Bounce; Aurora; Scripted Reality; Easter Egg; Ich sags dir morgen; Boglophobia.
''Come Daylight'' to bardzo błyskotliwy debiut młodego saksofonisty z Kolonii, wypełniony jego sześcioma premierowymi kompozycjami. Sebastian Buscher pozyskał do składu swego kwartetu wyśmienitego pianistę Georga Ruby -mistrza wolnej formy, znanego z ponad 30 rozmaitych płyt nagranych w najróżniejszych konfiguracjach (jego album nagrany w duecie z Michaelem Pilzem ''Deuxieme Bureau'' z 2011 roku, miesięcznik The New York City Jazz Record uznał -Albumem Roku), oraz doskonałą sekcję rytmiczną: Florian Herzog (kontrabas) i Daniel ''D-Flat'' Weber (perkusja).
Struktura zarejestrowanych w kwietniu 2013 roku w Kolonii a powstałych na przestrzeni kilku lat w umyśle Buschera kompozycji, charakteryzuje się wysmakowanym jazzowym klimatem i konstrukcją stwarzającą olbrzymie pole do popisów improwizacyjnych.
Otwierająca całość dynamiczna i pełna zawirowań ''Bounce'' w przebojowy niemal sposób wprowadza nas w świat muzycznej wyobraźni saksofonisty. To zarazem rodzaj wizytówki kwartetu, podczas której dzięki solowym improwizowanym partiom, poznać możemy z osobna każdego z wyjątkowych instrumentalistów biorących udział w sesji.
''Aurora'' to rodzaj wdzięcznej ballady utrzymanej w kojącym, relaksującym klimacie kreowanym w głównej linii przez saksofon lidera.
Pełnym zwrotów rytmiczno -melodycznych utworem jest ''Scripted Reality''. Tu wyjątkowym blaskiem brzmi zmysł improwizacyjny Georga Ruby, kreującego długie improwizowane motywy.
Perłą całej płyty jest blisko 10-minutowa, pełna coltrane'owskiego ducha kompozycja ''Easter Egg''. Praca każdego z instrumentalistów podczas tego utworu zachwyca i intryguje ogromem wizji i przestrzeni jaką roztaczają muzycy wokół siebie.
Impresje dźwiękowe kontrabasu, rozległe pasaże fortepianowe, ciekawe synkopy perkusji a nade wszystko pełne wyjątkowej artykulacji partie saksofonu.
Wielki szacunek dla jazzowej tradycji, a jednocześnie własny, indywidualny sposób przekazu emocji ukrytych w kompozycjach. O Sebastianie Buscherze usłyszymy w najbliższych latach zapewne nie raz.
Struktura zarejestrowanych w kwietniu 2013 roku w Kolonii a powstałych na przestrzeni kilku lat w umyśle Buschera kompozycji, charakteryzuje się wysmakowanym jazzowym klimatem i konstrukcją stwarzającą olbrzymie pole do popisów improwizacyjnych.
Otwierająca całość dynamiczna i pełna zawirowań ''Bounce'' w przebojowy niemal sposób wprowadza nas w świat muzycznej wyobraźni saksofonisty. To zarazem rodzaj wizytówki kwartetu, podczas której dzięki solowym improwizowanym partiom, poznać możemy z osobna każdego z wyjątkowych instrumentalistów biorących udział w sesji.
''Aurora'' to rodzaj wdzięcznej ballady utrzymanej w kojącym, relaksującym klimacie kreowanym w głównej linii przez saksofon lidera.
Pełnym zwrotów rytmiczno -melodycznych utworem jest ''Scripted Reality''. Tu wyjątkowym blaskiem brzmi zmysł improwizacyjny Georga Ruby, kreującego długie improwizowane motywy.
Perłą całej płyty jest blisko 10-minutowa, pełna coltrane'owskiego ducha kompozycja ''Easter Egg''. Praca każdego z instrumentalistów podczas tego utworu zachwyca i intryguje ogromem wizji i przestrzeni jaką roztaczają muzycy wokół siebie.
Impresje dźwiękowe kontrabasu, rozległe pasaże fortepianowe, ciekawe synkopy perkusji a nade wszystko pełne wyjątkowej artykulacji partie saksofonu.
Wielki szacunek dla jazzowej tradycji, a jednocześnie własny, indywidualny sposób przekazu emocji ukrytych w kompozycjach. O Sebastianie Buscherze usłyszymy w najbliższych latach zapewne nie raz.
Robert Ratajczak
Sebastian Buscher: Come Daylight
CD 2013, JazzHausMusik
Bounce; Aurora; Scripted Reality; Easter Egg; Ich sags dir morgen; Boglophobia.
skład:
Sebastian Buscher - saksofon
Georg Ruby - fortepian
Florian Herzog - kontrabas
Daniel ''D-Flat'' Weber - perkusja
Sebastian Buscher - saksofon
Georg Ruby - fortepian
Florian Herzog - kontrabas
Daniel ''D-Flat'' Weber - perkusja