Zdumiewająca technika i wirtuozeria jednego z najwybitniejszych europejskich saksofonistów Rogera Hanschela po raz drugi olśniewa na płycie zawierającej muzykę nagraną solo. Pierwszy raz Hanschel nazywany przez krytyków niemieckich ''Gerhardem Richterem jazzowego saksofonu'' zaprezentował program solowy w roku 1989, wówczas to jednak instrumentem kreującym dźwięki był saksofon sopranowy. Tym razem na płycie ''Karmic Episode'' wydanej trzy lata po znakomitym albumie ''Heavy Rotation'' (2007, w kwartecie z Markusem Segschneiderem, Dietmarem Fuhrem i Danielem Schrotelerem) ten wyjątkowy wirtuoz sięgnął po saksofon altowy. Płytę zmiksował znany z płyt wytwórni CMP Records i współpracy z samym Joachimem Kühnem, Walter Quintus. On też przeprowadził tzw. soundesign zarejestrowanych w maju 2010 roku sześciu kompozycji Hanschela jakie wypełniają album. Dzięki tym zabiegom dźwięk saksofonu jest niezwykle dźwięczny i bardzo wyrazisty nawet w najwyższych rejestrach. Szerokie przestrzenie tonalne konstruują muzyczny proces niezwykle dynamicznie, bezproblemowo przenosząc się z cichych do bardzo głośnych partii instrumentu.
Niejednokrotnie mamy do czynienia z zastosowaniem przez instrumentalistę zabiegu ''delay'', polegającym na powtarzaniu wcześniej zagranej partii w czasie gdy saksofonista gra kolejne dźwięki. Popis z wykorzystaniem tego efektu podziwiać możemy w trakcie nagrania tytułowego.
Najdłuższą formą na płycie jest 17-minutowa suita ''Begebenheiten I'', w której Hanschel (a może Walter Quintus) poprzez zastosowanie elektronicznych efektów potęguje nastrój kontemplacji, wyciszenia i zadumy.
Utwory wypełniające ''Karmic Episode'' płynnie łączą w sobie strukturę wcześniej napisanych kompozycji opartych na wzorach rytmicznych i harmoniach muzycznych z porywającymi słuchacza, niczym nie skrępowanymi improwizacjami saksofonisty.
Płyta ukazała się 11 marca 2011 roku nakładem Jazzsick Records.
Niejednokrotnie mamy do czynienia z zastosowaniem przez instrumentalistę zabiegu ''delay'', polegającym na powtarzaniu wcześniej zagranej partii w czasie gdy saksofonista gra kolejne dźwięki. Popis z wykorzystaniem tego efektu podziwiać możemy w trakcie nagrania tytułowego.
Najdłuższą formą na płycie jest 17-minutowa suita ''Begebenheiten I'', w której Hanschel (a może Walter Quintus) poprzez zastosowanie elektronicznych efektów potęguje nastrój kontemplacji, wyciszenia i zadumy.
Utwory wypełniające ''Karmic Episode'' płynnie łączą w sobie strukturę wcześniej napisanych kompozycji opartych na wzorach rytmicznych i harmoniach muzycznych z porywającymi słuchacza, niczym nie skrępowanymi improwizacjami saksofonisty.
Płyta ukazała się 11 marca 2011 roku nakładem Jazzsick Records.