Schwarz in Weiss (Black in White); Lamento; Le Peulh virtuel; The virtual piano 1; The virtual piano 2; Engel (Angel); Turning Points; Perturbe; Innere Kreise (Inner Circles)
Z18 Hans Lüdemann to niemiecki niszczyciel z okresu II wojny światowej, który został zatopiony podczas Bitwy pod Narwikiem w 1940 roku.
21 lat później w Hamburgu urodził się pianista i kompozytor Hans Lüdemann. Jego nauczycielem w klasie pianistyki jazzowej podczas studiów był sam Joachim Kühn. Karierę zawodowego muzyka jazzowego rozpoczął w 1985 roku w grupie Eberharda Webera i Jana Garbarka. Od lat pracuje nad własnymi autorskimi projektami głównie w małych składach i do dnia dzisiejszego doczekał się ponad 20 płyt, pośród których najsłynniejszymi albumami są wydany w 2004 roku album ''African Variations'' i kontrowersyjna płyta''Between The Keys'' (2009). Od lat gości na rozlicznych prestiżowych festiwalach jazzowych, a każdy z jego koncertów, oparty w dużej mierze na improwizacjach jest jedynym i niepowtarzalnym wydarzeniem. Lüdemann jest doskonałym i cenionym kompozytorem zarówno muzyki fortepianowej jak i orkiestrowej, a w latach 1993-2008 w Koloni był wykładowcą w Wyższej Szkole Muzycznej. Hans Lüdemann uważany jest dziś za jednego z najbardziej oryginalnych i charakterystycznych pianistów europejskich. W roku 2011 wydana została 6-płytowa antologia jego koncertowych nagrań dokonanych w pięciu różnych triach jazzowych stworzonych przez pianistę w latach 2007-2008.
Kontrowersyjny solowy projekt Hansa Lüdemanna -twórcy muzyki fortepianowej, kameralnej i orkiestrowej"Between the Keys" ukazuje fascynację Pianisty możliwościami rozszerzenia brzmienia fortepianu za pomocą środków elektronicznych. Lüdemann przekracza granice tradycyjnie rozumianej muzyki fortepianowej ukazując brzmienie do jakiego jesteśmy przyzwayczajeni od zawsze, wzbogacone efektami elektronicznymi uzyskiwanymi przez tzw. ''wirtualną klawiaturę''.
To dziewięć krótkich utworów, częściowo znanych już z innych wersji umieszczonych na wcześniejszych płytach Hansa Lüdemanna. Eksperyment ten dla jednych może być irytującym i naruszającym naturalne brzmienie klasycznego fortepianu, dla innych doskonałym dźwiękowym kolażem złożonym z pięknych sennych introspekcji podanych w elektronicznym sosie.
Rozpoczynająca płytę kompozycja Lüdemanna ''Schwarz in Weiss (Black in White)'' zaskakuje zniekształconymi modulowanymi dźwiękami fortepianu, wywołując wrażenie nieprawidłowo działającego odtwarzacza CD. Podobnie jest choćby podczas ''The virtual piano 2'' czy pięknego tematu ''Engel (Angel)''i kończącej album kompozycji ''Innere Kreise (Inner Circles)''.
Natomiast w takich utworach jak ''Le Peulth virtuel'' czy podczas słuchania przepięknego, nostalgicznego i najbardziej rozbudowanego strukturalnie na płycie utworu ''Turning Points'', wrażenia są zgoła odmienne. Podkład preparowany elektronicznie stanowić bowiem może doskonałe rozświetlenie dla pięknych ekspresyjnych tematów fortepianowych wygrywanych na pierwszym planie.
''Perturbe'' natomiast to stricte elektroniczny utwór nawiązujący do tradycji eksperymentalnej muzyki elektronicznej z lat 70-tych.
Muzyka fortepianowa pełna suspensu i różnorodności, przekraczająca granice i odkrywająca różne nieznane terytoria. Zawieszona w swej niespotykanej stylistyce gdzieś pomiędzy tradycją a nowoczesnością, wizjonalizmem i eksperymentem.
