Awaiting Ben; Lu-bird; Wiseband And Huff; The Armstrong Chair; Dances With Jimmy; Initiatrix; Two Secrets; Bluesosphere Blogs; Letters, Diaries; Opinion Fear; Genericana
Australijski pianista Tim Stevens od kilku lat prowadzi własne trio mające na koncie kilka doskonale przyjętych w Kraju Kangurów albumów. ''Scare Quotes'' to już czwarta płyta wydana przez doskonałą wytwórnię Rufus prezentującą na swych płytach niezwykle interesującą i dynamiczną australijską scenę jazzową. To zbiór jedenastu tematów skomponowanych w połowie przez Stevensa samodzielnie, oraz wraz z doskonałymi instrumentalistami uczestniczącymi w projekcie:kontrabasistą Benem Robertsonem oraz perkusistą Davem Beckiem.
Utwory wypełniające płytę można podzielić na dwie grupy. Obok swobodnych improwizowanych nagrań jak otwierające album ''Awaiting Ben'' czy oparte w dużej części na kontrabasowej impresji ''Wiseband And Huff'' i mantryczne ''Dances With Jimmy'', na krążku znajdziemy numery będące pięknym hołdem w stronę klasycznej konwencji jazzowego fortepianowego tria odwołującego się poprzez swą stylistykę do klasyki gatunku.
Do drugiej grupy zdecydowanie zaliczyć można 9-minutową przepiękną balladę ''Lu-bird'', podczas której znalazło się miejsce na wspaniałe solo kontrabasu Robertsona, czy pełne szybkich partii fortepianowych ''The Armstrong Chair'', gdzie wyjątkowy popis daje wyśmienity perkusista Dave Beck. Drugi z wymienionych w tej grupie utworów został wybrany na dwupłytową kompilację ''Samurai Spirit'' (2011) będącą przeglądem najważniejszych nagrań dzisiejszej muzyki improwizowanej z Krainy Kangurów, z której zyski ze sprzedaży trafiły na konto Japońskiego Czerwonego Krzyża w ramach pomocy ofiarom katastrofy spowodowanej trzęsieniem ziemi i tsunami w Tohoku (Japonia) jakie miały miejsce w marcu 2011 roku.
Wielowątkowy motyw ''Initiatrix'' spokojnie przepływa wśród ''szczoteczek'' perkusji i leniwych dźwięków kontrabasu.
''Two Secrets'' kontynuuje klimat refleksji i zadumy. Zachwyca synkopująca perkusja tak idealnie wzmacniająca akcenty tworzone przez klawiaturę Stevensa oraz solo kontrabasu w drugiej części utworu.
Podobna rola przypadła perkusji podczas ''Bluesosphere Blogs'' ukazującemu niezwykle szeroki wachlarz możliwości wirtuozerskich zarówno australijskiego pianisty jak i (ponownie) kontrabasisty składu, oraz w trakcie delikatnie budowanego przez fortepian motywu podczas tematu ''Opinion Fear''.
Twarde brzmienie perkusji Dave'a Becka doskonale harmonizuje z delikatnością kontrabasu i subtelnymi dźwiękami fortepianu. Inteligentna i pełna urokliwych nut płyta.
Moje ''bisy'' po przesłuchaniu całości to: ''Lu-bird'' i ''Two Secrets''.
Utwory wypełniające płytę można podzielić na dwie grupy. Obok swobodnych improwizowanych nagrań jak otwierające album ''Awaiting Ben'' czy oparte w dużej części na kontrabasowej impresji ''Wiseband And Huff'' i mantryczne ''Dances With Jimmy'', na krążku znajdziemy numery będące pięknym hołdem w stronę klasycznej konwencji jazzowego fortepianowego tria odwołującego się poprzez swą stylistykę do klasyki gatunku.
Do drugiej grupy zdecydowanie zaliczyć można 9-minutową przepiękną balladę ''Lu-bird'', podczas której znalazło się miejsce na wspaniałe solo kontrabasu Robertsona, czy pełne szybkich partii fortepianowych ''The Armstrong Chair'', gdzie wyjątkowy popis daje wyśmienity perkusista Dave Beck. Drugi z wymienionych w tej grupie utworów został wybrany na dwupłytową kompilację ''Samurai Spirit'' (2011) będącą przeglądem najważniejszych nagrań dzisiejszej muzyki improwizowanej z Krainy Kangurów, z której zyski ze sprzedaży trafiły na konto Japońskiego Czerwonego Krzyża w ramach pomocy ofiarom katastrofy spowodowanej trzęsieniem ziemi i tsunami w Tohoku (Japonia) jakie miały miejsce w marcu 2011 roku.
Wielowątkowy motyw ''Initiatrix'' spokojnie przepływa wśród ''szczoteczek'' perkusji i leniwych dźwięków kontrabasu.
''Two Secrets'' kontynuuje klimat refleksji i zadumy. Zachwyca synkopująca perkusja tak idealnie wzmacniająca akcenty tworzone przez klawiaturę Stevensa oraz solo kontrabasu w drugiej części utworu.
Podobna rola przypadła perkusji podczas ''Bluesosphere Blogs'' ukazującemu niezwykle szeroki wachlarz możliwości wirtuozerskich zarówno australijskiego pianisty jak i (ponownie) kontrabasisty składu, oraz w trakcie delikatnie budowanego przez fortepian motywu podczas tematu ''Opinion Fear''.
Twarde brzmienie perkusji Dave'a Becka doskonale harmonizuje z delikatnością kontrabasu i subtelnymi dźwiękami fortepianu. Inteligentna i pełna urokliwych nut płyta.
Moje ''bisy'' po przesłuchaniu całości to: ''Lu-bird'' i ''Two Secrets''.
skład:
Tim Stevens - fortepian
Ben Robertson - kontrabas
Dave Beck - perkusja