Superstring; Chick San; Berns Rotation; New One; Three Views Of A Secret; SMBH; Sex In A Pan; Old Fart; Rubicon
Jazz Pistols to jedna z najlepszych europejskich formacji jazz rockowych preferujących stylistykę energetycznego fusion w konwencji elektrycznego tria. Od 1995 roku zespół działa w niezmiennym składzie i wierny pozostaje swej stylistyce, nie ulegając pokusom możliwości jakie niesie dzisiejsza technika nagraniowa w dziedzinie najróżniejszych nakładek, pętli i innych zabiegów. Oryginalne brzmienie Jazz Pistols wypracowane przez lata sprawia, iż muzyka tria mimo niezwykłej różnorodności repertuarowej jest od razu rozpoznawalna.
Mimo, iż repertuar Jazz Pistols opiera się głównie na własnych utworach, muzycy tria chętnie sięgają po kompozycje takich twórców jak choćby Jaco Pastorius, Joe Zawinul czy Wayne Shorter.
Od początku istnienia formacji, trio tworzą: jeden z najlepszych gitarzystów w Niemczech, oraz wszechstronny kompozytor -Stefan Ivan Schafer, absolwent słynnego Berklee College of Music w Bostonie -basista i kompozytor Christoph Victor Kaiser oraz znany z współpracy m.in. z Chaką Khan i Jeffem Beckiem -perkusista Thomas Lui Ludwig. Ostatnie płyty Jazz Pistols ukazały się nakładem wytwórnii założonej przez S.I.Schafera i C.V.Kaisera -Cherrytown Records.
Mimo, iż repertuar Jazz Pistols opiera się głównie na własnych utworach, muzycy tria chętnie sięgają po kompozycje takich twórców jak choćby Jaco Pastorius, Joe Zawinul czy Wayne Shorter.
Od początku istnienia formacji, trio tworzą: jeden z najlepszych gitarzystów w Niemczech, oraz wszechstronny kompozytor -Stefan Ivan Schafer, absolwent słynnego Berklee College of Music w Bostonie -basista i kompozytor Christoph Victor Kaiser oraz znany z współpracy m.in. z Chaką Khan i Jeffem Beckiem -perkusista Thomas Lui Ludwig. Ostatnie płyty Jazz Pistols ukazały się nakładem wytwórnii założonej przez S.I.Schafera i C.V.Kaisera -Cherrytown Records.
Piąty album wyśmienitego tria Jazz Pistols to niesamowicie dobrze wyprodukowany i równie dobrze zagrany zestaw siedmiu nowych, oryginalnych kompozycji leadera projektu Stevana Ivana Schafera uzupełniony kompozycją Jaco Pastoriusa: ''Three Views Of A Secret'' znanym z wykonania Weather Report i utworem z repertuaru Beli Flecka, skomponowanym przez Victora Wootena: ''Sex In A Pan''.
Brzmienie Jazz Pistols uzyskane w studiu oparte na gitarze, basie i perkusji, wolne od jakiegokolwiek dubbingu jest bardzo autentyczne i zbliżone to tego jak zespół brzmi na żywo. Pomimo iż zarówno gitarzysta Stefan Ivan Schafer jak i basista Christoph Victor Kaiser korzystali w nagraniach z syntezatorów -jest to brzmienie, jakie z powodzeniem odtworzyć można podczas występu live bez korzystania z nakładek.
Konwencja elektrycznego tria przechodzi w ostatnich latach swego rodzaju renesans, którego częścią w Polsce jest choćby Trio Marka Napiórkowskiego (''KonKubiNap'', 2011) wykonujące podobny repertuar oparty na identycznym instrumentarium. Dorobek Sex Pistols jest jednak w roku 2012 bogatszy i zbudowany na pięciu albumach nagranych w ciągu kilkunastoletniej działalności w tej konfiguracji, oraz setkach koncertów na różnych kontynentach.
''Superstring'' to produkcja w pełni samodzielna. Płyta nagrana została we własnym studio zespołu, zmiksowana została przez basistę składu Christopha Victora Kaisera, a wydana nakładem własnej wytwórnii Cherrytown Records.
Płytę otwiera utwór tytułowy, w którym Schäfer wykorzystuje w delikatny sposób syntezator gitarowy. To obok umieszczonych później na płycie utwoarch ''New One'' i ''SMBH'', nagranie robiące wrażenie złożonego z kilku niezależnych, swobodnych tematów bądź impresji.
