Funk-A-Lot; Anima; Presidential Suite; Shades Of Light; Eddie Who?; Juliska; Kind Of Blues; Bb-Flat-A-Loogoo; Cuel Bloo; Now & Then; Little Lady; Shuffle, Shuffle; Seven To Heaven; Waltzing Out; Elegy
Saksofonista, kompozytor, aranżer i producent Peter Lehel to niezwykle płodny i wszechstronny muzyk. Jednym z jego projektów był w 2011 roku kwartet złożony z czterech saksofonistów, którzy bez wsparcia innych instrumentalistów z powodzeniem stworzyli brzmienie oparte na dźwiękach tylko i wyłącznie saksofonów: sopranowego, altowego, tenorowego i barytonowego. Każdy z saksofonów odgrywa w tej muzyce w różnych jej fragmentach odmienną rolę, dzięki czemu słuchając nagrań zamieszczonych na płycie ''Fun-A-Lot'' doprawdy niczego nie brakuje. Muzyka zawarta na płycie to kompozycje autorskie leadera sopranisty Petera Lehela, nasycone melodią i rytmem.
Do kwartetu Lehel zaprosił doświadczonego alcistę legitymującego się bogatą dyskografią -Olafa Schönborna, młodego ekscytującego saksofonistę tenorowego -Christiana Steubera i dysponującego solidnym i porywającym brzmieniem saksofonu barytonowego -Pirmina Ullricha.
Wyjątkowy dźwięk i groove poparty ogromnym doświadczeniem instrumentalistów sprawia iż melodyjny i subtelny dźwięk saksofonów brzmi doskonale, czysto i harmonicznie podczas wykonywania świetnie i błyskotliwie zaaranżowanych krótkich kompozycji Petera Lehela.
Pięknie i wzruszająco brzmi najdłuższy na płycie, 6-minutowy utwór ''Shades Of Light''. Baryton i tenor tworzą rodzaj sekcji rytmicznej, na tle której sopran i alt wygrywają piękne partie solowe.
Podczas rytmicznego ''Bb-Flat-A-Loogoo'' z kolei trudno wręcz powstrzymać się przed energicznym przytupywaniem, a urzekający ''Little Lady'' ma wszelkie predyspozycje by stać się swego rodzaju standardem jazzowym.
Mimo ograniczenia brzmienia wyłącznie do saksofonów, płyta robi wrażenie niezwykle urozmaiconej i wciągającej różnorodnością tworzonych klimatów.
Co wydać się może niezwykłe w przypadku tego rodzaju projektu; stosunkowo mało jest na płycie partii improwizowanych. Struktura zarejestrowanych na ''Funk-A-Lot''utworów robi wrażenie wyjątkowo podporządkowanej zapisowi nutowemu. Uchroniło to zapewne ten wyjątkowy projekt przed chaosem i trudnym przekazem jakie mogłyby mieć miejsce w przypadku braku interakcyjnej samodyscypliny każdego z saksofonistów.
''Funk-A-Lot'' to nie tylko swoista ciekawostka brzmieniowa, ale najzwyczajniej w świecie po prostu godzina wyśmienitego, współczesnego jazzu.
Do kwartetu Lehel zaprosił doświadczonego alcistę legitymującego się bogatą dyskografią -Olafa Schönborna, młodego ekscytującego saksofonistę tenorowego -Christiana Steubera i dysponującego solidnym i porywającym brzmieniem saksofonu barytonowego -Pirmina Ullricha.
Wyjątkowy dźwięk i groove poparty ogromnym doświadczeniem instrumentalistów sprawia iż melodyjny i subtelny dźwięk saksofonów brzmi doskonale, czysto i harmonicznie podczas wykonywania świetnie i błyskotliwie zaaranżowanych krótkich kompozycji Petera Lehela.
Pięknie i wzruszająco brzmi najdłuższy na płycie, 6-minutowy utwór ''Shades Of Light''. Baryton i tenor tworzą rodzaj sekcji rytmicznej, na tle której sopran i alt wygrywają piękne partie solowe.
Podczas rytmicznego ''Bb-Flat-A-Loogoo'' z kolei trudno wręcz powstrzymać się przed energicznym przytupywaniem, a urzekający ''Little Lady'' ma wszelkie predyspozycje by stać się swego rodzaju standardem jazzowym.
Mimo ograniczenia brzmienia wyłącznie do saksofonów, płyta robi wrażenie niezwykle urozmaiconej i wciągającej różnorodnością tworzonych klimatów.
Co wydać się może niezwykłe w przypadku tego rodzaju projektu; stosunkowo mało jest na płycie partii improwizowanych. Struktura zarejestrowanych na ''Funk-A-Lot''utworów robi wrażenie wyjątkowo podporządkowanej zapisowi nutowemu. Uchroniło to zapewne ten wyjątkowy projekt przed chaosem i trudnym przekazem jakie mogłyby mieć miejsce w przypadku braku interakcyjnej samodyscypliny każdego z saksofonistów.
''Funk-A-Lot'' to nie tylko swoista ciekawostka brzmieniowa, ale najzwyczajniej w świecie po prostu godzina wyśmienitego, współczesnego jazzu.
skład:
Peter Lehel - saksofon sopranowy
Olaf Schönborn - saksofon altowy
Christian Steuber - saksofon tenorowy
Pirmin Ullrich - saksofon barytonowy