Dear Old Stockholm; Chance It; Donna; Woody 'n You; Yesterdays; How Deep Is the Ocean; Chance It (Alternate Take); Donna (Alternate Take); Wood 'n You (Alternate Take); Take Off; Lazy Suzan; The Leap; Well, You Needn't; Weirdo; It Never Entered My Mind;
Rok 1955 przeszedł do historii jako wyjątkowo udany w karierze niespełna 30-letniego wówczas Milesa Davisa. Muzyk po dobrowolnej kuracji zdawał się być wyzwolonym z nałogu narkotykowego w jaki popadł w minionych kilku latach. Jego triumfalny powrót na scenę miał miejsce podczas Newport Jazz Festival -wówczas to zagrał legendarne solo na ''Round Midnight'' Theloniousa Monka. W roku 1955 został też podpisany niezwykle intratny dla młodego trębacza kontrakt płytowy z potentatem fonograficznym Columbia Records, a czytelnicy ''Down Beat'' w dorocznej ankiecie wybrali go Trębaczem nr 1 roku 1955. W tymże roku Miles powołał do życia jeden ze swych najwspanialszych składów, a zarazem jedną z najwybitniejszych konstelacji personalnych w historii jazzu: kwintet z Johnem Coltranem (saksofon), Redem Garlandem (fortepian), Paulem Chambersem (kontrabas) i Phily Joe Jonesem (perkusja). Pierwszym albumem nagranym w tym składzie, a zarazem pierwszym longplayem dla Columbii była płyta ''Round About Midnight'' (1956) nagrana na przełomie 1955 i 1956 roku. Etap sesji nagraniowych dla Blue Note dobiegł końca (Davis wróci tam w 1958 roku w kwintecie Cannonballa Adderleya), a wytwórnia postanowiła wydać nie publikowane wcześniej utwory zarejestrowane w różnych składach w latach 1952, 1953 i 1954. Efektem tego była publikacja przez Blue Note dwóch płyt zaytułowanych po prostu ''Vol.1'' i ''Vol.2''.
Pierwsza z płyt zawierała na stronie pierwszej utwory z majowej sesji sekstetu Davisa z roku 1952, a drugą jej stronę wypełniło sześć utworów z roku 1954 dokonanych w kwartecie z Horace Silverem przy fortepianie i fenomenalnym Artem Blakeyem przy perkusji. Utwory z pierwszej sesji charakteryzowała specyfika zespołu tworzonego przez muzyków równorzędnych w składzie, natomiast sesja z roku 1954 to już wybitnie dokonania solowe Milesa Davisa z zespołem muzyków towarzyszących mu w tle.
Płyta ''Vol.1'' ukazała się w 2001 roku nakładem Blue Note w wersji podwójnego wydawnictwa CD uzupełnionego o CD zawierający ''Vol.2'' oraz trzy alternatywne wersje nagrań z sesji z roku 1952. Biorąc pod uwagę fakt, iż mamy do czynienia z nagraniami sprzed niemal półwiecza (w 2001 roku), jakość nagrań wydaje się być wyśmienita.
Sześć spośród dwunastu nagrań (podstawowe wersje) z tej płyty wydane zostało w 1992 roku przez Blue Note na kompilacji ''The Best Of Miles Davis -The Capitol / Blue Note Years''.
Pierwsza z płyt zawierała na stronie pierwszej utwory z majowej sesji sekstetu Davisa z roku 1952, a drugą jej stronę wypełniło sześć utworów z roku 1954 dokonanych w kwartecie z Horace Silverem przy fortepianie i fenomenalnym Artem Blakeyem przy perkusji. Utwory z pierwszej sesji charakteryzowała specyfika zespołu tworzonego przez muzyków równorzędnych w składzie, natomiast sesja z roku 1954 to już wybitnie dokonania solowe Milesa Davisa z zespołem muzyków towarzyszących mu w tle.
Płyta ''Vol.1'' ukazała się w 2001 roku nakładem Blue Note w wersji podwójnego wydawnictwa CD uzupełnionego o CD zawierający ''Vol.2'' oraz trzy alternatywne wersje nagrań z sesji z roku 1952. Biorąc pod uwagę fakt, iż mamy do czynienia z nagraniami sprzed niemal półwiecza (w 2001 roku), jakość nagrań wydaje się być wyśmienita.
Sześć spośród dwunastu nagrań (podstawowe wersje) z tej płyty wydane zostało w 1992 roku przez Blue Note na kompilacji ''The Best Of Miles Davis -The Capitol / Blue Note Years''.
muzycy:
Miles Davis – trąbka
oraz:
skład 1952:
Jackie McLean – saksofon
J.J. Johnson – puzon
Gil Coggins – fortepian
Oscar Pettiford – kontrabas
Kenny Clarke – perkusja
skład 1954:
Horace Silver – fortepian
Percy Heath – kontrabas
Art Blakey – perkusja