Overture; Magic Moments (Graham Bickley); Do You Know The Way To San Jose (Sarah Lark); Don't Make Me Over (Alison Jiear); Anyone Who Had A Heart (Mary Carewe); Wives And Lovers (Graham Bickley); I Say A Little Prayer (Graham Bickley, Mary Carewe, Alison Jiear, Sarah Lark); (There's) Always Something There To Remind Me (Alison Jiear); Walk On By (Sarah Lark); (There's) Always Something There To Remind Me (Alison Jiear); Walk On By (Sarah Lark); (They Long To Be) Close To You (Mary Carewe); What's New Pussycat?(Graham Bickley); South American Getaway / Raindrops Keep Fallin' On My Head (Graham Bickley, Mary Carewe, Alison Jiear, Sarah Lark); Promises, Promises (Graham Bickley); I'll Never Fall In Love Again (Mary Carewe); Wishin' And Hopin' / A House Is Not A Home (Sarah Lark, Alison Jiear); Twenty-Four Hours From Tulsa(Graham Bickley); Casino Royale; The Look Of Love / This Girl's In Love With You (Alison Jiear, Sarah Lark);Make It Easy On Yourself (Graham Bickley); Alfie (Mary Carewe); That's What Friends Are For (Graham Bickley, Mary Carewe, Alison Jiear, Sarah Lark); Arthur's Theme (Best That You Can Do) (Graham Bickley, Mary Carewe, Alison Jiear, Sarah Lark); What The World Needs Now Is True (Graham Bickley, Mary Carewe, Alison Jiear, Sarah Lark)
* Beautiful melodies, stunning vocals and excellent sound perfectly orchestrated. A unique tribute to arguably one of the greatest composers of popular music that is Burt Bacharach. *
Burt Bacharach to jeden z najwybitniejszych kompozytorów XX wieku. W latach 60-tych i 70-tych był zdecydowanie dominującą postacią w muzyce pop i autorem niezliczonej wręcz ilości wyrafinowanych pod względem melodyki przebojów. Wszystkie utwory Bucharacha to małe arcydzieła zdecydowanie wyróżniajace się na listach przebojów niezapomnianymi melodiami, niekonwencjonalnym metrum oraz niepowtarzalnymi akordami. Bucharach łącząc elementy jazzu, popu, muzyki brazylijskiej i rocka stworzył zupełnie nową estetykę. Wraz z autorem teksów Halem Davidem Bucharach stworzył jedną z największych spółek autorskich minionego stulecia.
Trudno dziś obiektywnie ocenić jaki wpływ na popularność wielu artystów miała muzyka Burta Bucharacha. Pewne jest natomiast iż zarówno Gene Pitney, Bobby Vinton, Herb Alpert, Tom Jones, Dusty Springfield, Roberta Flack, Neil Diamond, Diana Krall czy grupy The Driffters, Manfred Mann i Walker Brothers bardzo dużo mu zawdzięczają. Najwięcej jednak zrobił swą muzyką dla Dionnie Warwick, która większość swego repertuaru opierała na cudownych piosenkach jakie z upływem lat trafiły do ponadczasowego kanonu a w okresie ich pojawiania się zapewniały Warwick nawet 20 wielkich hitów w ciągu jednego dziesięciolecia. Pośród tych tytułów znajdziemy m.in. ''Walk On By'', ''Close To You'', ''Raindrops Keep Fallin' On My Head''czy nagraną przez Dionnie Warwick w towarzystwie Eltona Johna, Stevie Wondera i Gladys Knight w 1985 roku piosenkę ''That's What Friends Are For'' napisaną do muzyki Bacharacha przez ówczesną życiową partnerkę kompozytora Carol Bayer Sager. Wielu twierdzi, iż Warwick właśnie Bucharachowi zawdzięcza swą popularność, jaką zyskała już w latach 60-tych. Bucharach współpracował również na szczeblu spółek autorskich z takimi choćby artystami jak Elvis Costello czy Christopher Crross (największy platynowy przebój Crossa to piosenka ''Arthur's Theme (Best That You Can So)'' z roku 1981 do muzyki Bacharacha). W ostatnich latach z twórczości Bucharacha korzystają także muzycy rockowi udowadniając uniwersalizm i wszechstronność jego dorobku kompozytorskiego. Kompozycje Bacharacha znalazły się w repertuarze m.in. zespołów: Oasis, REM, Faith No More i White Stripes.
