Rivages; Balafon; L'entant et l'arbe; Melodie du bonheur; 2 zarbs; Retrato; Il sentiero; Apres la pluie; Milonga para dino; Chercheurs d'or
Kevin Seddiki gra na gitarze od siódmego roku życia. Jest starannie wykształconym instrumentalistą, mającym za sobą studia w Clermont Ferrand i Konserwatorium Muzycznym w Strassburgu, gdzie jego nauczycielem był sam mistrz gitary: Pablo Marquez. Jego niezwykła wszechstronność sprawia iż z powodzeniem sięga zarówno po kompozycje klasyczne (W.A.Mozart), jak i jazz (M.Davis) oraz utwory rockowe (Sting). Już w wieku 17 lat spotkał na swej artystycznej drodze Ala Di Meolę podczas festiwalu jazzowego w Tabarce, a wkrótce też bandeonistę Dino Saluzziego, z którymi współpracuje do dziś. Od lat zaangażowany jest też w projekty tworzone przez Djamchilda, Keyvana i Bijana Chemirani, dzięki którym zafascynowało go brzmienie irańskiego instrumentu: zarb, po który sięga od czasu do czasu na scenie. Jest też stałym współpracownikiem Glenna Veleza i Lori Cotlera oraz współtwórcą formacji Oneira, której płyta: ''Tale Yad'' (2011) okazała się jedną z najciekawszych pozycji fonograficznych nurtu world music ostatnich lat. Zarówno nagrania zespołu Oneira jak i solowe utwory K.Seddiki znalazły się na płycie kompilacyjnej ''Molpe Music'' pośród najciekawszych dokonań muzyki etnicznej takich artystów jak: Titi Robin, Gul Hacer Toruk, Stelios Petrakis i Elektrik GEM. Polskim miłośnikom muzyki znany jest dzięki wspólnym koncertom z Alem Di Meola (m.in. w Poznaniu 13.03.2012), kiedy to kulminacją improwizowanych dialogów na dwie gitary podczas koncertów było sięgnięcie po repertuar z legendarnej płyty: ''Friday Night In San Francisco'' (1981). Bardzo duży wkład miał też Seddiki w nagranie płyty Di Meoli: ''Pursuit of Radical Rhapsody'' (2011), na której pośród 15 nagrań wypełniających krążek znajdziemy poza kompozycjami Ala Di Meoli również ponadczasowy amerykański standard: ''Over The Rainbow'', oraz beatlesowskie: ''Strawberry Fields''.
Fascynacja Kevina Seddiki brzmieniami egzotycznych instrumentów sprawiła, iż jego autorskie projekty muzyczne nasycone są klimatami orientu oraz folklorem Indii, Armenii, Iranu czy Madagaskaru. Tak jest też na płycie firmowanej przez Kevina Seddiki jaka ukazała się w roku 2012: ''Il Sentiero'', promowanej koncertami w trio wraz z Daniele Di Bonventura (bandeon) i wspomnianym wcześniej Bijanem Chemirani (perkusja).
Piękne harmonie gitary klasycznej doskonale kontrastują z brzmieniem wspomnianego wcześniej irańskiego instrumentu perkusyjnego zarb, oraz dźwiękami bandeonu. W jednym z nagrań (''L'enfant et l'arbe'') pojawia się egzotyczny wokal a cały album kończy piękna, transowa koda (niewyszczególniona jako tytuł w indeksie utwórów) ozdobiona partią harmonijki ustnej.
Doskonała porcja wyśmienitej muzyki odwołującej się do tradycji orientu oraz pełna doskonale wplecionych w ramy przystępnych kompozycji zapożyczeń z folkloru Iranu.
Płyta ukazała się 21.05.2012.
Fascynacja Kevina Seddiki brzmieniami egzotycznych instrumentów sprawiła, iż jego autorskie projekty muzyczne nasycone są klimatami orientu oraz folklorem Indii, Armenii, Iranu czy Madagaskaru. Tak jest też na płycie firmowanej przez Kevina Seddiki jaka ukazała się w roku 2012: ''Il Sentiero'', promowanej koncertami w trio wraz z Daniele Di Bonventura (bandeon) i wspomnianym wcześniej Bijanem Chemirani (perkusja).
Piękne harmonie gitary klasycznej doskonale kontrastują z brzmieniem wspomnianego wcześniej irańskiego instrumentu perkusyjnego zarb, oraz dźwiękami bandeonu. W jednym z nagrań (''L'enfant et l'arbe'') pojawia się egzotyczny wokal a cały album kończy piękna, transowa koda (niewyszczególniona jako tytuł w indeksie utwórów) ozdobiona partią harmonijki ustnej.
Doskonała porcja wyśmienitej muzyki odwołującej się do tradycji orientu oraz pełna doskonale wplecionych w ramy przystępnych kompozycji zapożyczeń z folkloru Iranu.
Płyta ukazała się 21.05.2012.