Long Ago And Far Away; You Stepped Out Of A Dream; It’s Allright With Me; I Fall In Love Too Easily; In A Sentimental Mood; If I Were A Bell; I Fall In Love Too Easily -next take
Henning Berg jest profesorem i wykładowcą w klasie puzonu jazzowego w Wyższej Szkole Muzycznej w Kolonii (Niemcy). Od 1982 roku grał na puzonie w światowej sławy WDR Big Band. Pracował tam z takimi muzykami jak: Peter Erskine, Dave Liebman i Kenny Wheeler. Aby skupić się na własnych projektach i muzyce improwizowanej wyzwolonej z ram big bandu, opuścił WDR w 1996 roku. Od tej pory z powodzeniem tworzy własne projekty jak ''Tango & Company'' z Johnem Taylorem czy ''Finding, puzzling...'' z pianistą Hendrikiem Sollem. Prowadzi własny kwartet, z którym niemal non stop koncertuje, a płyta nagrana w czteroosobowym składzie dla JazzHausMusik ''Minnola'' okazała się jedną z najciekawszych pozycji fonograficznych 2003 roku.
Kolejna płyta Henning Berg Quartet ukazała sie w 2012 roku.Tytuł tej płyty jest doskonałym odzwierciedleniem jej zawartości ''Seven Lively Conversations'' to''siedem ożywionych muzycznych dyskusji'' doświadczonych wirtuozów europejskiej sceny muzyki improwizowanej na temat tego co ich zdaniem wywarło wielki wpływ na oblicze jazzu XXI wieku. Jest tu więc miejsce zarówno dla Jerome Kerna (otwierający płytę temat ''Long Ago And Far Away'' z filmu ''Cover Girl'' z 1944 roku), jak i dla Cole Portera (''It's All Right With Me'' z musicalu ''Can-Can'' -1953) i Duke'a Ellingtona (nieśmiertelny temat ''In A Sentimental Mood'' z 1935 roku).
W porterowskim ''It's All Right With Me'' niesłychane są budowane przez Hendrika Solla partie fortepianu i ''szalejąca'' perkusja Nilsa Tegena.
Wiodącym instrumentem w tym składzie jest puzon Henninga Berga. Trudno jednak nie docenić wybitnego wkładu w powstanie tego albumu wspomnianego wcześniej pianisty H.Solla, którego partie niejednokrotnie przyćmiewają wręcz leadera.
Swego rodzaju ewenementem jest wykorzystanie w składzie grającym tradycyjny repertuar gitary basowej. Jakże doskonały był to wybór możemy przekonać się choćby podczas transowo rozbudowanego linią basu Christiana Ramonda ''I Fall In Love Too Easily''. Jakże różni się ta interpretacja kompozycji Jule Styne od wykonania Franka Sinatry z 1945 roku! Właśnie dlatego wciąż warto nagrywać standardy, bądź sięgać do rozległej skarbnicy kompozycji jazzowych z połowy ubiegłego wieku.
Nieprawdopodobnym wydaje się fakt iż płyta została nagrana podczas swobodnego jam session -za jednym podejściem. Doskonałym przykładem tego, iż każde wykonanie danego utworu w wykonaniu Kwartetu Henninga Berga jest jedynym i niepowtarzalnym niech będzie umieszczone na koniec jeszcze raz ''I Fall In Love Too Easily'' w nagraniu dokonanym podczas innego podejścia do tej kompozycji.
Henning Berg Quartet to zespół opierający się na zasadach staroświeckiego jazzowego grania, zapewniający najbardziej wymagającemu słuchaczowi maksymalną satysfakcję. Tym co powoduje iż po ''Seven Lively Conversations'' powinni sięgnąć poza miłośnikami tradycyjnych brzmień, również zwolennicy nowoczesnego jazzu są intensywne i rozbudowane improwizacje Kwartetu Berga i niebywała twórcza interakcja instrumentalistów.
Kolejna płyta Henning Berg Quartet ukazała sie w 2012 roku.Tytuł tej płyty jest doskonałym odzwierciedleniem jej zawartości ''Seven Lively Conversations'' to''siedem ożywionych muzycznych dyskusji'' doświadczonych wirtuozów europejskiej sceny muzyki improwizowanej na temat tego co ich zdaniem wywarło wielki wpływ na oblicze jazzu XXI wieku. Jest tu więc miejsce zarówno dla Jerome Kerna (otwierający płytę temat ''Long Ago And Far Away'' z filmu ''Cover Girl'' z 1944 roku), jak i dla Cole Portera (''It's All Right With Me'' z musicalu ''Can-Can'' -1953) i Duke'a Ellingtona (nieśmiertelny temat ''In A Sentimental Mood'' z 1935 roku).
W porterowskim ''It's All Right With Me'' niesłychane są budowane przez Hendrika Solla partie fortepianu i ''szalejąca'' perkusja Nilsa Tegena.
Wiodącym instrumentem w tym składzie jest puzon Henninga Berga. Trudno jednak nie docenić wybitnego wkładu w powstanie tego albumu wspomnianego wcześniej pianisty H.Solla, którego partie niejednokrotnie przyćmiewają wręcz leadera.
Swego rodzaju ewenementem jest wykorzystanie w składzie grającym tradycyjny repertuar gitary basowej. Jakże doskonały był to wybór możemy przekonać się choćby podczas transowo rozbudowanego linią basu Christiana Ramonda ''I Fall In Love Too Easily''. Jakże różni się ta interpretacja kompozycji Jule Styne od wykonania Franka Sinatry z 1945 roku! Właśnie dlatego wciąż warto nagrywać standardy, bądź sięgać do rozległej skarbnicy kompozycji jazzowych z połowy ubiegłego wieku.
Nieprawdopodobnym wydaje się fakt iż płyta została nagrana podczas swobodnego jam session -za jednym podejściem. Doskonałym przykładem tego, iż każde wykonanie danego utworu w wykonaniu Kwartetu Henninga Berga jest jedynym i niepowtarzalnym niech będzie umieszczone na koniec jeszcze raz ''I Fall In Love Too Easily'' w nagraniu dokonanym podczas innego podejścia do tej kompozycji.
Henning Berg Quartet to zespół opierający się na zasadach staroświeckiego jazzowego grania, zapewniający najbardziej wymagającemu słuchaczowi maksymalną satysfakcję. Tym co powoduje iż po ''Seven Lively Conversations'' powinni sięgnąć poza miłośnikami tradycyjnych brzmień, również zwolennicy nowoczesnego jazzu są intensywne i rozbudowane improwizacje Kwartetu Berga i niebywała twórcza interakcja instrumentalistów.
skład:
Henning Berg - puzon
Hendrik Soll - fortepian
Christian Ramond - gitara basowa
Nils Tegen - perkusja