Trudno dziś obiektywnie ocenić jaki wpływ na popularność wielu artystów miała muzyka Burta Bucharacha. Pewne jest natomiast iż zarówno Gene Pitney, Bobby Vinton, Herb Alpert, Tom Jones, Dusty Springfield, Roberta Flack, Neil Diamond, Diana Krall czy grupy The Driffters, Manfred Mann i Walker Brothers bardzo dużo mu zawdzięczają. Najwięcej jednak zrobił swą muzyką dla Dionnie Warwick, która większość swego repertuaru opierała na cudownych piosenkach jakie z upływem lat trafiły do ponadczasowego kanonu a w okresie ich pojawiania się zapewniały Warwick nawet 20 wielkich hitów w ciągu jednego dziesięciolecia. Pośród tych tytułów znajdziemy m.in. ''Walk On By'', ''Close To You'', ''Raindrops Keep Fallin' On My Head''czy nagraną przez Dionnie Warwick w towarzystwie Eltona Johna, Stevie Wondera i Gladys Knight w 1985 roku piosenkę ''That's What Friends Are For'' napisaną do muzyki Bacharacha przez ówczesną życiową partnerkę kompozytora Carol Bayer Sager. Wielu twierdzi, iż Warwick właśnie Bucharachowi zawdzięcza swą popularność, jaką zyskała już w latach 60-tych. Bucharach współpracował również na szczeblu spółek autorskich z takimi choćby artystami jak Elvis Costello czy Christopher Crross (największy platynowy przebój Crossa to piosenka ''Arthur's Theme (Best That You Can So)'' z roku 1981 do muzyki Bacharacha). W ostatnich latach z twórczości Bucharacha korzystają także muzycy rockowi udowadniając uniwersalizm i wszechstronność jego dorobku kompozytorskiego. Kompozycje Bacharacha znalazły się w repertuarze m.in. zespołów: Oasis, REM, Faith No More i White Stripes.
Royal Philharmonic Orchestra (Królewska Orkiestra Filharmoniczna) jest brytyjską orkiestrą z siedzibą w Londynie nazywaną też "Brytyjską Orkiestrą Narodową" założoną w 1946 roku przez sir Thomasa Beechama. Od początku swej działalności aż do dziś zrzesza najlepszych muzyków a prowadzą ją zawsze wybitni dyrygenci. Repertuar orkiestry obejmuje wszystkie gatunki muzyczne od klasyki po muzykę pop.
W dziedzinie muzyki klasycznej w nagraniach Royal Philharmonic Orchestra do historii przeszły doskonałe rejestracje utworów Claude Debussy'ego i Maurice Ravela pod batutą Barry'ego Wordswortha w 1993 roku oraz Symfonii Cesara Francka w 1995 roku, zebrane na doskonałej płycie ''The Sunday Times Autumn Collection: French Impressions'' (1995).
W konwencji transkrypcji klasyki na potrzeby muzyki pop utrzymana jest płyta,,Hooked On Classic'' (1981) nagrana pod dyrekcją współpracującego z zespołem Electric Light Orchestra Louisem Clarkem, jaka sprzedała się w rekordowym nakładzie 10 milionów egz. stając się najpopularniejszą płytą z transkrypcjami muzyki klasycznej. W późniejszym okresie powstało mnóstwo nagrań utrzymanych w podobnym duchu, jednak płytę The Royal Philharmonic Orchestra pod batutą Louisa Clarke uznać należy za prekursorską i wyróżniającą się spośród innych później zrealizowanych w podobnej konwencji projektów, najwyższą z możliwych jakością będącą wypadkową maestrii Clarka i potraktowania tego przedsięwzięcia w sposób nie różniący się niczym od tego jaki towarzyszy tradycyjnym nagraniom muzyki klasycznej.
Doskonałym projektem okazała się też płyta ''The Royal Philharmonic Orchestra plays Disney Movie Favourites'' prezentująca najsłynniejsze tematy z disneyowskich filmów w klasycznych orkiestrowych wersjach.
