Mummy's Boy; She Languishes; Hall C; Country Life; No 7; Crunch; Waltz; Underfoot; Image
Live Album:
Camoodi part I / Camoodi part II; Luna Verde; No 7; Waltz; In Two Minds
W skład tria Blink, którego muzyka oparta jest na schemacie: saksofon -fortepian -perkusja weszło trzech doskonałych instrumentalistów;
Francuski saksofonista i klarnecista zamieszkały od wielu lat w Londynie -Robin Fincker znany jest doskonale na brytyjskiej scenie jazzowej. Jest założycielem znanych formacji Loop Collective i Outhouse oraz brał udział w głośnym freejazzowym projekcie Splice, a także zasila składy wielu projektów jak choćby: Hioba Farm, Trio Vincenta Courtoisa czy Hans Koller Big Band. Jego grę krytycy określają jako umiejscowioną pomiędzy stylem Wayne'a Shortera i Evana Parkera. Występował zarówno z takimi znakomitościami jazzu jak: Evan Parker i Bill Frisell, jak i z muzykami ze światowej sceny rockowej, jak choćby Paul Rogers. Jest też uzdolnionym kompozytorem, z którego usług korzysta m.in. BBC, Radio France czy WDR.
Absolwentka Konserwatorium w Birmingham i muzyczny współpracownik Natachy Atlas - pianistka Alcyona Mick to wzięta kompozytorka muzyki filmowej, a jej debiutancki album: ''Around The Sun'' zebrał bardzo pochlebne recenzje wśród miłośników jazzowego fortepianu.
Najstarszym i najbardziej doświadczonym muzykiem Blink jest jednak perkusista Paul Clarvis, który równie doskonale radzi sobie w świecie muzyki improwizowanej jak i muzyce rockowej i filmowej. Jest rozchwytywanym muzykiem studyjnym, którego grę usłyszeć możemy m.in. na płytach Eltona Johna, Micka Jaggera, Elvisa Costello, Michela Legranda, Bryana Ferry, Annie Lennox czy Johna Williamsa. Brał udział w setkach sesji nagraniowych muzyki do filmów, spośród których najsłynniejsze to serie: ''Star Wars'', ''Harry Potter'', ''Zmierzch'' i ''James Bond'', oraz filmy ''Mroczny Rycerz'', ''Ultimatum Bourne'a'', ''Zakochany Szekspir'', ''Robin Hood'', ''G.I.Jane'',''Nothing Hill'', ''Mumia'', ''Elizabeth'', ''Shrek'', ''Kung Fu Panda'' i ''Władca pierścieni''.
Trudno dziwić się zatem, iż w wyniku spotkania trzech tak różnych i wszechstronnie uzdolnionych muzycznych indywidualności, projekt Blink okazał się przedsięwzięciem niemal doskonałym. Przekonać się o tym możemy sięgając po pierwszą płytę Tria wydaną w 2008 roku (''Blink'', 2008) jak i słuchając kolejnej muzycznej publikacji wydanej na dwóch dyskach zawierających zarówno nagrania studyjne (pierwsza płyta), jak i rozimprowizowane dokonania koncertowe (drugi dysk). ''Twice'' to wynik nie tylko fuzji muzycznych inspiracji każdego z instrumentalistów składu, ale też doskonały przykład wzajemnej współpracy i improwizacyjnych interakcji. Dodatkowo w koncertowej części tego podwójnego albumu usłyszeć możemy biorącego gościnny udział w nagraniach, fenomenalnego paryskiego twórcę muzyki eksperymentalnej -wiolonczelistę Vincenta Courtoisa, co stanowi przysłowiową ''wisienkę na torcie''. Tych ''wisienek'' znalazłoby się więcej, że wspomnę choćby o umieszczonej w zestawie oprócz własnych autorskich kompozycji ''blinkową'' wersję kompozycji Steva Lacy: ''Image''.
