Kelo; Enigma; Ray's Idea; Tempus Fugit; C.T.A.; I Waited For You; Kelo (Alternate Take); Enigma (Alternate Take); Ray's Idea (Alternate Take); Tempus Fugit (Alternate Take); C.T.A. (Alternate Take)
Rok 1955 przeszedł do historii jako wyjątkowo udany w karierze niespełna 30-letniego wówczas Milesa Davisa. Muzyk po dobrowolnej kuracji zdawał się być wyzwolonym z nałogu narkotykowego w jaki popadł w ostatnich latach. Jego triumfalny powrót na scenę miał miejsce podczas Newport Jazz Festival -wówczas to zagrał legendarne solo na ''Round Midnight'' Theloniousa Monka. W roku 1955 został też podpisany niezwykle intratny dla młodego trębacza kontrakt płytowy z potentatem fonograficznym Columbia Records, a czytelnicy ''Down Beat'' w dorocznej ankiecie wybrali go Trębaczem nr 1 w roku 1955. W tymże roku Miles powołał do życia jeden ze swych najwspanialszych składów, a zarazem jedną z najwybitniejszych konstelacji personalnych w historii jazzu: kwintet z Johnem Coltranem (saksofon), Redem Garlandem (fortepian), Paulem Chambersem (kontrabas) i Phily Joe Jonesem (perkusja). Pierwszym albumem nagranym w tym składzie, a zarazem pierwszym longplayem dla Columbii była płyta ''Round About Midnight'' (1956) nagrana na przełomie 1955 i 1956 roku. Etap sesji nagraniowych dla Blue Note dobiegł końca (Davis wróci tam w 1958 roku w kwintecie Cannonballa Adderleya), a wytwórnia postanowiła wydać nie publikowane wcześniej utwory zarejestrowane w różnych składach w latach 1952, 1953 i 1954. Efektem tego była publikacja przez Blue Note dwóch płyt zatytułowanych po prostu ''Vol.1'' i ''Vol.2''.
Płytę ''Vol.2'' wydaną w 1955 roku wypełniły utwory zarejestrowane w sześcioosobowym składzie w Nowym Jorku 20 kwietnia 1953 roku, pośród których znajduje się m.in. przepiękna ballada ''Enigma'', oraz wyśmienita wersja ''Tempus Fugit'' z tak charakterystyczną niezwykłą stylistyką ''drum thunder'' jaka w kolejnych latach stać się miała atrybutem zasiadającego podczas tej sesji za perkusją Arta Blakey'a.
Longplay ukazał się w 2001 roku nakładem Blue Note w wersji podwójnego wydawnictwa CD uzupełnionego o album ''Vol.1'' i pięć alternatywnych wersji nagrań z tej samej sesji. Biorąc pod uwagę fakt, iż mamy do czynienia z nagraniami sprzed niemal półwiecza (w 2001 roku), jakość ich wydaje się być wyśmienita.
Trzy spośród sześciu nagrań (podstawowe wersje) z tej płyty wydane zostały w 1992 roku przez Blue Note na kompilacji ''The Best Of Miles Davis -The Capitol / Blue Note Years''.
Płytę ''Vol.2'' wydaną w 1955 roku wypełniły utwory zarejestrowane w sześcioosobowym składzie w Nowym Jorku 20 kwietnia 1953 roku, pośród których znajduje się m.in. przepiękna ballada ''Enigma'', oraz wyśmienita wersja ''Tempus Fugit'' z tak charakterystyczną niezwykłą stylistyką ''drum thunder'' jaka w kolejnych latach stać się miała atrybutem zasiadającego podczas tej sesji za perkusją Arta Blakey'a.
Longplay ukazał się w 2001 roku nakładem Blue Note w wersji podwójnego wydawnictwa CD uzupełnionego o album ''Vol.1'' i pięć alternatywnych wersji nagrań z tej samej sesji. Biorąc pod uwagę fakt, iż mamy do czynienia z nagraniami sprzed niemal półwiecza (w 2001 roku), jakość ich wydaje się być wyśmienita.
Trzy spośród sześciu nagrań (podstawowe wersje) z tej płyty wydane zostały w 1992 roku przez Blue Note na kompilacji ''The Best Of Miles Davis -The Capitol / Blue Note Years''.
skład:
Miles Davis – trąbka
Jimmy Heath – saksofon
J.J. Johnson – puzon
Gil Coggins – fortepian
Percy Heath – kontrabas
Art Blakey – perkusja