Kiedy byłem małym chłopcem; Jej portret; Oni zaraz przyjdą tu; Cała jesteś w skowronkach; Modlitwa; Byłaś serca biciem; Pod papugami; Wspomnienie; Z kopyta kulig rwie.
Trio MAP to jeden z ostatnich projektów wieloletniego współpracownika nieodżałowanego Jarka Śmietany, perkusisty Adama Czerwińskiego. Wraz z nim skład tworzą: znany z kilku autorskich albumów oraz formacji The Moongang, Quartado i Elec-Tri-City gitarzysta i wokalista Marcin Wądołowski, oraz jeden z najlepszych polskich basistów Piotr Lemańczyk.
W programie albumu "Kiedy byłem", znajdziemy nowe opracowania utworów wybranych z repertuaru Tadeusza Nalepy i grupy Breakout, Czesława Niemena, zespołu Skaldowie, Andrzeja Zauchy i Bogusława Meca, a gościnnie w nagraniach wziął udział Grzegorz Skawiński (gitara i wokal w "Byłaś serca biciem").
Przypomnienie standardów polskiej piosenki w jazzowych bądź jazzujących opracowaniach, jest pomysłem bardzo często w ostatnich latach eksponowanym przez krajowych muzyków. Warto wspomnieć, iż sam Adam Czerwiński wraz z Jarkiem Śmietaną i Wojciechem Karolakiem nagrał jakiś czas temu genialny album zatytułowany po prostu: "Polish Standards" (2007), na którym m.in. znalazły się umieszczone również na tej płycie: "Cała jesteś w skowronkach", "Pod Papugami", "Kiedy byłem małym chłopcem" i "Jej portret". Tym razem perkusista i lider projektu proponuje opracowania bliższe muzyce rockowej, co więcej; w czterech na dziewięć nagrań, mamy do czynienia z utworami wokalno-instrumentalnymi.
W roli wokalisty pojawia się Marcin Wądołowski, co może okazać się wielkim zaskoczeniem dla śledzących dotychczasowe poczynania gitarzysty. Wądołowski, którego wokal oprawiony został stylowym pogłosem, nie sili się na zapierające dech w piersi popisy wokalne, śpiewając w naturalnej, swobodnej manierze. Jako gitarzysta natomiast, po raz kolejny potwierdza swoją wyjątkową klasę i technikę, doskonale sprawdzającą się w jazzrockowej konwencji.
Najczęściej kojarzony z kontrabasem Piotr Lemańczyk, w ostatnich latach coraz częściej sięga po gitarę basową. Niniejsza płyta stanowi doskonały ku temu pretekst.
Lider tria, perkusista i inicjator projektu Adam Czerwiński, to marka której zaufali jak dotąd najwięksi krajowi muzycy. Perfekcja i jednoczesny dystans perkusisty sprawdzają się w rozmaitych technikach gry: od rockowej dynamiki, poprzez funk, na dyskretnych miotełkach słyszanych w tle stylowych ballad zakończywszy.
Największe wrażenie robi na mnie nasycone funkiem i rockiem: "Byłaś serca biciem", nagrane z gościnnym udziałem wokalisty i gitarzysty Grzegorza Skawińskiego. Charakterystyczny głos, pełne prawdziwej furii solówki gitar, a do tego znakomita linia basu Piotra Lemańczyka. Prawdziwa perełka!
Porywa również "Pod papugami", podane w wersji stylowej bossa novy, ozdobione mistrzowskimi partiami gitary i znakomitą solówką kontrabasu.
Nagrania zarejestrowane w Studio Maska w Gdańsku, poddane zostały analogowemu masteringowi w legendarnym londyńskim Abbey Road Studio przez Alexa Whartona, odpowiedzialnego za brzmienie wydawanych w ostatnich latach edycji płyt m.in. The Beatles i The Rolling Stones.
Kilka tygodni po premierze płyty CD ukazała się wersja winylowa albumu, z nieco zmienionym projektem graficznym okładki i inną wobec "kompaktu" kolejnością nagrań. Płyta wytłoczona została na 180-gramowym winylu z zachowaniem najwyższych standardów i umieszczona w rozkładanej kopercie. Trochę szkoda, iż w wersji analogowej wydawnictwa nie zamieszczono jakiegokolwiek wstępu dotyczącego takiego a nie innego wyboru utworów oraz danych technicznych zapisu studyjnego i masteringu, co zapewne zainteresowałoby posiadaczy wysokiej jakości sprzętu.
Album w wersji LP ukazał się 31 maja 2018.
W programie albumu "Kiedy byłem", znajdziemy nowe opracowania utworów wybranych z repertuaru Tadeusza Nalepy i grupy Breakout, Czesława Niemena, zespołu Skaldowie, Andrzeja Zauchy i Bogusława Meca, a gościnnie w nagraniach wziął udział Grzegorz Skawiński (gitara i wokal w "Byłaś serca biciem").
