Just a Minute; Funk Tokyo; Inside the Piano; Tokyo Boogie-Woogie; Birds / Blackbird; Hommage a Bach; SoundCheck; Atonal; Over the Rainbow; Appel/Cafe 1930; Le blues pour une fille francaise (Blues for a French girl); Encore; La Cathedrale Engloutie, Prelude X du 1er cahier; Requiem for Japan; Soothing Autumn
Takeshi Asai to nowojorski pianista jazzowy i kompozytor, jaki w ostatnich latach zyskał ogromne uznanie zarówno w USA jak i Europie i Azji. Jest twórcą wszechstronnym, który poza jazzem tworzy także kompozycje filmowe, muzykę teatralną oraz projekty multimedialne. W drugiej połowie lat 90-tych współpracował z takimi japońskimi artystami jak mistrz gitary Takumi Seino (znany w ostatnich latach dzięki serii doskonałych płyt wydanych przez oficynę VOS Records) czy saksofonista Ryosuke Hashizume (znany z doskonałego albumu ''Acoustic Fluid'', 2011). Efektem tej współpracy był wyśmienity album ''Somewhere in the Universe'' (1998). W latach 2010-2011 wraz z pianistką Catherine Schneider Asai koncertował na trzech kontynentach: w Ameryce, Europie i Azji. Koncerty, których program wypełniły zarówno improwizacje fortepianowe, jak i opracowane w konwencji jazz piano kompozycje tak odległych wydawać by się mogło twórców jak Astor Piazzolla i Claude Debussy, okazały się ogromnym sukcesem. Ponieważ występy we Francji, Nowym Jorku i Tokio zostały profesjonalnie zarejestrowane, Asai postanowił opublikować wybór nagrań, wydając pod szyldem utworzonej przez siebie wytwórni doskonały album stosownie zatytułowany: ''A Tale Of Three Cities'' (2012).
Improwizacje nagrane w duecie przeplatają się w programie płyty z solowymi impresjami zarówno Asai jak i Schneider, oraz z kompozycjami Henri Dutilleuxa (przepiękne ''Hommage a Bach'' zagrane solo przez Schneider oraz ''Birds'' i''Blackbird''), Harburga i Arlena (standard ''Over the Rainbow'') czy wspomnianego Piazzolli (''Appe'' i ''Cafe 1930'').
Zarówno w spokojnych, impresyjnych tematach (jak otwierający płytę ''Just A Minute'' -duet), rytmicznych utworach (''Tokyo Boogie-Woogie'' -solo Asai, czy ''Blues for a French girl'' -duet), jak i pełnych improwizacji rozbudowanych pasażach (''Atonal'' -duet), mamy do czynienia z niezwykłym kunsztem i robiącą wrażenie nieograniczonej wirtuozerią pianistów.
Urzeka solowa interpretacja Asai wspomnianego tematu ''Over the Rainbow''. Po raz kolejny okazuje się, iż w wydawać by się mogło ogranych do bólu tematach doskonały interpretator potrafi odkryć dla słuchacza niedostrzegane wcześniej dźwięki i wywołać ogromne emocje podczas słuchania jednego z najsłynniejszych tematów świata.
Pełnią blasku geniusz Catherine Schneider lśni w trakcie 10-minutowej, pełnej natchnienia interpretacji wcześniej wymienionych połączonych z sobą dwóch tematów Astora Piazzolli. Nikt wcześniej nie podjął się zinterpretowania muzyki mistrza tango-nuevo w takim stylu!
Swego rodzaju perełką jest też zarejestrowane w Tokio ''La Cathedrale Engloutie, Prelude X du 1er cahier'' Debussy'ego. Schneider potrafi operować ciszą, niczym pełnoprawnym instrumentem oraz zatrzeć jakiekolwiek granice między muzyką klasyczną a jazzowym brzmieniem fortepianu.
Ujmujący, kameralny klimat i przepięknie kreowany nastrój sąsiaduje z pełnymi energi i pasji improwizacjami.
''A Tale Of Three Cities'' to prawdziwy majstersztyk interpretacyjny i doskonały przykład perfekcyjnej w kategorii duetu fortepianowego płyty. Warto wybrać się wraz z dwojgiem tak wspaniałych wirtuozów w tą muzyczną podróż do tytułowych trzech miast.
Zarówno w spokojnych, impresyjnych tematach (jak otwierający płytę ''Just A Minute'' -duet), rytmicznych utworach (''Tokyo Boogie-Woogie'' -solo Asai, czy ''Blues for a French girl'' -duet), jak i pełnych improwizacji rozbudowanych pasażach (''Atonal'' -duet), mamy do czynienia z niezwykłym kunsztem i robiącą wrażenie nieograniczonej wirtuozerią pianistów.
Urzeka solowa interpretacja Asai wspomnianego tematu ''Over the Rainbow''. Po raz kolejny okazuje się, iż w wydawać by się mogło ogranych do bólu tematach doskonały interpretator potrafi odkryć dla słuchacza niedostrzegane wcześniej dźwięki i wywołać ogromne emocje podczas słuchania jednego z najsłynniejszych tematów świata.
Pełnią blasku geniusz Catherine Schneider lśni w trakcie 10-minutowej, pełnej natchnienia interpretacji wcześniej wymienionych połączonych z sobą dwóch tematów Astora Piazzolli. Nikt wcześniej nie podjął się zinterpretowania muzyki mistrza tango-nuevo w takim stylu!
Swego rodzaju perełką jest też zarejestrowane w Tokio ''La Cathedrale Engloutie, Prelude X du 1er cahier'' Debussy'ego. Schneider potrafi operować ciszą, niczym pełnoprawnym instrumentem oraz zatrzeć jakiekolwiek granice między muzyką klasyczną a jazzowym brzmieniem fortepianu.
Ujmujący, kameralny klimat i przepięknie kreowany nastrój sąsiaduje z pełnymi energi i pasji improwizacjami.
''A Tale Of Three Cities'' to prawdziwy majstersztyk interpretacyjny i doskonały przykład perfekcyjnej w kategorii duetu fortepianowego płyty. Warto wybrać się wraz z dwojgiem tak wspaniałych wirtuozów w tą muzyczną podróż do tytułowych trzech miast.
skład:
Catherine Schneider - fortepian
Takeshi Asai - fortepian