Walking In The Park (With BAP); My Cherie Amour; Lights; Double You; Mirror; NU; Pirate Bay; Leuchttrum
''Lights'' to płyta tria koreańskiej pianistki Gee Hye Lee jaka nagrana została w czerwcu i szybciutko wydana nakładem wytwórnii HGBS już miesiąc później. Gee Hye Lee towarzyszą Jens Loh na kontrabasie i Sebastian Merk przy perkusji.
"Jazz oznacza wolność dla mnie. Potrafię się wypowiadać w nim podczas gry i zawsze odkrywać nowe. Jazz mnie uszczęśliwia" -twierdzi absolwentka Uniwersytetu w Stuttgarcie, mająca już na swym koncie dwa albumy: "Midnight Walk" (2009) i''Geenius Monday'' (2010) oraz płytę nagraną z Charly Antolini: "Charly Antolini Meets the Jazz Ladies" (2010). W roku 2011 Gee Hye Lee wzięła też udział w projekcie:''Gotham City Beach Club Suite'' (2011) zawierającym utwory z pogranicza jazzu, rocka i techno, oraz stylizowane na brzmienie klubowe, zainspirowanego brzmieniami elektronicznymi basisty Hellmuta Hattlera.
Do programu nowej płyty oprócz sześciu własnych kompozycji pianistka włączyła przepiękny temat Steviego Wondera: ''My Cherie Amour'' oraz utwór: ''Pirate Bay''napisany wspólnie z muzykami wchodzącymi w skład jej tria: kontrabasistą Jensem Lohem znanym z współpracy m.in. z Richie Beirachem i triem Tiny Tribe, oraz perkusistą Sebastianem Merkiem -wykładowcą Uniwersytu Muzycznego w Dreźnie znanym jak dotąd z ponad 20 płyt.
Wyjątkowo pięknie na płycie brzmi ''My Cherie Amour'' ozdobiona solem kontrabasu i leniwymi dźwiękami malowanymi przez perkusję S.Merka. Subtelne i delikatnie wygrywane partie fortepianu ukazują nowe nieznane dotąd oblicze znanego sprzed lat przeboju Stevie Wondera.
Wyśmienita solowa partia kontrabasu J.Loha jest również niezwykle ważnym elementem kompozycji tytułowej. Pianistka dała obu instrumentalistom tworzącym sekcję rytmiczną doprawdy dużo przestrzeni i miejsca dla solowych popisów na płycie. Mimo, iż najważniejszym, naczelnym instrumentem jest fortepian, aranżacje kompozycji Gee Hye Lee pozwalają cieszyć się pełnym brzmieniem jazzowego tria w kazdym spośród ośmiu utworów wypełniających ''Lights''. Perkusyjna ''galopada'' doskonale wieńczy utwór tytułowy.
Przepiękną balladą jest ''Double You'' przynosząca wytchnienie, relaksująca i natchniona... Gee Hye Lee doskonale kreuje piękną linię melodyczną nasyconą nostalgią i refleksją.
Doskonałym wręcz utworem jest ''NU'' dedykowana na płycie zmarłemu w 2008 roku Esbjornowi Svenssonowi. Wyśmienicie brzmią kreowane smyczkiem przez Jensa Loha pełne progresji partie w finale utworu. Arcydziełko godne miana jednej z najciekawszych oryginalnych kompozycji nagranych w 2012 roku!
Kompozycja zespołowa tria: ''Pirate Bay'' uwodzi nas pełnymi improwizacji partiami poszczególnych instrumentów. Gee Hye Lee jawi nam się tym razem jako wyśmienita improwizatorka, potrafiąca przekazać w tym utworze nastrój niepokoju wywołując wręcz dreszcze podczas słuchania.
Na koniec ''Leuchtturm''. Na przemian partie melodyczne wygrywa kontrabas i fortepian, tworząc raz to klimat nostalgii, innym razem przeistaczając się w pełne patosu akordy. Długa kilkuminutowa solowa partia fortepianu nawiązująca do stylistyki Keitha Jarretta wieńczy dzieło wyśmienitej pianistki, mającej mam nadzieję przed sobą jeszcze mnóstwo tak wspaniałych płyt jak ''Lights''.
''Lights'' to melodyjny jazz, ukazujący zarówno głębię jak i lekkość brzmienia muzyki improwizowanej. Trio czerpiąc ze stylistyki zarówno jazzu jak i muzyki soul i pop osiągnęło unikalny sound a gra Gee Hye Lee urzeka estetyką formy i lekkością w kreowaniu dobrze przemyślanych dźwięków.