W roku 2012 Royal Philharmonic Orchestra pod dyrekcją Richarda Balcombe zrealizowała projekt sceniczno-płytowy ''What The World Needs Now... The Music Of Burt Bacharach''. Jak można się było spodziewać jeszcze przed premierą wydanej w listopadzie płyty, okazała się ona jednym z najlepiej zrealizowanych tzw.''songbooków'' w historii.
Poszczególne piosenki wykonują doskonali wokaliści współpracujacy z Royal Philharmonic Orchestra, a repertuar niezwykle trafnie podzielono pośród dysponujących odmiennymi sposobami interpretacji czworo artystów. Władająca głębokim silnym głosem Alison Jiear, posiadająca niezwykłe możliwości melodyczne i szeroki zakres głosu Mary Carewe, dysponująca czystym i pełnym harmonii tembrem Sarah Lark oraz jedyny męski głos w tym towarzystwie -świetny Graham Bickley, nadali albumowi niezwykłej kolorystyki i różnorodności.
Jakże wiele uroku ma w sobie ''Magic Moments'' przepełniona prawdziwą tytułową magią. Piękny, urzekający klimat tej piosenki doskonale na najnowszym songbooku Bacharacha udało się uchwycić dzięki fenomenalnej aranżacji i doskonałej interpretacji wokalnej Grahama Bickleya.
Wzrusza interpretacja Mary Carewe: ''(They Long To Be) Close To You'', doskonale zaaranżowanej i wzbogaconej świetnie brzmiącą partią trąbki i magicznie brzmiącymi chórkami w tle. Mary Carewe polska publiczność miała okazję poznać podczas wyśmienitego koncertowego show ''The Music Of Bond'' w 2011 roku, a kilka miesięcy przed ukzaniem się ''The Music Of Burt Bacharach'' pojawiła się jej doskonała płyta nagrana wraz z pianistą Philipem Mayersem: ''Serious Cabaret'' (2012) zawierająca 25 różnych tematów z lat 1900 - 1997 i będąca swego rodzaju antologią największych standardów ze świata kabaretu, jazzu oraz filmu.
Jakże hulaszczo brzmi ''What's New Pussycat?'' w wykonaniu Grahama Bickleya z monumentalnie grzmiącymi uderzeniami orkiestry podczas niemal wykrzykiwanego refrenu piosenki, jaka kiedyś należała do żelaznego repertuaru Toma Jonesa.
Trochę mniej przekonuje mnie zaranżowane na zbiorowe partie wokalne ''Raindrops Keep Fallin' On My Head'', natomiast wyjątkowo uroczo brzmi piękna interpretacja''I'll Never Fall In Love Again'' wspomnianej wcześniej Mary Carewe.
Zachwyca wyjątkowo podniosły w nowej interpretacji nastrój ''Twenty-Four Hours From Tulsa'' (G.Bickley) doskonale zorkiestrowany i wyróżniający się wyjątkowo piękną aranżacją na instrumenty dęte i smyczkowe. To po prostu: perfekcyjna wersja!
Piękne melodie, zachwycające wokale i wyśmienite brzmienie perfekcyjnie zaaranżowanych partii doskonałej orkiestry. Wyjątkowy hołd dla bezsprzecznie jednego z największych twórców muzyki rozrywkowej jakim jest Burt Bacharach.
W dziedzinie muzyki klasycznej w nagraniach Royal Philharmonic Orchestra do historii przeszły doskonałe rejestracje utworów Claude Debussy'ego i Maurice Ravela pod batutą Barry'ego Wordswortha w 1993 roku oraz Symfonii Cesara Francka w 1995 roku, zebrane na doskonałej płycie ''The Sunday Times Autumn Collection: French Impressions'' (1995).
