8 Bold Soul: Third One Smiles; Ed Wilkerson's Chicago Ensemble: Poznań Rhapsody -Chapter II; Saalik Ziyad & The 5 After 7 Project: Standards Medley; Willie Pickens Trio: Blue Monk; Great Black Music Ensemble: Bernice
Doroczny poznański festiwal ''Made In Chicago'' w większym niż inne podobne imprezy odbywające się w kraju ukazuje w tak doskonały sposób to co aktualnie dzieje się za oceanem w świecie nowoczesnego jazzu. Tym co wyróznia ''Made In Chicago'' pośród innych różnego rodzaju festiwali jazzowych jest fakt, iż każdorazowo mamy do czynienia z autentycznym chicagowskim brzmieniem i muzykami, którzy właśnie tam tworzą i koncertują na codzień. Dzieje się tak za sprawą nawiązania współpracy przez Estradę Poznańską z powstałym w 1969 roku Jazz Institute Of Chicago -instytucji promującej chicagowskich muzyków na świecie. W trakcie trwania Festiwalu każdorazowo dostępny jest pięknie wydany program zawierający także krótkie notki biograficzne artystów jakich gościmy na festiwalowych koncertach. Na specjalnie zaaranżowanych stoiskach natomiast, znaleźć można każdorazowo dużo płyt przywiezionych prosto z Chicago. Jest więc to także doskonała okazja do uzupełnienia swoich zbiorów o pozycje w dużej części nie dostępne w polskich sklepach. Estrada Poznańska przygotowuje także od czasu do czasu promocyjne płyty festiwalowe oraz krążki zawierające nagrania z poszczególnych edycji Festiwalu zawierające unikatowe w skali światowej nagrania zarejestrowane w Poznaniu.
Taką właśnie płytą jest blisko 70-minutowy krążek z nagraniami pochodzącymi z lat 2009 i 2010 dokonanymi w trakcie koncertów w ''Scenie na Piętrze'', klubie ''Blue Note'' i Auli WSNHiD.
Płytę otwierają dwa nagrania z 2009 roku z udziałem Edwarda Wilkersona, Jr -znakomitego saksofonisty, kompozytora i aranżera. Pierwsze z nich to blisko 10 minut z koncertu projektu 8 Bold Souls nawiązującego do stylistyki małych składów Duke'a Ellingtona i idei przyświecającej AACM (Association for the Advancement of Creative Musicians).
Drugi track to fragment większej całości zatytułowanej ''Poznań Rhapsody'' jaką na IV edycję ''Made In Chicago'' przygotował Wilkerson wraz z potężnie brzmiącym 14-osobowym składem.
W obu okazjonalnych konfiguracjach składu znalazł się m.in. jeden z najbardziej dziś rozchwytywanych kontrabasistów -Harrison Bankhead.
Trzecie nagranie to składanka kilku standardów jazzowych, pośród których znajdziemy m.in.''Night and Day'' Cole Portera. Wykonawcą jest wokalista Saalik Ziyad i jego zespół The 5 After 7 Project złożony z młodych chicagowskich instrumentalistów.
Po spuściznę kompozytorską genialnego Theloniousa Monka sięgają całe rzesze muzyków jazzowych, zarówno bezposrednio czerpiąc z jego przebogatej teki kompozytorskiej, jak i posrednio poprzez próby nawiązania do jedynej i niepowtarzalnej maniery Wielkiego Pianisty. W roku 2009 podczas ''Made In Chicago''po repertuar Monka sięgnął pianista Willie Pickens prezentując wraz z swym trio brawurowo zagraną kompozycję ''Blue Monk''. Nagranie jakie znalazło się na tej plycie zostało dokonane podczas koncertu jaki odbył się w ramach IV edycji Festiwalu w poznańskim klubie ''Blue Note'' 20 listopada 2009 roku.
Ostatni, najdłuższy (blisko 19 minut) fragment omawianej w tym miejscu płyty to fragment koncertu finałowego z roku 2010. Osiemnastu chicagowskich muzyków będących największą grupą oficjalnie działającą w ramach AACM zagrało w auli WSNHiD koncert w hołdzie Fredowi Andersonowi. Na płytę -kronikę wybrano rozbudowaną i wielowątkową kompozycję Andersona ''Bernice''.
Doskonale zestawiona kompilacja koncertowych nagrań z dwóch edycji Festiwalu''Made In Chicago'' jest wspaniałą pamiątką niezapomnianych koncertów w Poznaniu.
Taką właśnie płytą jest blisko 70-minutowy krążek z nagraniami pochodzącymi z lat 2009 i 2010 dokonanymi w trakcie koncertów w ''Scenie na Piętrze'', klubie ''Blue Note'' i Auli WSNHiD.
Płytę otwierają dwa nagrania z 2009 roku z udziałem Edwarda Wilkersona, Jr -znakomitego saksofonisty, kompozytora i aranżera. Pierwsze z nich to blisko 10 minut z koncertu projektu 8 Bold Souls nawiązującego do stylistyki małych składów Duke'a Ellingtona i idei przyświecającej AACM (Association for the Advancement of Creative Musicians).
Drugi track to fragment większej całości zatytułowanej ''Poznań Rhapsody'' jaką na IV edycję ''Made In Chicago'' przygotował Wilkerson wraz z potężnie brzmiącym 14-osobowym składem.
W obu okazjonalnych konfiguracjach składu znalazł się m.in. jeden z najbardziej dziś rozchwytywanych kontrabasistów -Harrison Bankhead.
Trzecie nagranie to składanka kilku standardów jazzowych, pośród których znajdziemy m.in.''Night and Day'' Cole Portera. Wykonawcą jest wokalista Saalik Ziyad i jego zespół The 5 After 7 Project złożony z młodych chicagowskich instrumentalistów.
Po spuściznę kompozytorską genialnego Theloniousa Monka sięgają całe rzesze muzyków jazzowych, zarówno bezposrednio czerpiąc z jego przebogatej teki kompozytorskiej, jak i posrednio poprzez próby nawiązania do jedynej i niepowtarzalnej maniery Wielkiego Pianisty. W roku 2009 podczas ''Made In Chicago''po repertuar Monka sięgnął pianista Willie Pickens prezentując wraz z swym trio brawurowo zagraną kompozycję ''Blue Monk''. Nagranie jakie znalazło się na tej plycie zostało dokonane podczas koncertu jaki odbył się w ramach IV edycji Festiwalu w poznańskim klubie ''Blue Note'' 20 listopada 2009 roku.
Ostatni, najdłuższy (blisko 19 minut) fragment omawianej w tym miejscu płyty to fragment koncertu finałowego z roku 2010. Osiemnastu chicagowskich muzyków będących największą grupą oficjalnie działającą w ramach AACM zagrało w auli WSNHiD koncert w hołdzie Fredowi Andersonowi. Na płytę -kronikę wybrano rozbudowaną i wielowątkową kompozycję Andersona ''Bernice''.
Doskonale zestawiona kompilacja koncertowych nagrań z dwóch edycji Festiwalu''Made In Chicago'' jest wspaniałą pamiątką niezapomnianych koncertów w Poznaniu.