Płytę 20 lipca 2012 r. wydała renomowana wytwórnia HGBS (dawniej MPS), której nakładem w roku 2012 ukazały się wcześniej tak wspaniałe albumy jak: ''Hello Oscar''(2012) Kwartetu Hansa Kwakkernaata, ''Poetry'' (2012) Johannessa Mossingera i''*sternklar'' (2012) duetu Esther Kaiser & Claus-Dieter Bandorf.
Płyta ''Lights'' nagrana została we właściwy dla studia HGBS audiofilski sposób, co w przypadku szczególnej specyfiki brzmienia fortepianu jest bardzo ważnym elementem właściwego przekazu na płycie. Debiut po flagą HGBS jednego z najwybitniejszych pianistów jazzowych jakim jest Johannes Mossinger był pierwszym albumem fortepianowym roku 2012, o którym napisałem iż nigdy wcześniej fortepian na płycie nie brzmiał tak doskonale. Teraz czas na Gee Hye Lee!
"Jazz oznacza wolność dla mnie. Potrafię się wypowiadać w nim podczas gry i zawsze odkrywać nowe. Jazz mnie uszczęśliwia" -twierdzi absolwentka Uniwersytetu w Stuttgarcie, mająca już na swym koncie dwa albumy: "Midnight Walk" (2009) i''Geenius Monday'' (2010) oraz płytę nagraną z Charly Antolini: "Charly Antolini Meets the Jazz Ladies" (2010). W roku 2011 Gee Hye Lee wzięła też udział w projekcie:''Gotham City Beach Club Suite'' (2011) zawierającym utwory z pogranicza jazzu, rocka i techno, oraz stylizowane na brzmienie klubowe, zainspirowanego brzmieniami elektronicznymi basisty Hellmuta Hattlera.
Do programu nowej płyty oprócz sześciu własnych kompozycji pianistka włączyła przepiękny temat Steviego Wondera: ''My Cherie Amour'' oraz utwór: ''Pirate Bay''napisany wspólnie z muzykami wchodzącymi w skład jej tria: kontrabasistą Jensem Lohem znanym z współpracy m.in. z Richie Beirachem i triem Tiny Tribe, oraz perkusistą Sebastianem Merkiem -wykładowcą Uniwersytu Muzycznego w Dreźnie znanym jak dotąd z ponad 20 płyt.
Wyjątkowo pięknie na płycie brzmi ''My Cherie Amour'' ozdobiona solem kontrabasu i leniwymi dźwiękami malowanymi przez perkusję S.Merka. Subtelne i delikatnie wygrywane partie fortepianu ukazują nowe nieznane dotąd oblicze znanego sprzed lat przeboju Stevie Wondera.
Wyśmienita solowa partia kontrabasu J.Loha jest również niezwykle ważnym elementem kompozycji tytułowej. Pianistka dała obu instrumentalistom tworzącym sekcję rytmiczną doprawdy dużo przestrzeni i miejsca dla solowych popisów na płycie. Mimo, iż najważniejszym, naczelnym instrumentem jest fortepian, aranżacje kompozycji Gee Hye Lee pozwalają cieszyć się pełnym brzmieniem jazzowego tria w kazdym spośród ośmiu utworów wypełniających ''Lights''. Perkusyjna ''galopada'' doskonale wieńczy utwór tytułowy.
Przepiękną balladą jest ''Double You'' przynosząca wytchnienie, relaksująca i natchniona... Gee Hye Lee doskonale kreuje piękną linię melodyczną nasyconą nostalgią i refleksją.
Doskonałym wręcz utworem jest ''NU'' dedykowana na płycie zmarłemu w 2008 roku Esbjornowi Svenssonowi. Wyśmienicie brzmią kreowane smyczkiem przez Jensa Loha pełne progresji partie w finale utworu. Arcydziełko godne miana jednej z najciekawszych oryginalnych kompozycji nagranych w 2012 roku!
Kompozycja zespołowa tria: ''Pirate Bay'' uwodzi nas pełnymi improwizacji partiami poszczególnych instrumentów. Gee Hye Lee jawi nam się tym razem jako wyśmienita improwizatorka, potrafiąca przekazać w tym utworze nastrój niepokoju wywołując wręcz dreszcze podczas słuchania.
Na koniec ''Leuchtturm''. Na przemian partie melodyczne wygrywa kontrabas i fortepian, tworząc raz to klimat nostalgii, innym razem przeistaczając się w pełne patosu akordy. Długa kilkuminutowa solowa partia fortepianu nawiązująca do stylistyki Keitha Jarretta wieńczy dzieło wyśmienitej pianistki, mającej mam nadzieję przed sobą jeszcze mnóstwo tak wspaniałych płyt jak ''Lights''.