W konwencji transkrypcji klasyki na potrzeby muzyki pop utrzymana jest płyta,,Hooked On Classic'' (1981) nagrana pod dyrekcją współpracującego z zespołem Electric Light Orchestra Louisem Clarkem, jaka sprzedała się w rekordowym nakładzie 10 milionów egz. stając się najpopularniejszą płytą z transkrypcjami muzyki klasycznej. W późniejszym okresie powstało mnóstwo nagrań utrzymanych w podobnym duchu, jednak płytę The Royal Philharmonic Orchestra pod batutą Louisa Clarke uznać należy za prekursorską i wyróżniającą się spośród innych później zrealizowanych w podobnej konwencji projektów, najwyższą z możliwych jakością będącą wypadkową maestrii Clarka i potraktowania tego przedsięwzięcia w sposób nie różniący się niczym od tego jaki towarzyszy tradycyjnym nagraniom muzyki klasycznej.
Doskonałym projektem okazała się też płyta ''The Royal Philharmonic Orchestra plays Disney Movie Favourites'' prezentująca najsłynniejsze tematy z disneyowskich filmów w klasycznych orkiestrowych wersjach.
W roku 2012 Royal Philharmonic Orchestra pod dyrekcją Richarda Balcombe zrealizowała projekt sceniczno-płytowy ''What The World Needs Now... The Music Of Burt Bacharach''. Jak można się było spodziewać jeszcze przed premierą wydanej w listopadzie płyty, okazała się ona jednym z najlepiej zrealizowanych tzw.''songbooków'' w historii.
Poszczególne piosenki wykonują doskonali wokaliści współpracujacy z Royal Philharmonic Orchestra, a repertuar niezwykle trafnie podzielono pośród dysponujących odmiennymi sposobami interpretacji czworo artystów. Władająca głębokim silnym głosem Alison Jiear, posiadająca niezwykłe możliwości melodyczne i szeroki zakres głosu Mary Carewe, dysponująca czystym i pełnym harmonii tembrem Sarah Lark oraz jedyny męski głos w tym towarzystwie -świetny Graham Bickley, nadali albumowi niezwykłej kolorystyki i różnorodności.
Jakże wiele uroku ma w sobie ''Magic Moments'' przepełniona prawdziwą tytułową magią. Piękny, urzekający klimat tej piosenki doskonale na najnowszym songbooku Bacharacha udało się uchwycić dzięki fenomenalnej aranżacji i doskonałej interpretacji wokalnej Grahama Bickleya.
Wzrusza interpretacja Mary Carewe: ''(They Long To Be) Close To You'', doskonale zaaranżowanej i wzbogaconej świetnie brzmiącą partią trąbki i magicznie brzmiącymi chórkami w tle. Mary Carewe polska publiczność miała okazję poznać podczas wyśmienitego koncertowego show ''The Music Of Bond'' w 2011 roku, a kilka miesięcy przed ukzaniem się ''The Music Of Burt Bacharach'' pojawiła się jej doskonała płyta nagrana wraz z pianistą Philipem Mayersem: ''Serious Cabaret'' (2012) zawierająca 25 różnych tematów z lat 1900 - 1997 i będąca swego rodzaju antologią największych standardów ze świata kabaretu, jazzu oraz filmu.
Jakże hulaszczo brzmi ''What's New Pussycat?'' w wykonaniu Grahama Bickleya z monumentalnie grzmiącymi uderzeniami orkiestry podczas niemal wykrzykiwanego refrenu piosenki, jaka kiedyś należała do żelaznego repertuaru Toma Jonesa.
Trochę mniej przekonuje mnie zaranżowane na zbiorowe partie wokalne ''Raindrops Keep Fallin' On My Head'', natomiast wyjątkowo uroczo brzmi piękna interpretacja''I'll Never Fall In Love Again'' wspomnianej wcześniej Mary Carewe.
Zachwyca wyjątkowo podniosły w nowej interpretacji nastrój ''Twenty-Four Hours From Tulsa'' (G.Bickley) doskonale zorkiestrowany i wyróżniający się wyjątkowo piękną aranżacją na instrumenty dęte i smyczkowe. To po prostu: perfekcyjna wersja!
Piękne melodie, zachwycające wokale i wyśmienite brzmienie perfekcyjnie zaaranżowanych partii doskonałej orkiestry. Wyjątkowy hołd dla bezsprzecznie jednego z największych twórców muzyki rozrywkowej jakim jest Burt Bacharach.
skład:
Royal Philharmonic Orchestra
dyrygent: Richard Balcombe
wokaliści: Graham Bickley, Mary Carewe, Alison Jiear, Sarah Lark