Second Left To Ever; Bee-Tone; Low HP; Isbjorn; Egern; Tage; Kiks; Iron Heart Doesn't Chirp; Bunker Hunting
Gitarzysta jazzowy i kompozytor Marek Kądziela podobnie jak Sebastian Zawadzki, Mariusz Praśniewski i Radek Wośko tworzący wyśmienite trio jakie zadebiutowało niedawno albumem ''Tage'' (2013), jest absolwentem Akademi Muzycznej w Odense (Dania). Emigracja edukacyjno -muzyczna naszych młodych jazzmanów do Północnej Europy owocuje także interesującymi konstelacjami, dzięki nawiązanym kontaktom.
Znanego w Polsce dzięki formacjom International Jazz Quartet, Off-Quar-Tet i K.R.A.N. Marka Kądzielę mogliśmy usłyszeć ostatnio w koncertowym składzie wybitnego saksofonisty i klarnecisty Marca Bernsteina podczas koncertów w Polsce (m.in. 10.05.2013 w Blue Note w Poznaniu), a także na płycie pianisty Vita Kristana''Imprints'' (2013). Dzięki charakterystycznemu brzmieniu i własnemu, niepowtarzalnemu stylowi gry, Marek wydaje się być, mimo młodego wieku, gitarzystą w wyjątkowo komfortowej sytuacji, mogąc pozwolić sobie na przebieranie w ofertach współpracy napływających ze strony wybitnych jazzmanów z całego niemal świata. Mimo ogromu pracy, ten niezwykle czynny gitarzysta i kompozytor znalazł czas na zarejestrowanie wraz z bratem Maciejem materiału na płytę ''The Opening'' (2013), a także powołał do życia kolejny projekt muzyczny rejestrując w jego ramach podczas trzech różnych sesji w Niemczech i Danii materiał pod szyldem Hunger Pangs (Skurcz Jelit).
Skład międzynarodowej formacji poza Kądzielą stanowią: trębacz Tomasz Dąbrowski i perkusista Kasper Tom Christiansen -obaj będący absolwentami Carl Nielsen Academy of Music w Odense (Dania) i obaj współpracujący razem z Kądzielą już wcześniej.
Zaskakiwać może w składzie Hunger Pangs brak instrumentu basowego. Fakt ten jednak okazał się dla tria możliwością poszukiwań innych, czasem wręcz zupełnie nowatorskich konwencji w sztuce kreowania własnego brzmienia. Większość kompozycji wyszła spod pióra gitarzysty, lecz trudno nazwać ''Meet Meat'' (taki tytuł nosi wydana w 2013 roku przez wytwórnię For Tune płyta), albumem gitarowym. Olbrzymią przestrzeń dźwiękową na płycie wypełniają równomiernie niemal wszystkie trzy instrumenty, uzupełniając się wyśmienicie w trakcie dziewięciu wielowątkowych i rozbudowanych aranżacyjnie utworów. W sferze muzycznych poszukiwań Hunger Pangs i wynikających z nich odkryć, znajdziemy rozwiązania głęboko osadzone zarówno w konwencji nowoczesnej muzyki jazzowej jak i mocno zahaczające o rocka i awangardę.
Rozliczne dysonanse melodyczne i zaskakujące współbrzmienia przeciwstawione są tradycyjnym rozwiązaniom częstokroć nawet podczas jednego utworu. Za przykład niech posłuży choćby szóste nagranie ''Tage'' (''Mgła''), w którego pierwszej części trąbka Dąbrowskiego i gitara Kądzieli grają zgodne unisono, by następnie drogi obu instrumentów rozeszły się melodycznie w przeciwnych kierunkach. Podobne rozwiązania wyłapiemy także podczas innych kompozycji.
Na ''Meet Meat'' nie znajdziemy natomiast długich, rozbudowanych indywidualnych partii improwizowanych. Improwizacje zdają się pojawiać w muzyce Hunger Pangs przede wszystkim w formie zbiorowej, jak ma to miejsce podczas rozszalałego tematu ''Kiks'' emanującego niemal punk rockową ekspresją.
Płyta ''Meet Meat'' to przykład niebywałej ekspresji i wyczuwalnego w grze muzyków entuzjazmu. Gdyby jednak nie doskonały warsztat każdego z instrumentalistów, cechy te nie stanowiłyby o takiej jakości i mocy przekazu jakie zawiera ten album.
skład:
Marek Kądziela – gitara
Tomasz Dąbrowski – trąbka , microKorg, Balkan horn
Kasper Tom Christiansen – perkusja