''Lights'' to melodyjny jazz, ukazujący zarówno głębię jak i lekkość brzmienia muzyki improwizowanej. Trio czerpiąc ze stylistyki zarówno jazzu jak i muzyki soul i pop osiągnęło unikalny sound a gra Gee Hye Lee urzeka estetyką formy i lekkością w kreowaniu dobrze przemyślanych dźwięków.
Płytę 20 lipca 2012 r. wydała renomowana wytwórnia HGBS (dawniej MPS), której nakładem w roku 2012 ukazały się wcześniej tak wspaniałe albumy jak: ''Hello Oscar''(2012) Kwartetu Hansa Kwakkernaata, ''Poetry'' (2012) Johannessa Mossingera i''*sternklar'' (2012) duetu Esther Kaiser & Claus-Dieter Bandorf.
Płyta ''Lights'' nagrana została we właściwy dla studia HGBS audiofilski sposób, co w przypadku szczególnej specyfiki brzmienia fortepianu jest bardzo ważnym elementem właściwego przekazu na płycie. Debiut po flagą HGBS jednego z najwybitniejszych pianistów jazzowych jakim jest Johannes Mossinger był pierwszym albumem fortepianowym roku 2012, o którym napisałem iż nigdy wcześniej fortepian na płycie nie brzmiał tak doskonale. Teraz czas na Gee Hye Lee!
skład:
Gee Hye Lee - fortepian
Jens Loh - kontrabas
Sebastian Merk - perkusja
***
'' Lights'' is an album of Korean pianist Lee Hye Gee Trio what was recorded in June and hastily released by HGBS a month later. Gee Hye Lee accompanied Jens Loh in bass and Sebastian Merk on drums.
"Jazz means freedom to me. I can express myself in it during the game and always discovering new ones. Jazz makes me happy" -says a graduate of the University of Stuttgart,
has already had to his credit two albums: "Midnight Walk" (2009) and ''Geenius Monday'' (2010) and a disc recorded with Charly Antolini: "Charly Antolini Meets the Jazz Ladies" (2010). In 2011 Gee Hye Lee also took part in the project: ''Gotham City Beach Club Suite'' (2011) contains songs from the border of jazz, rock and techno, and stylized sound club, inspired by the sounds of electronic bassist Hellmut Hattler. For the new album in addition to six of their own composition about the wonderful pianist has included Stevie Wonder's ''My Cherie Amour'' and a song ''Pirate Bay'' co-written with the musicians who make up its trio: bass player Jens Lohem known among others from with Richie Beirach and Tiny Tribe, and drummer Sebastian Merk -lecturer of Dresden Music University known so far with more than 20 albums.
Exceptionally beautiful sounds on the album in ''My Cherie Amour'' decorated with solo double bass and lazy percussion sounds painted by S.Merka. Subtly and gently winning piano part shows the new face of the unknown-known Stevie Wonder's hit song from years ago .
Excellent bass solo part J.Loha is also extremely important part of the title composition. She has given both instrumentalists forming the rhythm section really a lot of space and space for solo performances on the disc. Although important, the chief instrument is the piano arrangements of Gee Hye Lee let enjoy the full sound of a jazz trio in each of the eight songs fill the ''Lights''. Percussion ''whirl'' perfectly crowned the title track.
''Double You'' is a beautiful ballad, bringing respite, relaxed and inspired ... Gee Hye Lee creates perfectly beautiful melodic line saturated with nostalgy and reflections.
A great song is ''NU'' is dedicated to the board died in 2008 Esbjorn Svensson. Perfectly sound created by Jens Loh bow full of lots of progression in the final song. Masterpiece worthy of the title: one of the most original songs recorded in 2012!
Composition of the trio: ''Pirate Bay'' seduces us lots of improvisation full of different instruments. Gee Hye Lee appears to us this time as an excellent improviser, able to pass on this track even the mood of anxiety causing chills while listening.
At the end: ''Leuchtturm''. Batches, alternating wins melodic bass and piano, this time creating a nostalgia, sometimes transforming into a full chord of pathos. A few minutes long solo piano part, referring to the style of Keith Jarrett's work crowned by excellent pianist, having hopefully still had a lot of these wonderful records like ''Lights''.
