Blessed; Ama Dablam; Keep Your Heart Right; Clamba; Blues For RQ; Hymn For Bob; Ebb And Flow; Garbanzo; Brothers; The Syracusian.
Od roku 1988 kiedy to Scott Neumann pojawił się w składzie legendarnej Woody Herman Orchestra, postrzegany jako jeden z najbardziej kreatywnych i wszechstronnych perkusistów w Nowym Jorku. Ma za sobą współpracę z takimi znakomitościami jazzowej sceny jak choćby Dave Liebman czy Kenny Barron, oraz ponad 40 płyt w swej dyskografii. Aktualnie muzyk prowadzi równolegle dwie grupy: kwartet Osage County z saksofonistą Samem Newsome, pianistą Davidem Berkmanem i basistą Benem Rubinem, oraz Neu3 Trio z Michaelem Blake'm przy saksofonie oraz Markiem Heliasem przy kontrabasie. Właśnie w drugim z wymienionych składów perkusista dokonał w New Jersey nagrań, jakie wypełniły wydany w 2013 roku przez Origin Records album ''Blessed'', wypełniony w większości jego premierowymi kompozycjami.
Oczywistym jest pierwszoplanowa rola saksofonisty Michaela Blake'a w realizacji muzycznych wizji Scotta Neumanna w konwencji tego jazzowego tria. Saksofonista (znany z niedawno wydanej płyty w kwintecie Michaela Batesa i Samuela Blasera: ''One From None'', 2012) sprawdza się doskonale w roli ''pierwszego głosu'' na ''Blessed''. Nie jest to pierwsza okazja dla saksofonisty współpracy z Neumannem; już w roku 1997 drogi obu muzyków zeszły się na płycie Blake'a: ''Kingdom of Champa'' (1997).
''Blessed'' jednak to nie tylko popis inwencji Michaela Blake'a z towarzyszeniem wyśmienitej sekcji rytmicznej, lecz przede wszystkim wspaniały przykład kolektywnej kreacji jazzowej, opartej na wzajemnym porozumieniu i interakcjach. Doskonałym przykładem swego rodzaju ''ikry'' jaką dysponuje ten skład jest choćby temat Roswella Rudda: ''Keep Your Heart Right'', emanujący nieposkromionymi improwizacjami każdego z instrumentalistów.
Wspaniałe solo kontrabasu Marka Heliasa przykuwa uwagę w trakcie kompozycji Neumanna: ''Clamba'', gdzie partie unisono wraz z Blake'm basista gra przy użyciu smyczka.
Żalem i nostalgią ujmuje klimat ''Hymn For Bob'', kompozycji zadedykowanej przez Neumanna kontrabasiście i przyjacielowi Bobowi Bowenowi, który zginął tragicznie w 2010 roku.
Podczas spokojnego tematu ''Garbanzo'' Michael Blake sięga po melodicę. Brzmienie tego małego klawiszowego instrumentu dętego, przypominające skrzyżowanie harmonijki ustnej z akordeonem, coraz częściej wykorzystywane jest przez jazzmanów, mimo dość ograniczonych możliwości.
Jedyną kompozycją basisty składu Marka Heliasa jest charakteryzujący się dość swobodną strukturą ''Brothers''. Partie kontrabasu brzmią niczym tren żałobny i taki jest przekaz całej poruszającej kompozycji utrzymanej w rytmie powolnego marsza.
Płytę kończy jedna z trzech w tym zestawie (obok: ''Blues For Q'' i ''Ebb And Flow'') kompozycji leadera napisanych dla swego przybranego syna (adoptowanego Wietnamczyka): dynamiczny temat ''The Syracusian''.
skład:
Michael Blake - saksofony, melodica
Mark Helias - kontrabas
Scott Neumann - perkusja
_______________________________________________________________