str.1: Jive Samba; Work Song; Mercy, Mercy, Mercy;str.2: Dat Dere; Why Am I Treated So Bad; Them Dirty Blues
To płyta złożona z klubowych wykonań najsłynniejszych tematów w wyśmienitych wersjach koncertowych.wydana przez Capitol.
Gdybym wybrać miał najważniejsze albumy Adderleya, zapewne znalazłyby się wśród nich słynne albumy z lat 60-tych: ''Them Dirty Blues'' (1960), ''Cannonball Adderley and The Pool-Winners'' (1960), ''Bossa Nova'' (1962), czy legendarny album ''Somethin' Else'' (1963) z Milesem Davisem i Artem Blakeyem w składzie. Esensją brzmienia saksofonisty jednak jest płyta: ''The Best Of Cannonball Adderley'' wydana przez Capitol, na której znajdziemy wybór najsłynniejszych utworów nagranych w towarzystwie m.in. Nata Adderleya, Yusefa Lateefa, Joe Zawinula, Barry'ego Harrisa i Bobby'ego Timmonsa. Stronę pierwszą płyty wypełniają trzy wielkie utwory: 11-minutowa ''Jive Samba'', ''Work Song'' i ''Mercy, Mercy, Mercy''. Stronę drugą wypełniają trzy tematy: ''Dat Dere'' (kompozycja Iscara Browna i Bobby'ego Timmonsa), blues: ''Why Am I Treated So Bad'' oraz utwór: ''Them Dirty Blues''.
Nagrania ukazały się nakładem Capitol Records na pięknie wydanym longplayu w otwieranej albumowej okładce, a muzyce towarzyszy wyśmienita klubowa atmosfera słyszalna podczas każdego z utworów.
Wytwórnia Capitol publikując te nagrania niestety nie umieściła informacji o dokładnym czasie i miejscach gdzie materiał został zarejestrowany. Są to nagrania nasycone klubowym brzmieniem i dokonane w różnych składach... Porównując zestaw tych tytułów z dwupłytowym wydawnictwem kompaktowym z roku 2008 zatytułowanym ''The Very Best Of Jazz: Cannonball Addeley'' dostrzegłem iz tylko jedna kompozycja (''The Work Song'') została powtórzona. Bardzo lubię ten longplay, mimo jest zestawem robiącym wrażenie dość przypadkowego zbioru koncertowych nagrań Cannonballa Adderleya.
Klasyka jazzu z klasycznej czarnej płyty.
skład:
Cannonball Addreley -saksofon altowy
Nad Adderley -kornet
Yusef Lateef - flet
Joe Zawinul, Barry Harris, Bobby Timmons - fortepian
Sam Jones, Vic Gaskin -bas
Louis Haynes, Roy McCurdy -perkusja
Cannonball Addreley -saksofon altowy
Nad Adderley -kornet
Yusef Lateef - flet
Joe Zawinul, Barry Harris, Bobby Timmons - fortepian
Sam Jones, Vic Gaskin -bas
Louis Haynes, Roy McCurdy -perkusja
piątek, 25 maja 2012, longplay_2010