''Lights'' is a melodic jazz, showing both depth and lightness of tone and improvised music. Trio style drawing from both the jazz , soul music and pop has achieved a unique sound and the game Gee Hye Lee captivates the aesthetics of form and ease in creating well-designed sounds.
Sheets 20 July 2012 issued a renowned label HGBS (formerly MPS), whose effort in 2012, appeared before such wonderful albums as ''Hello Oscar'' (2012) by Hans Kwakkernaat Quartet, ''Poetry'' (2012) by Johanness Mossinger and ''*sternklar'' (2012) by Esther Kaiser & Claus-Dieter Bandorf.
''Lights'' was recorded in a proper studio HGBS audiophile way as in the case of the specific characteristics piano is a very important part of proper transmission on the disc. Debut of the HGBS label by one of the greatest jazz pianists Johannes Mossinger that is was the first album of piano in 2012, about which I wrote that never before piano on the album did not sound as well. Now for the Gee Hye Lee!
"Jazz means freedom to me. I can express myself in it during the game and always discovering new ones. Jazz makes me happy" -says a graduate of the University of Stuttgart,
has already had to his credit two albums: "Midnight Walk" (2009) and ''Geenius Monday'' (2010) and a disc recorded with Charly Antolini: "Charly Antolini Meets the Jazz Ladies" (2010). In 2011 Gee Hye Lee also took part in the project: ''Gotham City Beach Club Suite'' (2011) contains songs from the border of jazz, rock and techno, and stylized sound club, inspired by the sounds of electronic bassist Hellmut Hattler. For the new album in addition to six of their own composition about the wonderful pianist has included Stevie Wonder's ''My Cherie Amour'' and a song ''Pirate Bay'' co-written with the musicians who make up its trio: bass player Jens Lohem known among others from with Richie Beirach and Tiny Tribe, and drummer Sebastian Merk -lecturer of Dresden Music University known so far with more than 20 albums.
Exceptionally beautiful sounds on the album in ''My Cherie Amour'' decorated with solo double bass and lazy percussion sounds painted by S.Merka. Subtly and gently winning piano part shows the new face of the unknown-known Stevie Wonder's hit song from years ago .
Excellent bass solo part J.Loha is also extremely important part of the title composition. She has given both instrumentalists forming the rhythm section really a lot of space and space for solo performances on the disc. Although important, the chief instrument is the piano arrangements of Gee Hye Lee let enjoy the full sound of a jazz trio in each of the eight songs fill the ''Lights''. Percussion ''whirl'' perfectly crowned the title track.
''Double You'' is a beautiful ballad, bringing respite, relaxed and inspired ... Gee Hye Lee creates perfectly beautiful melodic line saturated with nostalgy and reflections.
A great song is ''NU'' is dedicated to the board died in 2008 Esbjorn Svensson. Perfectly sound created by Jens Loh bow full of lots of progression in the final song. Masterpiece worthy of the title: one of the most original songs recorded in 2012!
Composition of the trio: ''Pirate Bay'' seduces us lots of improvisation full of different instruments. Gee Hye Lee appears to us this time as an excellent improviser, able to pass on this track even the mood of anxiety causing chills while listening.
At the end: ''Leuchtturm''. Batches, alternating wins melodic bass and piano, this time creating a nostalgia, sometimes transforming into a full chord of pathos. A few minutes long solo piano part, referring to the style of Keith Jarrett's work crowned by excellent pianist, having hopefully still had a lot of these wonderful records like ''Lights''.
''Lights'' is a melodic jazz, showing both depth and lightness of tone and improvised music. Trio style drawing from both the jazz , soul music and pop has achieved a unique sound and the game Gee Hye Lee captivates the aesthetics of form and ease in creating well-designed sounds.
Sheets 20 July 2012 issued a renowned label HGBS (formerly MPS), whose effort in 2012, appeared before such wonderful albums as ''Hello Oscar'' (2012) by Hans Kwakkernaat Quartet, ''Poetry'' (2012) by Johanness Mossinger and ''*sternklar'' (2012) by Esther Kaiser & Claus-Dieter Bandorf.
''Lights'' was recorded in a proper studio HGBS audiophile way as in the case of the specific characteristics piano is a very important part of proper transmission on the disc. Debut of the HGBS label by one of the greatest jazz pianists Johannes Mossinger that is was the first album of piano in 2012, about which I wrote that never before piano on the album did not sound as well. Now for the Gee Hye Lee!
personnel:
Gee Hye Lee - piano
Jens Loh - double bass
Sebastian Merk - drums
Gee Hye Lee - piano
Jens Loh - double bass
Sebastian Merk - drums