Charyzmatyczna 33-letnia wokalistka, kompozytorka i pianistka z Estonii Kadri Voorand, w duecie z basistą i multiinstrumentalistą Mihkelem Mälgandem proponuje album złożony z emanujących bogactwem brzmieniowym piosenek, w których jazz spotyka się z muzyką klasyczną, folkiem i r’n’b.
Od dzieciństwa Kadri śpiewała w prowadzonym przez matkę zespole muzyki ludowej i uczyła się gry na fortepianie, a w późniejszych latach studiowała jazz w akademiach muzycznych w Tallinie i Sztokholmie. Angażuje się w rozmaite muzyczne przedsięwzięcia, jak choćby współpraca z kompozytorem Tonu Korvitsem i sekstetem wokalnym Estonian Voices (album „Mirror”) czy tworzenie muzyki do filmów.
Na nowej płycie poza jej głosem określanym przez krytyków jako „skrzyżowanie Joni Mitchell i Kate Bush” słyszymy rozmaite instrumenty, na których gra oboje artystów: fortepian, kalimbę, skrzypce, kontrabas, gitarę basową, wiolonczelę i perkusjonalia, a wszystko to doprawione jest licznymi efektami elektronicznymi, pętlami i nakładkami. Sprawia to, iż trudno uwierzyć że płyta nagrana została tylko przez dwoje artystów.
Obok klimatycznych, nastrojowych utworów pojawiają się również dynamiczne (chwilami wręcz przebojowe) utwory w rodzaju Ageing Child. Poza autorskimi piosenkami Kadri Voorand i Mihkela Mälganda znajdziemy tu m.in. ciekawą przeróbkę przeboju Michaela Jacksona They Don’t Really Care About Us. Z kolei w Like Yoko and John kilkakrotnie pojawia się cytat z Imagine Johna Lennona. Kadri Voorand śpiewa z ogromną ekspresją i zaangażowaniem eksponując szeroki wachlarz swych możliwości wokalnych.
Ciekawe, świeże pomysły i innowacyjna realizacja nagrań plus duże możliwości wokalno-interpretacyjne oraz świetny warsztat instrumentalny obojga artystów sprawiają, iż nie sposób pozostać wobec tej płyty obojętnym.
Autor: Robert Ratajczak