Przypomnienie standardów polskiej piosenki w jazzowych bądź jazzujących opracowaniach, jest pomysłem bardzo często w ostatnich latach eksponowanym przez krajowych muzyków. Warto wspomnieć, iż sam Adam Czerwiński wraz z Jarkiem Śmietaną i Wojciechem Karolakiem nagrał jakiś czas temu genialny album zatytułowany po prostu: "Polish Standards" (2007), na którym m.in. znalazły się umieszczone również na tej płycie: "Cała jesteś w skowronkach", "Pod Papugami", "Kiedy byłem małym chłopcem" i "Jej portret". Tym razem perkusista i lider projektu proponuje opracowania bliższe muzyce rockowej, co więcej; w czterech na dziewięć nagrań, mamy do czynienia z utworami wokalno-instrumentalnymi.
W roli wokalisty pojawia się Marcin Wądołowski, co może okazać się wielkim zaskoczeniem dla śledzących dotychczasowe poczynania gitarzysty. Wądołowski, którego wokal oprawiony został stylowym pogłosem, nie sili się na zapierające dech w piersi popisy wokalne, śpiewając w naturalnej, swobodnej manierze. Jako gitarzysta natomiast, po raz kolejny potwierdza swoją wyjątkową klasę i technikę, doskonale sprawdzającą się w jazzrockowej konwencji.
Najczęściej kojarzony z kontrabasem Piotr Lemańczyk, w ostatnich latach coraz częściej sięga po gitarę basową. Niniejsza płyta stanowi doskonały ku temu pretekst.
Lider tria, perkusista i inicjator projektu Adam Czerwiński, to marka której zaufali jak dotąd najwięksi krajowi muzycy. Perfekcja i jednoczesny dystans perkusisty sprawdzają się w rozmaitych technikach gry: od rockowej dynamiki, poprzez funk, na dyskretnych miotełkach słyszanych w tle stylowych ballad zakończywszy.
Największe wrażenie robi na mnie nasycone funkiem i rockiem: "Byłaś serca biciem", nagrane z gościnnym udziałem wokalisty i gitarzysty Grzegorza Skawińskiego. Charakterystyczny głos, pełne prawdziwej furii solówki gitar, a do tego znakomita linia basu Piotra Lemańczyka. Prawdziwa perełka!
Porywa również "Pod papugami", podane w wersji stylowej bossa novy, ozdobione mistrzowskimi partiami gitary i znakomitą solówką kontrabasu.
Nagrania zarejestrowane w Studio Maska w Gdańsku, poddane zostały analogowemu masteringowi w legendarnym londyńskim Abbey Road Studio przez Alexa Whartona, odpowiedzialnego za brzmienie wydawanych w ostatnich latach edycji płyt m.in. The Beatles i The Rolling Stones.
Kilka tygodni po premierze płyty CD ukazała się wersja winylowa albumu, z nieco zmienionym projektem graficznym okładki i inną wobec "kompaktu" kolejnością nagrań. Płyta wytłoczona została na 180-gramowym winylu z zachowaniem najwyższych standardów i umieszczona w rozkładanej kopercie. Trochę szkoda, iż w wersji analogowej wydawnictwa nie zamieszczono jakiegokolwiek wstępu dotyczącego takiego a nie innego wyboru utworów oraz danych technicznych zapisu studyjnego i masteringu, co zapewne zainteresowałoby posiadaczy wysokiej jakości sprzętu.
Album w wersji LP ukazał się 31 maja 2018.
Robert Ratajczak
Adam Czerwiński Trio MAP: Kiedy byłem
LP 2018, AC Records AC 007
program:
str.A
1. Kiedy byłem małym chłopcem
2. Jej portret
3. Oni zaraz przyjdą tu
4. Cała jesteś w skowronkach
5. Modlitwa
str.B
1. Byłaś serca biciem
2. Pod papugami
3. Wspomnienie
4. Z kopyta kulig rwie
str.A
1. Kiedy byłem małym chłopcem
2. Jej portret
3. Oni zaraz przyjdą tu
4. Cała jesteś w skowronkach
5. Modlitwa
str.B
1. Byłaś serca biciem
2. Pod papugami
3. Wspomnienie
4. Z kopyta kulig rwie
personel:
Marcin Wądołowski – gitary, wokal
Piotr Lemańczyk – kontrabas, gitara basowa
Adam Czerwiński – perkusja
gościnnie:
Grzegorz Skawiński – gitary, wokal
Marcin Wądołowski – gitary, wokal
Piotr Lemańczyk – kontrabas, gitara basowa
Adam Czerwiński – perkusja
gościnnie:
Grzegorz Skawiński – gitary, wokal