia codziennego. Piękne melodie, czarowne brzmienia i wykreowana przez artystów dźwiękowa przestrzeń, sprawiają iż mamy wrażenie istnienia równoległego świata, który bezwarunkowo nas wciąga i ujmuje swą magiczną dźwiękową estetyką.
Wraz z artystami przemierzamy Armenię, Afrykę, Chiny, Mongolię, Ukrainę, Syberię i mnóstwo nieznanych dotąd miejsc na ziemi, słuchając zarówno kołysanek i pieśni religijnych, jak melodii granych przed laty w odległych od siebie miejscach świata przez pasterzy.
Dźwiękowa magia i niepowtarzalna muzyczna przygoda. Gorąco polecam!
Artystka, znana też m.in. z współpracy z gambijskim wirtuozem kory Bubą Badjie Kuyatehem, wiele podróżuje i koncertuje z muzykami z całego świata, a w Indiach studiowała sztukę gry na sarangi, co znacząco wpłynęło na jej paznokciową technikę gry na suce biłgorajskiej.
Właśnie temu instrumentowi dedykowana jest (druga po "Voice of Suka”) płyta Marii Pomianowskiej, która ukazała się w "zielonej serii" wytwórni For Tune.
Na nagranym w okresie pandemii (czerwiec 2020) albumie "Sukotherapy" znajdziemy oryginalne aranżacje pieśni kurdyjskich, armeńskich, afrykańskich, chińskich, starofrancuskich, ukraińskich, słowiańskich, katalońskich, polskich, mongolskich, tuwińskich, japońskich i greckich.
Całość subtelnie oprawiona została elektroniką nadając programowi płyty klimat ambientu i dźwiękowej relaksacji, a firmującą album formację Maria Pomianowska Project wraz z liderką tworzą: Karolina Hulbój (wiolonczela i jej pokrewny instrument: wspak, stworzony przez lutnika Andrzeja Króla), Arad Emamholi (bęben daff), Sebastian Wypych (kontrabas), Wojciech Lubertowicz (bębny obręczowe). Muzykom towarzyszy grono zaproszonych do nagrań gości.
Maria Pomianowska i towarzyszący jej znakomici muzycy, nie tylko zabierają nas w podróż w czasie i przestrzeni, ale sprawiają iż zostajemy przeniesieni w odrealnioną rzeczywistość wolną od trosk i zmartwień dnia codziennego. Piękne melodie, czarowne brzmienia i wykreowana przez artystów dźwiękowa przestrzeń, sprawiają iż mamy wrażenie istnienia równoległego świata, który bezwarunkowo nas wciąga i ujmuje swą magiczną dźwiękową estetyką.
Wraz z artystami przemierzamy Armenię, Afrykę, Chiny, Mongolię, Ukrainę, Syberię i mnóstwo nieznanych dotąd miejsc na ziemi, słuchając zarówno kołysanek i pieśni religijnych, jak melodii granych przed laty w odległych od siebie miejscach świata przez pasterzy.
Dźwiękowa magia i niepowtarzalna muzyczna przygoda. Gorąco polecam!
Album ukazał się 27 listopada 2020.
Robert Ratajczak
____________________________________________
Maria Pomianowska Project: Sukotherapy
CD 2020, For Tune 0149 024
program:
1. Traditional Kurdish Songs
2. Armenian Song "Sacrifice"
3. Inspired By The Music Of Quest Africa
4. Chinese Song "Hope"
5. Pandemic Song
6. Occitanian "Pavane"
7. Ukrainian Inspirations: Lullabies
8. "Slavic Lullaby"
9. Inspired By J.S.Bach Cello Suite
10. Catalonian Song "El Cant Dels Ocells"
11. Polish Folk Song "My Mom"
12. Medley: Melodies From Mongolia & Taiwan
13. "Kongurei" Song From Tuva
14. Song From Okinawa "Shima Uta"
15. Greek Song "Iriniaki"
personel:
Maria Pomianowska – suka biłgorajska, suka mielecka, fidel płocka
Karolina Hulbój – wiolonczela, wspak
Arad Emamgholi – daf
Sebastian Wypych – kontrabas
Wojciech Lubertowicz – bębny obręczowe
gościnnie:
Sylwia Nadgrodkiewicz – kamertony
Adrianna Maria Kafel – wspak
Aleksandra Kauf – suka biłgorajska
Shaheen Parvez – sarangi
Ryszard Wojciul – dźwięki przetworzone
CD 2020, For Tune 0149 024
program:
1. Traditional Kurdish Songs
2. Armenian Song "Sacrifice"
3. Inspired By The Music Of Quest Africa
4. Chinese Song "Hope"
5. Pandemic Song
6. Occitanian "Pavane"
7. Ukrainian Inspirations: Lullabies
8. "Slavic Lullaby"
9. Inspired By J.S.Bach Cello Suite
10. Catalonian Song "El Cant Dels Ocells"
11. Polish Folk Song "My Mom"
12. Medley: Melodies From Mongolia & Taiwan
13. "Kongurei" Song From Tuva
14. Song From Okinawa "Shima Uta"
15. Greek Song "Iriniaki"
personel:
Maria Pomianowska – suka biłgorajska, suka mielecka, fidel płocka
Karolina Hulbój – wiolonczela, wspak
Arad Emamgholi – daf
Sebastian Wypych – kontrabas
Wojciech Lubertowicz – bębny obręczowe
gościnnie:
Sylwia Nadgrodkiewicz – kamertony
Adrianna Maria Kafel – wspak
Aleksandra Kauf – suka biłgorajska
Shaheen Parvez – sarangi
Ryszard Wojciul – dźwięki przetworzone
____________________________________________