Eastern Blues; Heaven Seven; Mingus Ashes in the Ganges; Unquity Road; Tina the Healer; Intelligent Fools; Spaced Out; Silk Road; The Night of the Long Thumbs; Antique Land
Urodzony w 1955 roku w Bari nad Morzem Śródziemnym, a obecnie mieszkaniec Sydney w Australii -gitarzysta Guy Strazz (występujący także pod pseudonimem: Strazzullo), ma za sobą kilka lat spędzonych w Londynie gdzie koncertował w jazzowych klubach, oraz mnóstwo koncertów na całym świecie obok takich muzykow jak Woody Shaw, Don Cherry, Henry Threadgill, Ravi Shankar, Slava Grigoryan czy Ernie Watts. Od roku 2010 prowadzi własny kwartet, z którym w 2012 roku zdecydował się opublikować płytę wydaną przez wyśmienitą australijską wytwórnię Rufus działającą od lat pod okiem doskonałego producenta i propagatora jazzu Tima Dunna, głównie prezentującą na swych płytach niezwykle interesującą i dynamiczną australijską scenę jazzową.
''Eastern Blues'' to płyta niezwykle międzykulturowa w swym przekazie. Znajdziemy tu echa wszystkich muzycznych podróży gitarzysty obejmujące nawiązania stylistyczne zarówno do muzyki hinduskiej jak i najbliższemu artyście stylowi flamenco. We wszystkich dziesięciu nagraniach dominuje jednak wszechobecny puls jazzu i nieskrępowanych zespołowych improwizacji.
W grze Strazzullo odkrywamy także echa wielkich mistrzów jacy niewątpliwie odcisnęli piętno na jego stylu, jak choćby Django Reinhardta (wyraźna inspiracja sylem Cygańskiego Króla Gitary dostrzegalna jest już podczas otwierającego album nagrania tytułowego).
''Eastern Blues'' to także pięknie budowane dialogi grającego na gitarze akustycznej leadera z świetnym Aaronem Flowerem przy instrumencie elektrycznym. Przykładem na to niech będzie choćby ''Heaven Seven'', czy swego rodzaju hołd dla Charlesa Mingusa, charakteryzujący się niezwykle rozbudowaną partią kontrabasu Hugh Frasera i nasycony bluesowym charakterem utwór ''Mingus Ashes in the Ganges''.
Repertuar albumu poza autorskimi utworami Strazza oraz dwiema kompozycjami instrumentalistów kwartetu: Aarona Flowera (''Intelligent Fools'') i Hugha Frasera (''The Night of the Long Thumbs''), uzupełnia kompozycja Pata Metheny z 1976 roku''Unquity Road''. To istny pokaz wirtuozerii zarówno samego Guya Strazza jak i grającego tu także na gitarze akustycznej Flowera.
Hinduskie klimaty towarzyszą nam w trakcie urzekającego ''Tina the Healer'', w którym na perkusjonaliach gra gościnnie zaproszony do Paradise Studios w Gosford brazylijczyk Rodrigo Galvao.
Jedyna kompozycja drugiego gitarzysty składu Aarona Flowera ''Intelligent Fools''pełna jest impresyjnych dźwięków przesterowanej gitary, która wywołać może skojarzenia z niedawnym projektem innego wielkiego gitarzysty Reza Abbasi''Continuous Beat'' (2012).
Lekko i zwiewnie, niemal w rytmie samby pobrzmiewa relaksujący ''Spaced Out''ozdobiony piękną basową solówką i doskonałym finałem perkusji Toby'ego Halla.
Natomiast piękny, bardzo refleksyjny i rozbudowany temat ''Silk Road'' świetnie ukazuje możliwości obu gitarzystów składu w kategorii muzyki flamenco i ducha jaki towarzyszy ostatnim dokonaniom Ala Di Meoli i Kevina Seddiki.
