A mi me gusta Compay; Como la Mariposa; Despertar; Desquite; Desventura; Distancia; El Alma; Ellas es asi (politica); Espejismo; Juego de Manos; La Tarde; Lluvia; Mujer; Musa del Rio; Trovador; Y no se que pasa!
Dysponujący niepowtarzalnym głosem kubański poeta, kompozytor i trubadur David Alvarez nagrał jeden z najbardziej ekscytujących albumów muzycznych Ameryki Łacińskiej ostatnich lat: ''Clandestino''. To cykl szesnastu piosenek, w których Artysta porusza tematy miłości, religii i problemów społecznych. Wszystko to podane jest w wykwintnym, słonecznym i klimatycznym kubańskim sosie muzycznym, zdecydowanie bliższym stylistycznie do muzyki ludowej Hiszpanii niż Afryki. Każda z piosenek nasycona jest śródziemnomorskim smakiem oraz nastrojem muzyki średniowiecznej i barokowej.
Już od pierwszych dźwięków dobiegających do nas po uruchomieniu płyty, dociera do nas muzyka bardzo bogato zaaranżowana na wiele rozlicznych, egzotycznych instrumentów perkusyjnych oraz trąbkę, saksofon, flet czy fortepian. Wiodącym instrumentem w tych urzekających przepychem dźwiękowym utworach jest jednak gitara, której David Alvarez jest wybitnym wirtuozem.
Doskonały popis gitarowy ma miejsce choćby podczas ''Desventura''.
Przepiękna ''Como la Mariposa'' umieszczona na ''Clandestiono'' jako drugie nagranie, to urzekająca rzewną linią melodyczną piosenka mogąca z powodzeniem konkurować z wieloma standardami kubańskiej piosenki, a zarazem nagranie jakie z powodzeniem mogłoby stać się światowym przebojem.
Każdy instrument na płycie dodaje coś od siebie tworząc z ''Clandestino'' płytę, na której poza głosem i gitarą Avareza zasłuchać możemy się w piękne partie np, fletu (''Despertar''), saksofonu sopranowego (''Desquite''), czy fortepianu, trąbki i gitary basowej (''Distancia'') a świetnie aranżacje chórków dopełniają całości.
Najbardziej nasyconym jazzową nutą zdaje się być ''Distancia'' z świetną partią gitary basowej Gaspara De Avity Garcia, fortepianowymi pasażami Jose Ramona Cabrery i partiami trąbki Eddy de Armasa Camejo.
W konwencji piosenki festiwalowej utrzymana jest z kolei ''El Alma'' zaaranżowana z orkiestrowym rozmachem.
W jednym z nagrań (''Desquite'') Alvarezowi towarzyszy muzyk legendarnej grupy jazzowej Irakere: Alfred Thompson. W nagraniach na płytę wziął udział także członek kultowego Buena Vista Social Club: Roldan Carballoso Gomez.
Na ''Clandestino'' znajdziemy elementy zarówno jazzu jak salsy i flamenco.
Już od pierwszych dźwięków dobiegających do nas po uruchomieniu płyty, dociera do nas muzyka bardzo bogato zaaranżowana na wiele rozlicznych, egzotycznych instrumentów perkusyjnych oraz trąbkę, saksofon, flet czy fortepian. Wiodącym instrumentem w tych urzekających przepychem dźwiękowym utworach jest jednak gitara, której David Alvarez jest wybitnym wirtuozem.
Doskonały popis gitarowy ma miejsce choćby podczas ''Desventura''.
Przepiękna ''Como la Mariposa'' umieszczona na ''Clandestiono'' jako drugie nagranie, to urzekająca rzewną linią melodyczną piosenka mogąca z powodzeniem konkurować z wieloma standardami kubańskiej piosenki, a zarazem nagranie jakie z powodzeniem mogłoby stać się światowym przebojem.
Każdy instrument na płycie dodaje coś od siebie tworząc z ''Clandestino'' płytę, na której poza głosem i gitarą Avareza zasłuchać możemy się w piękne partie np, fletu (''Despertar''), saksofonu sopranowego (''Desquite''), czy fortepianu, trąbki i gitary basowej (''Distancia'') a świetnie aranżacje chórków dopełniają całości.
Najbardziej nasyconym jazzową nutą zdaje się być ''Distancia'' z świetną partią gitary basowej Gaspara De Avity Garcia, fortepianowymi pasażami Jose Ramona Cabrery i partiami trąbki Eddy de Armasa Camejo.
W konwencji piosenki festiwalowej utrzymana jest z kolei ''El Alma'' zaaranżowana z orkiestrowym rozmachem.
W jednym z nagrań (''Desquite'') Alvarezowi towarzyszy muzyk legendarnej grupy jazzowej Irakere: Alfred Thompson. W nagraniach na płytę wziął udział także członek kultowego Buena Vista Social Club: Roldan Carballoso Gomez.
Na ''Clandestino'' znajdziemy elementy zarówno jazzu jak salsy i flamenco.
skład:
David Alvarez Garrido - wokal, marakasy
David Alvarez - gitara, marakasy
oraz:
Gaspar De Avita Garcia - bass, chórki
Jose Angel Perez Perez - timbal, bongosy, chórki
Yan Hernandez Moreno - tres, chórki
Damian Sayas Casal - congas
Loidis Taboada Perez - flet, chórki
Lauren Malmierka - fortepian
Otto A.Cuenca Blanco - cajon
Dayron Ortega - gitara
Willian Robleyo - skrzypce
Lester - wiolonczela
Roldan Carballoso Gomez - laud
Eddy de Armas Camejo - trąbka
Raul Martinez (Rufy) - perkusja
Jose Ramon Cabrera (El Pity) - fortepian
Lino Lores Garcia - gitara
Alfred Thompson - saksofon