Pieśni: Soir Hanté, récitatif tragique; Attendre, récitatif lyrique; Sérénade; Uspavanka; Brezići; Što veče da živu; Odiljam se; Sad gre noć; Twego głosu moja dusza czeka; Przyszły słowa; Siedzę, myśląc o Tobie i piszę; Erotyk; Krasuljak; Jasmin; Ruže; Les fleurs du saule; La mousse; Les parfums du soir;
Fantasmagories: Berceuse (Mâyâ chante); Danse de Krichna; Priére a Ganeça; Les abeilles de Kâma; Invocation d’Agni.
Fantasmagories: Berceuse (Mâyâ chante); Danse de Krichna; Priére a Ganeça; Les abeilles de Kâma; Invocation d’Agni.
Znakomita śpiewaczka Izabela Kopeć prezentuje efekt swej kilkuletniej artystyczno-badawczej pracy poświęconej utworom kompozytora z pierwszej połowy XX wieku, Ludomira Michała Rogowskiego. Artysta najważniejsze lata swojej twórczej kariery spędził na emigracji, tworząc w centrum ówczesnego życia kulturalnego jakim był Paryż. Z kolei ostatni okres życia, Rogowski spędził w Dubrowniku, w niemal klasztornym odosobnieniu.
Niniejszy album stanowi przegląd utworów kompozytora powstałych na przestrzeni 50 lat w Polsce, Francji i Chorwacji. Warto wspomnieć, że jest to pierwsza w historii pozycja fonograficzna poświęcona twórczości L. M. Rogowskiego.
Na pierwszej płycie albumu "Songs & Fantasmagories" znajdziemy pieśni będące odzwierciedleniem muzyczno-literackich inspiracji kompozytora. Tych nagrań słuchamy w kameralnych nagraniach dokonanych wraz pianistką Ewą Pelwecką i skrzypkiem Michałem Lisiewiczem.
Druga, zaledwie 15-minutowa płyta zawiera 5-częściową formę "Fantasmagories", gdzie Izabeli Kopeć towarzyszy Orkiestra Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie pod dyrekcją Łukasza Borowicza.
Liryczny mezzosopran śpiewaczki, poparty nasyconymi ogromem emocji i uniesień interpretacjami, stanowi idealny przekaz charakteru i specyfiki utworów Rogowskiego. Izabela Kopeć śpiewa lekko i zwiewnie. Jej wykonania nie porażają ciężarem gatunkowym, niosąc bardzo komunikatywny przekaz przystępny także dla zwolenników jazzu czy muzyki popularnej.
O ile pierwsza płyta jest zbiorem pieśni o różnorodnym charakterze, cykl "Fantasmagories" wypełniający drugi krążek, nasycony jest klimatem ulotnych fantazji i odealnionych wizji. Dobrze, że pomimo możliwości umieszczenia całego programu na jednym dysku, zdecydowano się materiał podzielić na dwie osobne płyty umieszczone wewnątrz estetycznego pudełka w indywidualnych okładkach.
Ludomir Michał Rogowski był jednym z bardziej interesujących kompozytorów I połowy XX wieku. Jednak dziś jego twórczość niesłusznie pozostaje w cieniu. Dzięki temu wydawnictwu, jego muzyka dotrze do wielu słuchaczy po raz pierwszy.
Premiera 15 września 2017.
Niniejszy album stanowi przegląd utworów kompozytora powstałych na przestrzeni 50 lat w Polsce, Francji i Chorwacji. Warto wspomnieć, że jest to pierwsza w historii pozycja fonograficzna poświęcona twórczości L. M. Rogowskiego.
Na pierwszej płycie albumu "Songs & Fantasmagories" znajdziemy pieśni będące odzwierciedleniem muzyczno-literackich inspiracji kompozytora. Tych nagrań słuchamy w kameralnych nagraniach dokonanych wraz pianistką Ewą Pelwecką i skrzypkiem Michałem Lisiewiczem.
Druga, zaledwie 15-minutowa płyta zawiera 5-częściową formę "Fantasmagories", gdzie Izabeli Kopeć towarzyszy Orkiestra Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie pod dyrekcją Łukasza Borowicza.
Liryczny mezzosopran śpiewaczki, poparty nasyconymi ogromem emocji i uniesień interpretacjami, stanowi idealny przekaz charakteru i specyfiki utworów Rogowskiego. Izabela Kopeć śpiewa lekko i zwiewnie. Jej wykonania nie porażają ciężarem gatunkowym, niosąc bardzo komunikatywny przekaz przystępny także dla zwolenników jazzu czy muzyki popularnej.
O ile pierwsza płyta jest zbiorem pieśni o różnorodnym charakterze, cykl "Fantasmagories" wypełniający drugi krążek, nasycony jest klimatem ulotnych fantazji i odealnionych wizji. Dobrze, że pomimo możliwości umieszczenia całego programu na jednym dysku, zdecydowano się materiał podzielić na dwie osobne płyty umieszczone wewnątrz estetycznego pudełka w indywidualnych okładkach.
Ludomir Michał Rogowski był jednym z bardziej interesujących kompozytorów I połowy XX wieku. Jednak dziś jego twórczość niesłusznie pozostaje w cieniu. Dzięki temu wydawnictwu, jego muzyka dotrze do wielu słuchaczy po raz pierwszy.
Premiera 15 września 2017.
Robert Ratajczak
______________________________________
Izabela KOPEĆ: L.M.Rogowski - Songs & Fantasmagories
2CD's 2017, DUX 1400/1401
2CD's 2017, DUX 1400/1401
program:
CD1 Pieśni:
1. Soir Hanté, récitatif tragique
2. Attendre, récitatif lyrique
3. Sérénade
4. Uspavanka
5. Brezići
6. Što veče da živu
7. Odiljam se
8. Sad gre noć
9. Twego głosu moja dusza czeka
10.Przyszły słowa
11.Siedzę, myśląc o Tobie i piszę
12.Erotyk
13.Krasuljak
14.Jasmin
15.Ruže
16.Les fleurs du saule
17.La mousse
18.Les parfums du soir
CD2 Fantasmagories:
1. Berceuse (Mâyâ chante)
2. Danse de Krichna
3. Priére a Ganeça
4. Les abeilles de Kâma
5. Invocation d’Agni
CD1 Pieśni:
1. Soir Hanté, récitatif tragique
2. Attendre, récitatif lyrique
3. Sérénade
4. Uspavanka
5. Brezići
6. Što veče da živu
7. Odiljam se
8. Sad gre noć
9. Twego głosu moja dusza czeka
10.Przyszły słowa
11.Siedzę, myśląc o Tobie i piszę
12.Erotyk
13.Krasuljak
14.Jasmin
15.Ruže
16.Les fleurs du saule
17.La mousse
18.Les parfums du soir
CD2 Fantasmagories:
1. Berceuse (Mâyâ chante)
2. Danse de Krichna
3. Priére a Ganeça
4. Les abeilles de Kâma
5. Invocation d’Agni
wykonawcy:
Izabela Kopeć - mezzosopran
oraz:
Ewa Pelwecka - fortepian
Michał Lisiewicz - skrzypce
Orkiestra Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie (dyr.: Łukasz Borowicz)
Izabela Kopeć - mezzosopran
oraz:
Ewa Pelwecka - fortepian
Michał Lisiewicz - skrzypce
Orkiestra Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie (dyr.: Łukasz Borowicz)
_________________________________________