W tradycyjnym jazzowym klimacie utrzymana jest kompozycja basisty Hugh Frasera''The Night of the Long Thumbs'', a całość kończy kolejny świetny
dialog gitarowy Strazzullo i Flowera ''Antique Land''.
''Eastern Blues'' to doskonała płyta, potrafiąca skupić uwagę słuchacza niemal w każdej sekundzie. Pełna uczuć i wrażliwości muzyka mająca swe źródło w rozmaitych stylistykach i gatunkach przepełniona jest wyjątkową wirtuozerią każdego z instrumentalistów.
''Eastern Blues'' to płyta niezwykle międzykulturowa w swym przekazie. Znajdziemy tu echa wszystkich muzycznych podróży gitarzysty obejmujące nawiązania stylistyczne zarówno do muzyki hinduskiej jak i najbliższemu artyście stylowi flamenco. We wszystkich dziesięciu nagraniach dominuje jednak wszechobecny puls jazzu i nieskrępowanych zespołowych improwizacji.
W grze Strazzullo odkrywamy także echa wielkich mistrzów jacy niewątpliwie odcisnęli piętno na jego stylu, jak choćby Django Reinhardta (wyraźna inspiracja sylem Cygańskiego Króla Gitary dostrzegalna jest już podczas otwierającego album nagrania tytułowego).
''Eastern Blues'' to także pięknie budowane dialogi grającego na gitarze akustycznej leadera z świetnym Aaronem Flowerem przy instrumencie elektrycznym. Przykładem na to niech będzie choćby ''Heaven Seven'', czy swego rodzaju hołd dla Charlesa Mingusa, charakteryzujący się niezwykle rozbudowaną partią kontrabasu Hugh Frasera i nasycony bluesowym charakterem utwór ''Mingus Ashes in the Ganges''.
Repertuar albumu poza autorskimi utworami Strazza oraz dwiema kompozycjami instrumentalistów kwartetu: Aarona Flowera (''Intelligent Fools'') i Hugha Frasera (''The Night of the Long Thumbs''), uzupełnia kompozycja Pata Metheny z 1976 roku''Unquity Road''. To istny pokaz wirtuozerii zarówno samego Guya Strazza jak i grającego tu także na gitarze akustycznej Flowera.
Hinduskie klimaty towarzyszą nam w trakcie urzekającego ''Tina the Healer'', w którym na perkusjonaliach gra gościnnie zaproszony do Paradise Studios w Gosford brazylijczyk Rodrigo Galvao.
Jedyna kompozycja drugiego gitarzysty składu Aarona Flowera ''Intelligent Fools''pełna jest impresyjnych dźwięków przesterowanej gitary, która wywołać może skojarzenia z niedawnym projektem innego wielkiego gitarzysty Reza Abbasi''Continuous Beat'' (2012).
Lekko i zwiewnie, niemal w rytmie samby pobrzmiewa relaksujący ''Spaced Out''ozdobiony piękną basową solówką i doskonałym finałem perkusji Toby'ego Halla.
Natomiast piękny, bardzo refleksyjny i rozbudowany temat ''Silk Road'' świetnie ukazuje możliwości obu gitarzystów składu w kategorii muzyki flamenco i ducha jaki towarzyszy ostatnim dokonaniom Ala Di Meoli i Kevina Seddiki.
W tradycyjnym jazzowym klimacie utrzymana jest kompozycja basisty Hugh Frasera''The Night of the Long Thumbs'', a całość kończy kolejny świetny
dialog gitarowy Strazzullo i Flowera ''Antique Land''.
''Eastern Blues'' to doskonała płyta, potrafiąca skupić uwagę słuchacza niemal w każdej sekundzie. Pełna uczuć i wrażliwości muzyka mająca swe źródło w rozmaitych stylistykach i gatunkach przepełniona jest wyjątkową wirtuozerią każdego z instrumentalistów.
Guy Strazz - gitary
Aaron Flower - gitara
Hugh Fraser - kontrabas
Toby Hall - perkusja
oraz:
Rodrigo Galvao - perkusja