Introduction; Divided Attention; Major Major; Rivalry; iTexture; The Cure; Off Minor; Black Skin; Star Spangled Banner
''Continuous Beat'' to już dziewiąty album w dyskografii pochodzącego z Pakistanu gitarzysty Reza Abbasi. Do nagrania płyty Abbasi zaprosił dwóch muzyków, z jakimi dane jest mu koncertować od 15 lat w różnych konfiguracjach personalnych: basistę Johna Heberta i japońskiego perkusistę Satoshi Takeishi. Ten drugi zastąpił w składzie nieodżałowanego Paula Motiana, z którym pozostała dwójka tworzyła pierwotny skład tria.
W programie albumu znalazły się też trzy utwory będące niejako hołdem dla wielkiego perkusisty, który odszedł przed nagraniem tej płyty -to trzy spośród ulubionych kompozycji Motiana: ''Major Major'' Gary'ego Peacocka, ''The Cure'' Keitha Jarretta oraz ''Off Minor'' Theloniousa Monka. Interpretacja ostatniego z tych trzech utworów robi wrażenie jakby muzycy rozłożyli podstawową linię melodyczną na części wplatając pomiędzy jej fragmenty dodatkowe nienapisane wcześniej przez Monka nuty.
Pozostały program albumu wypełnia pięć utworów napisanych przez gitarzystę oraz innowacyjna wersja amerykańskiego hymnu ''Star Spangled Banner'' kończąca całość (jakże inaczej zagranego na gitarze akustycznej przez Abbasi niż legendarne wykonanie Hendrixa).
Album otwiera gitarowa ''Introdukcja'' oparta na dźwiękach hinduskiego raga, podczas której odnieść można wrażenie jakby gitarzysta prowadził coś w rodzaju dialogu instrumentalnego z samym sobą.
Doskonale brzmi rozimprowizowany ''Divided Attention'', podczas którego mamy okazję przekonać się o robiących wrażenie nieograniczonych możliwościach warsztatowych muzyków sekcji Abbasiego, kreujących doskonałe podstawy rytmiczne.
Podobnie jest podczas pozostałych utworów nagranych w trio na ''Continuous Beat'', kiedy to przesłuchując poszczególne utwory odnosimy wrażenie iż trójka muzyków tworzy doskonały i wzajemnie się uzupełniających w poszczególnych funkcjach organizm.
Utwór ''iTexture'' jest muzycznym hołdem Abasiego dla Steve'a Jobsa -założyciela firmy Apple.
''Back Skin'' zbudowany na hinduskim motywie należy do grupy utworów, w których Abasi z wielkim powodzeniem zaszczepia elementy muzyki Południowej Azji do jazzu. Wykreowany w tym utworze przez linię basu i gitarę klimat robi niezapomniane wrażenie.
Na swej dziewiątej płycie Rezowi Abbasi udało się perfekcyjnie uchwycić kwintesencję brzmienia współczesnego tria gitarowego. Jednocześnie z umiarem stosując elektronikę i dodatkowe efekty uzyskał niezwykle bogatą paletę dźwięków poszerzając w ten sposób zasięg możliwości tradycyjnego jazzowego tria gitarowego.
Premiera płyty: 25 stycznia 2013
W programie albumu znalazły się też trzy utwory będące niejako hołdem dla wielkiego perkusisty, który odszedł przed nagraniem tej płyty -to trzy spośród ulubionych kompozycji Motiana: ''Major Major'' Gary'ego Peacocka, ''The Cure'' Keitha Jarretta oraz ''Off Minor'' Theloniousa Monka. Interpretacja ostatniego z tych trzech utworów robi wrażenie jakby muzycy rozłożyli podstawową linię melodyczną na części wplatając pomiędzy jej fragmenty dodatkowe nienapisane wcześniej przez Monka nuty.
Pozostały program albumu wypełnia pięć utworów napisanych przez gitarzystę oraz innowacyjna wersja amerykańskiego hymnu ''Star Spangled Banner'' kończąca całość (jakże inaczej zagranego na gitarze akustycznej przez Abbasi niż legendarne wykonanie Hendrixa).
Album otwiera gitarowa ''Introdukcja'' oparta na dźwiękach hinduskiego raga, podczas której odnieść można wrażenie jakby gitarzysta prowadził coś w rodzaju dialogu instrumentalnego z samym sobą.
Doskonale brzmi rozimprowizowany ''Divided Attention'', podczas którego mamy okazję przekonać się o robiących wrażenie nieograniczonych możliwościach warsztatowych muzyków sekcji Abbasiego, kreujących doskonałe podstawy rytmiczne.
Podobnie jest podczas pozostałych utworów nagranych w trio na ''Continuous Beat'', kiedy to przesłuchując poszczególne utwory odnosimy wrażenie iż trójka muzyków tworzy doskonały i wzajemnie się uzupełniających w poszczególnych funkcjach organizm.
Utwór ''iTexture'' jest muzycznym hołdem Abasiego dla Steve'a Jobsa -założyciela firmy Apple.
''Back Skin'' zbudowany na hinduskim motywie należy do grupy utworów, w których Abasi z wielkim powodzeniem zaszczepia elementy muzyki Południowej Azji do jazzu. Wykreowany w tym utworze przez linię basu i gitarę klimat robi niezapomniane wrażenie.
Na swej dziewiątej płycie Rezowi Abbasi udało się perfekcyjnie uchwycić kwintesencję brzmienia współczesnego tria gitarowego. Jednocześnie z umiarem stosując elektronikę i dodatkowe efekty uzyskał niezwykle bogatą paletę dźwięków poszerzając w ten sposób zasięg możliwości tradycyjnego jazzowego tria gitarowego.
Premiera płyty: 25 stycznia 2013
Robert Ratajczak
skład:
Rez Abbasi - gitary
John Hebert - kontrabas
Satoshi Takeishi - perkusja