Side 1; Side 2.
Znanego z niekonwencjonalnych projektów muzycznych, kompozytora, pianistę i wykonawcę eksperymentalnej muzyki elektronicznej Simona Vincenta, pamiętamy m.in. z dokonań ekscentrycznego duetu Charlotte & Mr.Stone oraz świetnej płyty "Opening Lines" (2015) jego formacji The Occasional Trio (współtworzonej z Rolandem Fideziusem i Rudim Fischerlehnerem).
Na drugiej płycie opublikowanej przez firmę Vision Of Sound, Simon Vincent wraca do muzyki eksperymentalnej, nasączonej minimalizmem i eksponującej możliwości improwizacyjne elektronicznego przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym.
Jego partnerem w projekcie "Real-Time Sound Sculpture" jest, porównywany przez krytyków do słynnego Kenny'ego Wheelera, trębacz Tom Arthurs, zafascynowany współczesną muzyką klasyczną, a najbardziej znany z doskonałego albumu nagranego w duecie z pianistą Richardem Fairhurstem, "Postcards From Pushkin" (2011), oraz składów Erica Schaefera i Svena Bergmanna.
Płyta "Real-Time Sound Sculpture Vol.1" zawiera materiał zarejestrowany w marcu 2015 roku podczas koncertu w Kościele Paula Gerhardta w Berlinie, a będący efektem wzajemnej inspiracji obu artystów. Fuzja fantazji, dysponujących odmiennymi doświadczeniami muzyków zaowocowała muzyka niecodzienną i wymykającą się jakimkolwiek kategoriom. Obaj artyści wykorzystując rozmaite efekty dźwiękowe oraz stosując długie pauzy, stwarzają wyjątkowy klimat. Cisza zdaje się być dodatkowym instrumentem, nadającym całości szczególny przekaz. To muzyka, której nie można jednoznacznie sklasyfikować. Ważne by podczas słuchania całkowicie oddać się docierającym z głośników dźwiękom. Tylko wówczas ulec można generowanej przez elektronikę i partie trąbki niezwyklej magii tej płyty.
W całkowitym oddaniu się klimatowi płyty niewątpliwie pomogą niezwykłe fotografie Brtitt Hatzius ilustrujące okładkę i książeczkę wydawnictwa.
Album ukazał się 7 października 2016 roku.
Na drugiej płycie opublikowanej przez firmę Vision Of Sound, Simon Vincent wraca do muzyki eksperymentalnej, nasączonej minimalizmem i eksponującej możliwości improwizacyjne elektronicznego przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym.
Jego partnerem w projekcie "Real-Time Sound Sculpture" jest, porównywany przez krytyków do słynnego Kenny'ego Wheelera, trębacz Tom Arthurs, zafascynowany współczesną muzyką klasyczną, a najbardziej znany z doskonałego albumu nagranego w duecie z pianistą Richardem Fairhurstem, "Postcards From Pushkin" (2011), oraz składów Erica Schaefera i Svena Bergmanna.
Płyta "Real-Time Sound Sculpture Vol.1" zawiera materiał zarejestrowany w marcu 2015 roku podczas koncertu w Kościele Paula Gerhardta w Berlinie, a będący efektem wzajemnej inspiracji obu artystów. Fuzja fantazji, dysponujących odmiennymi doświadczeniami muzyków zaowocowała muzyka niecodzienną i wymykającą się jakimkolwiek kategoriom. Obaj artyści wykorzystując rozmaite efekty dźwiękowe oraz stosując długie pauzy, stwarzają wyjątkowy klimat. Cisza zdaje się być dodatkowym instrumentem, nadającym całości szczególny przekaz. To muzyka, której nie można jednoznacznie sklasyfikować. Ważne by podczas słuchania całkowicie oddać się docierającym z głośników dźwiękom. Tylko wówczas ulec można generowanej przez elektronikę i partie trąbki niezwyklej magii tej płyty.
W całkowitym oddaniu się klimatowi płyty niewątpliwie pomogą niezwykłe fotografie Brtitt Hatzius ilustrujące okładkę i książeczkę wydawnictwa.
Album ukazał się 7 października 2016 roku.
Robert Ratajczak
______________________________________
program:
Side 1
1. Part 1
2. Part 2
3. Part 3
Side 2
4. Part 1
5. Part 2
Side 1
1. Part 1
2. Part 2
3. Part 3
Side 2
4. Part 1
5. Part 2
personel:
Tom Arthurs - trąbka
Simon Vincent - elektronika
Tom Arthurs - trąbka
Simon Vincent - elektronika
_______________________________________