Niejednokrotnie Jazz Pistols nawiązują na płycie do twórczości wielkich mistrzów, oddając im hołd własnymi utworami. ''Chick San'' to hołd dla Chicka Corea, natomiast ''Berns Rotation'' jednoznacznie nawiązuje do tematu ''America'' z ''West Side Story'' Leonarda Bernsteina. Kompozycja Pastoriusa''Three Views Of A Secret'' z kolei jest hołdem zarówno dla Wielkiego Jaco jak i ze względu na sposób interpretacji przez Schafera -dla Jimiego Hendrixa.
Doskonałym zakończeniem całego albumu ''Superstring'' jest wykonana solo przez Schafera ballada''Rubicon''.
Utwory wypełniające ''Superstring'' oparte są zazwyczaj na riffach i charakteryzują je częste zmiany rytmiczne i nieparzyste metrum. Słuchając płyty odnieść można częstokroć wrażenie pełnych spontaniczności improwizacji charakteryzujących grę koncertową, co sprawia iż mimo że płyta jest albumem studyjnym -słuchacz ma wrażenie obcowania z muzyką żywą i nieprzewidywalną. To wielka sztuka nagrać dziś płytę potrafiącą przekazać tak silny spontan. To sztuka udająca się w dzisiejszych czasach doprawdy niewielu muzykom na płytach studyjnych.
Brzmienie Jazz Pistols uzyskane w studiu oparte na gitarze, basie i perkusji, wolne od jakiegokolwiek dubbingu jest bardzo autentyczne i zbliżone to tego jak zespół brzmi na żywo. Pomimo iż zarówno gitarzysta Stefan Ivan Schafer jak i basista Christoph Victor Kaiser korzystali w nagraniach z syntezatorów -jest to brzmienie, jakie z powodzeniem odtworzyć można podczas występu live bez korzystania z nakładek.
Konwencja elektrycznego tria przechodzi w ostatnich latach swego rodzaju renesans, którego częścią w Polsce jest choćby Trio Marka Napiórkowskiego (''KonKubiNap'', 2011) wykonujące podobny repertuar oparty na identycznym instrumentarium. Dorobek Sex Pistols jest jednak w roku 2012 bogatszy i zbudowany na pięciu albumach nagranych w ciągu kilkunastoletniej działalności w tej konfiguracji, oraz setkach koncertów na różnych kontynentach.
''Superstring'' to produkcja w pełni samodzielna. Płyta nagrana została we własnym studio zespołu, zmiksowana została przez basistę składu Christopha Victora Kaisera, a wydana nakładem własnej wytwórnii Cherrytown Records.
Płytę otwiera utwór tytułowy, w którym Schäfer wykorzystuje w delikatny sposób syntezator gitarowy. To obok umieszczonych później na płycie utwoarch ''New One'' i ''SMBH'', nagranie robiące wrażenie złożonego z kilku niezależnych, swobodnych tematów bądź impresji.
Niejednokrotnie Jazz Pistols nawiązują na płycie do twórczości wielkich mistrzów, oddając im hołd własnymi utworami. ''Chick San'' to hołd dla Chicka Corea, natomiast ''Berns Rotation'' jednoznacznie nawiązuje do tematu ''America'' z ''West Side Story'' Leonarda Bernsteina. Kompozycja Pastoriusa''Three Views Of A Secret'' z kolei jest hołdem zarówno dla Wielkiego Jaco jak i ze względu na sposób interpretacji przez Schafera -dla Jimiego Hendrixa.
Doskonałym zakończeniem całego albumu ''Superstring'' jest wykonana solo przez Schafera ballada''Rubicon''.
Utwory wypełniające ''Superstring'' oparte są zazwyczaj na riffach i charakteryzują je częste zmiany rytmiczne i nieparzyste metrum. Słuchając płyty odnieść można częstokroć wrażenie pełnych spontaniczności improwizacji charakteryzujących grę koncertową, co sprawia iż mimo że płyta jest albumem studyjnym -słuchacz ma wrażenie obcowania z muzyką żywą i nieprzewidywalną. To wielka sztuka nagrać dziś płytę potrafiącą przekazać tak silny spontan. To sztuka udająca się w dzisiejszych czasach doprawdy niewielu muzykom na płytach studyjnych.