Prelude; Resume; Hush Hush / For The Old Friend; Home Pictures; Lobster Baby; No Man's Land; For The Old Friend (Alternate Take); Sahjia
Maciej Fortuna jest dziś jednym z najbardziej aktywnych polskich trębaczy jazzowych. W ostatnich latach został laureatem wielu nieprawdopodobnych wręcz wyróżnień i nagród. W roku 2011 Fortuna nominowany został do prestiżowego Fryderyka w kategorii Jazzowego Debiutu Roku za album: ''Lost Keys'' nagrany w kwartecie z Przemysławem Raminiakiem (RGG), Andrzejem Święsem i Frankiem Parkerem. Ma na swym koncie współpracę z wieloma artystami nie tylko ze środowiska jazzowego. Od 2010 roku jest wykładowcą trąbki jazzowej w Zakładzie Jazzu Akademii Muzycznej w Poznaniu. Brał udział w nagrywaniu płyt takich artystów jak: Mack Goldsbury (''Salt Miner Blues'', 2009), czy: Krzysztof Przybyłowicz (''The Tales About Diddles'', 2011). Jego dotychczasowa dyskografia zawierająca autorskie projekty uzupełniona została na początku 2012 roku wspomnianą, gorąco przyjętą zarówno przez miłośników jazzu jak i krytykę płytą ''Solar Ring''. Kolejnym projektem muzyka była plyta ''1'' (2012) zrealizowana wraz z An On Bast -artystką tworzącą elektroniczną muzykę klubową oraz seria koncertów w całej Polsce.
Płytę ''Sahjia'' Maciej Fortuna postanowił opublikować w limitowanym nakładzie kolekcjonerskim 150 egzemplarzy, a więc przeznaczonym dla najbardziej zagorzałych miłośników jego twórczości. To zbiór nagrań koncertowych dokonanych podczas niezwykle obfitego w występy live roku 2012, w okresie promującym jeden z najwspanialszych albumów polskiego jazzu jaki ukazał się w 2012 roku -''Solar Ring'' (2012).
''Sahjia'' jest doskonałym dokumentem ukazującym rozwój procesu kształtowania się stylu improwizacyjnego całego składu tria i ewoluowania znanych z albumu ''Solar Ring'' kompozycji. W odróżnieniu od studyjnej płyty ''Solar Ring'', na koncertach za perkusją zasiadł Krzysztof Gradziuk, znany doskonale z formacji RGG (doskonały album ''One'', 2011).
Poza znanymi z ''Solar Ring'' tematami, takimi jak oparty na linii melodycznej tworzonej przez transową partię trąbki ''Resume'', pełen nieprzewidywalności i nasycony zmianami rytmicznymi ''Lobster Baby'' czy ballada ''Home Pictures'', na''Sahjia'' znajdziemy także niedostępne na studyjnej płycie kompozycje jak choćby otwierające całość ''Prelude'' nasycone ciepłem i piękną melodyką czy miniaturka ''No Man's Land'' i utwór tytułowy ''Sahjia''.
Irytują trochę przerwy między utworami i niewyciszone, lecz urywane owacje po części z utworów. Pamiętajmy jednak, iż w przypadku tej płyty mamy do czynienia z materiałem będącym raczej dokumentem i pod takim kątem należy postrzegać opublikowane tu nagrania pochodzące z sześciu różnych koncertów (Poznań, Sokołów Podlaski, Międzyrzecz Podlaski, Trzcianka i Kartuzy).
''Sahjia'' to coś w rodzaju oficjalnego koncertowego bootlegu, który dokumentuje a zarazem zamyka pewien etap działalności jednego z najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych młodego pokolenia. Dla fanów -wartość nagrań nieoceniona.
Płytę ''Sahjia'' Maciej Fortuna postanowił opublikować w limitowanym nakładzie kolekcjonerskim 150 egzemplarzy, a więc przeznaczonym dla najbardziej zagorzałych miłośników jego twórczości. To zbiór nagrań koncertowych dokonanych podczas niezwykle obfitego w występy live roku 2012, w okresie promującym jeden z najwspanialszych albumów polskiego jazzu jaki ukazał się w 2012 roku -''Solar Ring'' (2012).
''Sahjia'' jest doskonałym dokumentem ukazującym rozwój procesu kształtowania się stylu improwizacyjnego całego składu tria i ewoluowania znanych z albumu ''Solar Ring'' kompozycji. W odróżnieniu od studyjnej płyty ''Solar Ring'', na koncertach za perkusją zasiadł Krzysztof Gradziuk, znany doskonale z formacji RGG (doskonały album ''One'', 2011).
Poza znanymi z ''Solar Ring'' tematami, takimi jak oparty na linii melodycznej tworzonej przez transową partię trąbki ''Resume'', pełen nieprzewidywalności i nasycony zmianami rytmicznymi ''Lobster Baby'' czy ballada ''Home Pictures'', na''Sahjia'' znajdziemy także niedostępne na studyjnej płycie kompozycje jak choćby otwierające całość ''Prelude'' nasycone ciepłem i piękną melodyką czy miniaturka ''No Man's Land'' i utwór tytułowy ''Sahjia''.
Irytują trochę przerwy między utworami i niewyciszone, lecz urywane owacje po części z utworów. Pamiętajmy jednak, iż w przypadku tej płyty mamy do czynienia z materiałem będącym raczej dokumentem i pod takim kątem należy postrzegać opublikowane tu nagrania pochodzące z sześciu różnych koncertów (Poznań, Sokołów Podlaski, Międzyrzecz Podlaski, Trzcianka i Kartuzy).
''Sahjia'' to coś w rodzaju oficjalnego koncertowego bootlegu, który dokumentuje a zarazem zamyka pewien etap działalności jednego z najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych młodego pokolenia. Dla fanów -wartość nagrań nieoceniona.
skład:
Maciej Fortuna - trąbka
Piotr Lemańczyk - kontrabas
Krzysztof Gradziuk - perkusja
Maciej Fortuna - trąbka
Piotr Lemańczyk - kontrabas
Krzysztof Gradziuk - perkusja