Doskonała, audiofilska jakość dźwięku i wyjątkowo staranna edycja wydawnictwa.
21 lat później w Hamburgu urodził się pianista i kompozytor Hans Lüdemann. Jego nauczycielem w klasie pianistyki jazzowej podczas studiów był sam Joachim Kühn. Karierę zawodowego muzyka jazzowego rozpoczął w 1985 roku w grupie Eberharda Webera i Jana Garbarka. Od lat pracuje nad własnymi autorskimi projektami głównie w małych składach i do dnia dzisiejszego doczekał się ponad 20 płyt, pośród których najsłynniejszymi albumami są wydany w 2004 roku album ''African Variations'' i kontrowersyjna płyta''Between The Keys'' (2009). Od lat gości na rozlicznych prestiżowych festiwalach jazzowych, a każdy z jego koncertów, oparty w dużej mierze na improwizacjach jest jedynym i niepowtarzalnym wydarzeniem. Lüdemann jest doskonałym i cenionym kompozytorem zarówno muzyki fortepianowej jak i orkiestrowej, a w latach 1993-2008 w Koloni był wykładowcą w Wyższej Szkole Muzycznej. Hans Lüdemann uważany jest dziś za jednego z najbardziej oryginalnych i charakterystycznych pianistów europejskich. W roku 2011 wydana została 6-płytowa antologia jego koncertowych nagrań dokonanych w pięciu różnych triach jazzowych stworzonych przez pianistę w latach 2007-2008.
Kontrowersyjny solowy projekt Hansa Lüdemanna -twórcy muzyki fortepianowej, kameralnej i orkiestrowej"Between the Keys" ukazuje fascynację Pianisty możliwościami rozszerzenia brzmienia fortepianu za pomocą środków elektronicznych. Lüdemann przekracza granice tradycyjnie rozumianej muzyki fortepianowej ukazując brzmienie do jakiego jesteśmy przyzwayczajeni od zawsze, wzbogacone efektami elektronicznymi uzyskiwanymi przez tzw. ''wirtualną klawiaturę''.
To dziewięć krótkich utworów, częściowo znanych już z innych wersji umieszczonych na wcześniejszych płytach Hansa Lüdemanna. Eksperyment ten dla jednych może być irytującym i naruszającym naturalne brzmienie klasycznego fortepianu, dla innych doskonałym dźwiękowym kolażem złożonym z pięknych sennych introspekcji podanych w elektronicznym sosie.
Rozpoczynająca płytę kompozycja Lüdemanna ''Schwarz in Weiss (Black in White)'' zaskakuje zniekształconymi modulowanymi dźwiękami fortepianu, wywołując wrażenie nieprawidłowo działającego odtwarzacza CD. Podobnie jest choćby podczas ''The virtual piano 2'' czy pięknego tematu ''Engel (Angel)''i kończącej album kompozycji ''Innere Kreise (Inner Circles)''.
Natomiast w takich utworach jak ''Le Peulth virtuel'' czy podczas słuchania przepięknego, nostalgicznego i najbardziej rozbudowanego strukturalnie na płycie utworu ''Turning Points'', wrażenia są zgoła odmienne. Podkład preparowany elektronicznie stanowić bowiem może doskonałe rozświetlenie dla pięknych ekspresyjnych tematów fortepianowych wygrywanych na pierwszym planie.
''Perturbe'' natomiast to stricte elektroniczny utwór nawiązujący do tradycji eksperymentalnej muzyki elektronicznej z lat 70-tych.
Muzyka fortepianowa pełna suspensu i różnorodności, przekraczająca granice i odkrywająca różne nieznane terytoria. Zawieszona w swej niespotykanej stylistyce gdzieś pomiędzy tradycją a nowoczesnością, wizjonalizmem i eksperymentem.
Doskonała, audiofilska jakość dźwięku i wyjątkowo staranna edycja wydawnictwa.
skład:
Hans Lüdemann - instr.klawiszowe