
Susanna Lindeborg jest cenioną i znaną pianistką już od połowy lat 70-tych. Starannie wykształcona w zakresie muzyki klasycznej skierowała swe muzyczne realizacje w stronę jazzu i improwizacji. Od lat szwedzka artystka tworzy muzykę opartą na mieszance brzmień akustycznych z elektronicznymi instrumentami, zarówno pod szyldem prowadzonej wraz z saksofonistą Ove Johanssonem grupy Mwendo Dawa, żeńskiej formacji jazzowej Salamander, jak i pod własnym nazwiskiem. Jako muzyk oklaskiwana była niemal na wszystkich kontynentach, każdorazowo wzbudzając swą muzyką wielkie emocje. Jej dyskografia liczy jak dotąd około 30 albumów, a jednym z ostatnich jej rejestracji jest płyta ''Excursions'' nagrana solo przy użyciu fortepianu i ...laptopa.
''Excursions'' to zbiór kilkunastu kunsztownie zagranych autorskich improwizowanych miniaturek nagranych w styczniu 2010 roku, uzupełnionych o trzy bardziej rozbudowane formy (''Pertinacity'', ''Manrace'' i ''Evolution'').
Po dwóch spokojnych, króciutkich impresjach fortepianowych otwierających płytę, w nieco inny nastrój wprowadza nas najdłuższa forma na ''Excursions'': ''Pertinacity''poparta elektronicznym beatem generowanym przez komputer. Co ciekawe: elektronika w tym przypadku nie powinna razić nawet najbardziej konserwatywnych słuchaczy, bowiem świetnie uzupełnia fortepianowe impresje budowane z pasją i niebywałą energią, budując swego rodzaju głębię brzmienia całego utworu.
W podobnym charakterze utrzymany jest utwór ''Bottled inside'', gdzie elektronika uzupełnia partie fortepianu basowym podkładem oraz generowanymi efektami dodatkowymi, tworząc doskonały efekt.
Wiele eksperymentów muzycznych jakie pojawiły się w ostatnich latach udziałem rozmaitych artystów jazzowych, polegających na angażowaniu instrumentów elektronicznych w brzmienie akustyczne robi wrażenie ingerencji elektroniki. Susanna Lindeborg na płycie ''Excursions'' uchwyciła jednak sedno sprawy, czyniąc efekty generowane przez komputer współistotnymi całości brzmienia osiągniętego na tym albumie.
Muzyka sugestywna i zróżnicowana, musująca strumieniami niepowtarzalności i emanująca niezwykłym, indywidualnym charakterem.
''Excursions'' to zbiór kilkunastu kunsztownie zagranych autorskich improwizowanych miniaturek nagranych w styczniu 2010 roku, uzupełnionych o trzy bardziej rozbudowane formy (''Pertinacity'', ''Manrace'' i ''Evolution'').
Po dwóch spokojnych, króciutkich impresjach fortepianowych otwierających płytę, w nieco inny nastrój wprowadza nas najdłuższa forma na ''Excursions'': ''Pertinacity''poparta elektronicznym beatem generowanym przez komputer. Co ciekawe: elektronika w tym przypadku nie powinna razić nawet najbardziej konserwatywnych słuchaczy, bowiem świetnie uzupełnia fortepianowe impresje budowane z pasją i niebywałą energią, budując swego rodzaju głębię brzmienia całego utworu.
W podobnym charakterze utrzymany jest utwór ''Bottled inside'', gdzie elektronika uzupełnia partie fortepianu basowym podkładem oraz generowanymi efektami dodatkowymi, tworząc doskonały efekt.
Wiele eksperymentów muzycznych jakie pojawiły się w ostatnich latach udziałem rozmaitych artystów jazzowych, polegających na angażowaniu instrumentów elektronicznych w brzmienie akustyczne robi wrażenie ingerencji elektroniki. Susanna Lindeborg na płycie ''Excursions'' uchwyciła jednak sedno sprawy, czyniąc efekty generowane przez komputer współistotnymi całości brzmienia osiągniętego na tym albumie.
Muzyka sugestywna i zróżnicowana, musująca strumieniami niepowtarzalności i emanująca niezwykłym, indywidualnym charakterem.
Susanna Lindeborg - fortepian, laptop