Revisit; Rocket Street; Running Without Effort; Tiring Holiday; Almost A Good Mood; Attention!; Lipuko; Casio; Tar Man; Watermelon From The 80s; Gift
Wrocławski duet Kuba Suchar i Artur Majewski pod szyldem Mikrokolektyw w 2010 roku zadebiutowali pod banderą legendarnej chicagowskiej wytwórni Delmark, znanej na świecie od ponad pół wieku, m.in. dzięki historycznym płytom Anhony'ego Braxtona, Sun Ra i artystów związanych z Art Ensemble of Chicago. Obaj instrumentaliści współpracują z sobą od jakiegoś czasu w różnych konstelacjach personalnych (m.in. formacja Robotobibok).
Artur Majewski, którego grę krytycy z za Oceanu niejednokrotnie określają ''skrzyżowaniem majestatyczności Davisa i wielokulturowości Dona Cherry'ego'' zarówno grając na trąbce jak i kornecie używa najróżniejszych filtrów i tłumików. Kuba Suchar z kolei wykorzystuje w swej grze pełną gamę rozlicznych perkusjonaliów, ale także efekty fantazyjnie wydobywane z obręczy i stojaków perkusyjnych.
Artur Majewski, którego grę krytycy z za Oceanu niejednokrotnie określają ''skrzyżowaniem majestatyczności Davisa i wielokulturowości Dona Cherry'ego'' zarówno grając na trąbce jak i kornecie używa najróżniejszych filtrów i tłumików. Kuba Suchar z kolei wykorzystuje w swej grze pełną gamę rozlicznych perkusjonaliów, ale także efekty fantazyjnie wydobywane z obręczy i stojaków perkusyjnych.
Podczas zarówno spokojnych i kojących utworów jak np. ballada ''Running Without Effort'', czy dynamicznych nagraniach w rodzaju choćby „Tiring Holiday”, ani przez chwilę nie odnosimy, mimo skromnego instrumentarium, wrażenia braku czegokolwiek w wykreowanym przez duet brzmieniu. Ważnym elementem jest u oczywiście zastosowanie elektroniki. Elektronika jest jednak zaledwie rodzajem ramy, na której instrumentaliści opierają linie melodyczne i improwizacje.
Mikrokolektyw bawi się dźwiękami kreując przestrzeń przy zastosowaniu minimalnych środków wyrazu. Majewski i Suchar potrafią wyjątkowo zręcznie połączyć naturalne dźwięki instrumentów z elementami elektronicznymi.
Świeżość brzmienia, połączenie tradycyjnego jazzowego instrumentarium z dobrodziejstwami elektroniki XXI wieku, oryginalność, pomysłowość i ...przebojowość (choćby wspomniany wcześniej temat ''Running Without Effort'' czy ''Tar Man''), to niewątpliwe zalety fonograficznego debiutu Wrocławian na amerykańskim rynku.
Mikrokolektyw bawi się dźwiękami kreując przestrzeń przy zastosowaniu minimalnych środków wyrazu. Majewski i Suchar potrafią wyjątkowo zręcznie połączyć naturalne dźwięki instrumentów z elementami elektronicznymi.
Świeżość brzmienia, połączenie tradycyjnego jazzowego instrumentarium z dobrodziejstwami elektroniki XXI wieku, oryginalność, pomysłowość i ...przebojowość (choćby wspomniany wcześniej temat ''Running Without Effort'' czy ''Tar Man''), to niewątpliwe zalety fonograficznego debiutu Wrocławian na amerykańskim rynku.
skład:
Artur Majewski - trąbka, elektronika
Kuba Suchar - perkusja, elektronika