Gratitude; My Favourite Samba; Love The One; Juan Latino; So You Say (Esquinas); Samba De La Compasa; Arabesque; You're With Me; Star Search
Urodzony w 1941 roku w Nowym Jorku basista John B.Williams od początku swej działalności muzycznej zafascynowany był twórczością takich jazzowych geniuszy jak: Paul Chambers, Charles Mingus i Ron Carter. Do brzmienia wywodzącego się od takich właśnie klasyków, Williams dodał echa muzyki karaibskiej, która od zawsze jest mu bardzo bliska (ojciec muzyka urodził się na Bahamach). Już od roku 1964 przez trzy lata studiował grę na kontrabasie u boku Rona Cartera. Studiował tak skutecznie, iż już wkrótce zasilił na dwa lata skład kwintetu legendarnego Horace Silvera, w którym było dane grać mu w składach złożonych z takich znakomitości jak: Bennie Maupin, Randy Brecker czy Billy Cobham. Lista legendarnych jazzmanów, z którymi przez niemal 50 lat dane było współpracować Williamsowi obejmuje takie m.in. nazwiska jak: Louis Armstrong, Dizzy Gillespie, Count Basie, Benny Carter, Freddie Hubbard czy George Duke, John Abercrombie, Ernie Watts i bracia Brecker. Od roku 1976 John B.Williams przez 25 lat grał w składzie tria Nancy Wilson, a także współpracował z legendarną grupą wokalną Manhattan Transfer.
Z początkiem XXI wieku John B.Williams realizować zaczął również własne autorskie projekty fonograficzne. Po gorąco przyjętym albumie ''Gratitude'' (2005) i koncertowej płycie nagranej z Bennie Maupinem (The Maupin / Williams Project: ''Live At Club Rhapsody'', 2008) ukazał się nagrany w Austrii pod okiem (a może uchem) nieocenionego producenta i muzyka Petera Guschelbauera (znanego z projektu Still Experienced i wspaniałego albumu ''The idea of Gil Evans'', 2011) wraz z muzykami z Armenii, Brazylii i Wiednia oraz wokalistką Jessicą Williams (prywatnie: małżonką kontrabasisty) album ''Arabesque''.
Płytę wypełniają w większości własne kompozycje Johna B.Williamsa, choć utwór który dał tytuł całemu przedsięwzięciu (''Arabesque'') pochodzi z teki kompozytorskiej nieodżałowanego Paula Motiana.
Tytułowa ''arabeska'' to artystyczny motyw, charakteryzujący się stosowaniem powtarzanych form geometrycznych i fantazyjnie łączonych wzorów, symbolizujących nieskończoność. Taka jest też muzyka wypełniająca tę płytę, pełna cudownie z sobą połączonych form i motywów melodycznych, wykreowanych przez międzynarodowy armeńsko-austriacko-brazylijsko-amerykański skład.
Tropikalne rytmy samby, rumby i mambo podane w iście pikantnym sosie afro-cuban jazz. Doskonały album.
Z początkiem XXI wieku John B.Williams realizować zaczął również własne autorskie projekty fonograficzne. Po gorąco przyjętym albumie ''Gratitude'' (2005) i koncertowej płycie nagranej z Bennie Maupinem (The Maupin / Williams Project: ''Live At Club Rhapsody'', 2008) ukazał się nagrany w Austrii pod okiem (a może uchem) nieocenionego producenta i muzyka Petera Guschelbauera (znanego z projektu Still Experienced i wspaniałego albumu ''The idea of Gil Evans'', 2011) wraz z muzykami z Armenii, Brazylii i Wiednia oraz wokalistką Jessicą Williams (prywatnie: małżonką kontrabasisty) album ''Arabesque''.
Płytę wypełniają w większości własne kompozycje Johna B.Williamsa, choć utwór który dał tytuł całemu przedsięwzięciu (''Arabesque'') pochodzi z teki kompozytorskiej nieodżałowanego Paula Motiana.
Tytułowa ''arabeska'' to artystyczny motyw, charakteryzujący się stosowaniem powtarzanych form geometrycznych i fantazyjnie łączonych wzorów, symbolizujących nieskończoność. Taka jest też muzyka wypełniająca tę płytę, pełna cudownie z sobą połączonych form i motywów melodycznych, wykreowanych przez międzynarodowy armeńsko-austriacko-brazylijsko-amerykański skład.
Tropikalne rytmy samby, rumby i mambo podane w iście pikantnym sosie afro-cuban jazz. Doskonały album.
skład:
Robert Pockfuss - gitary
Karen Asatrian - instr.klawiszowe
John B.Williams - gitara basowa, kontrabas
Klemmens Marktl - perkusja
Luis Robeiro - instr.perkusyjne
oraz:
Charly Schmid - saksofon
Llew Matthews - instr.klawiszowe
Jessica Williams - wokal
Peter Guschelbauer, Uli Attender & Alexandra - chórki