Mask; The Watcher; Little Lives; Don’t Look Down; My Sisters and I; Voices; Mirror; According to Albert
Cztery dziewczyny: wokalistka Simin Tander, pianistka Laia Genc, saksofonistka Esmee Olthuis i skrzypaczka Tessa Zoutendijk poznały się w 2008 roku i po kilku wspólnych próbach postanowiły utworzyć kwartet, którego działalność opierać się miała na improwizowanych koncertach.
Muzyka jaka powstawała w ten sposób stanowiła pomost pomiędzy nowoczesnym jazzem a wyrafinowanymi tekstowo piosenkami. W roku 2012 ukazała się płyta tych czterech pań firmowana szyldem PLoTS a złożona z utworów napisanych i skomponowanych przez kompozytorkę, dyrygenta i pedagoga Hazel Leach. Utwory poruszają niecodzienny temat po jaki sięgają muzycy: psychozę. H.Leach napisała cykl ''Songs From The Edge'' po serii rozmów o niszczących skutkach tej o choroby i jej wczesnym wykrywaniu (stąd tytuł cyklu:''Pieśni znad krawędzi'').
Jak łatwo się domyślić, nie mamy na ''Songs From The Edge'' do czynienia z muzyką łatwą w odbiorze. Jeszcze przed włączeniem płyty warto zapoznać się z tekstami umieszczonymi wewnątrz książeczki wydawnictwa, aby wprowadzić się w odpowiedni nastrój i przygotować do przesłuchania całości.
Piękny głos Simin Tander płynie do nas poprzez atmosferyczne dźwięki fortepianu Lai Genc, a saksofony (sopran i alt) tworzą niezwykłe improwizowane pasaże. Ważną rolę w wykreowaniu brzmienia jakie stało się znakiem charakterystycznym PLoTS odgrywają skrzypce, na których grą w wirtuozerskim stylu zachwyca Tessa Zoutendijk.
Kreowanie nowych, intrygujących efektów dźwiękowych za pomocą skrzypiec i saksofonu niejednokrotnie przykuwa uwagę. Tak jest choćby podczas wstrząsającej dramatyzmem pieśni ''The Watcher''.
''Little Lives'' z kolei porywa niepokojącym klimatem i pełną ekspresji interpretacją wokalną S.Tander traktującą chwilami swój głos w sposób instrumentalny. W czasie tego nagrania towarzyszą nam kojarzące się z awangardą muzyczną partie saksofonu, fortepianu i skrzypiec.
Wywołującym niemal schizofreniczne klimaty jest ''Voices'' pełen efektów dźwiękowych polegających na nakładaniu się na siebie szepczących głosów i dramatycznego glosu Simin Tander przeradzającego się w wywołujący dreszcze krzyk.
Tym co może zaskakiwać w instrumentarium PLoTS jest (mimo jazzowego klimatu całości projektu) brak sekcji rytmicznej. Uzyskane w ten sposób brzmienie klasyfikuje ''Songs From The Edge'' w kategorii musicalowo -aktorskiej produkcji muzyczno -literackiej z dużą domieszką jazzowych improwizacji. Pełen dramaturgii jazzowy teatr poruszający swą tematyką odmienne stany świadomości stworzony przez PLoTS jest efektem odważnych poszukiwań, jakie od zawsze wytyczały nowe trendy muzyczne.
Muzyka jaka powstawała w ten sposób stanowiła pomost pomiędzy nowoczesnym jazzem a wyrafinowanymi tekstowo piosenkami. W roku 2012 ukazała się płyta tych czterech pań firmowana szyldem PLoTS a złożona z utworów napisanych i skomponowanych przez kompozytorkę, dyrygenta i pedagoga Hazel Leach. Utwory poruszają niecodzienny temat po jaki sięgają muzycy: psychozę. H.Leach napisała cykl ''Songs From The Edge'' po serii rozmów o niszczących skutkach tej o choroby i jej wczesnym wykrywaniu (stąd tytuł cyklu:''Pieśni znad krawędzi'').
Jak łatwo się domyślić, nie mamy na ''Songs From The Edge'' do czynienia z muzyką łatwą w odbiorze. Jeszcze przed włączeniem płyty warto zapoznać się z tekstami umieszczonymi wewnątrz książeczki wydawnictwa, aby wprowadzić się w odpowiedni nastrój i przygotować do przesłuchania całości.
Piękny głos Simin Tander płynie do nas poprzez atmosferyczne dźwięki fortepianu Lai Genc, a saksofony (sopran i alt) tworzą niezwykłe improwizowane pasaże. Ważną rolę w wykreowaniu brzmienia jakie stało się znakiem charakterystycznym PLoTS odgrywają skrzypce, na których grą w wirtuozerskim stylu zachwyca Tessa Zoutendijk.
Kreowanie nowych, intrygujących efektów dźwiękowych za pomocą skrzypiec i saksofonu niejednokrotnie przykuwa uwagę. Tak jest choćby podczas wstrząsającej dramatyzmem pieśni ''The Watcher''.
''Little Lives'' z kolei porywa niepokojącym klimatem i pełną ekspresji interpretacją wokalną S.Tander traktującą chwilami swój głos w sposób instrumentalny. W czasie tego nagrania towarzyszą nam kojarzące się z awangardą muzyczną partie saksofonu, fortepianu i skrzypiec.
Wywołującym niemal schizofreniczne klimaty jest ''Voices'' pełen efektów dźwiękowych polegających na nakładaniu się na siebie szepczących głosów i dramatycznego glosu Simin Tander przeradzającego się w wywołujący dreszcze krzyk.
Tym co może zaskakiwać w instrumentarium PLoTS jest (mimo jazzowego klimatu całości projektu) brak sekcji rytmicznej. Uzyskane w ten sposób brzmienie klasyfikuje ''Songs From The Edge'' w kategorii musicalowo -aktorskiej produkcji muzyczno -literackiej z dużą domieszką jazzowych improwizacji. Pełen dramaturgii jazzowy teatr poruszający swą tematyką odmienne stany świadomości stworzony przez PLoTS jest efektem odważnych poszukiwań, jakie od zawsze wytyczały nowe trendy muzyczne.
skład:
Simin Tander - wokal
Tessa Zoutendijk - skrzypce
Esmée Olthuis - saksofony
Laia Genc - fortepian