Ciekawostką jest fakt, iż wszyscy instrumentaliści składu grają wyłącnie ze słuchu, nie korzystając z nut, dzięki czemu mamy do czynienia z wyjątkową spontanicznością improwizacyjną.
Podobnie jak debiutancką płytę Blink, tak i płytę studyjną tego wydawnictwa nagrano w legendarnych studiach Abbey Road w Londynie.
Płytę wydała kultowa oficyna Babel Label.
Francuski saksofonista i klarnecista zamieszkały od wielu lat w Londynie -Robin Fincker znany jest doskonale na brytyjskiej scenie jazzowej. Jest założycielem znanych formacji Loop Collective i Outhouse oraz brał udział w głośnym freejazzowym projekcie Splice, a także zasila składy wielu projektów jak choćby: Hioba Farm, Trio Vincenta Courtoisa czy Hans Koller Big Band. Jego grę krytycy określają jako umiejscowioną pomiędzy stylem Wayne'a Shortera i Evana Parkera. Występował zarówno z takimi znakomitościami jazzu jak: Evan Parker i Bill Frisell, jak i z muzykami ze światowej sceny rockowej, jak choćby Paul Rogers. Jest też uzdolnionym kompozytorem, z którego usług korzysta m.in. BBC, Radio France czy WDR.
Absolwentka Konserwatorium w Birmingham i muzyczny współpracownik Natachy Atlas - pianistka Alcyona Mick to wzięta kompozytorka muzyki filmowej, a jej debiutancki album: ''Around The Sun'' zebrał bardzo pochlebne recenzje wśród miłośników jazzowego fortepianu.
Najstarszym i najbardziej doświadczonym muzykiem Blink jest jednak perkusista Paul Clarvis, który równie doskonale radzi sobie w świecie muzyki improwizowanej jak i muzyce rockowej i filmowej. Jest rozchwytywanym muzykiem studyjnym, którego grę usłyszeć możemy m.in. na płytach Eltona Johna, Micka Jaggera, Elvisa Costello, Michela Legranda, Bryana Ferry, Annie Lennox czy Johna Williamsa. Brał udział w setkach sesji nagraniowych muzyki do filmów, spośród których najsłynniejsze to serie: ''Star Wars'', ''Harry Potter'', ''Zmierzch'' i ''James Bond'', oraz filmy ''Mroczny Rycerz'', ''Ultimatum Bourne'a'', ''Zakochany Szekspir'', ''Robin Hood'', ''G.I.Jane'',''Nothing Hill'', ''Mumia'', ''Elizabeth'', ''Shrek'', ''Kung Fu Panda'' i ''Władca pierścieni''.
Trudno dziwić się zatem, iż w wyniku spotkania trzech tak różnych i wszechstronnie uzdolnionych muzycznych indywidualności, projekt Blink okazał się przedsięwzięciem niemal doskonałym. Przekonać się o tym możemy sięgając po pierwszą płytę Tria wydaną w 2008 roku (''Blink'', 2008) jak i słuchając kolejnej muzycznej publikacji wydanej na dwóch dyskach zawierających zarówno nagrania studyjne (pierwsza płyta), jak i rozimprowizowane dokonania koncertowe (drugi dysk). ''Twice'' to wynik nie tylko fuzji muzycznych inspiracji każdego z instrumentalistów składu, ale też doskonały przykład wzajemnej współpracy i improwizacyjnych interakcji. Dodatkowo w koncertowej części tego podwójnego albumu usłyszeć możemy biorącego gościnny udział w nagraniach, fenomenalnego paryskiego twórcę muzyki eksperymentalnej -wiolonczelistę Vincenta Courtoisa, co stanowi przysłowiową ''wisienkę na torcie''. Tych ''wisienek'' znalazłoby się więcej, że wspomnę choćby o umieszczonej w zestawie oprócz własnych autorskich kompozycji ''blinkową'' wersję kompozycji Steva Lacy: ''Image''.
Ciekawostką jest fakt, iż wszyscy instrumentaliści składu grają wyłącnie ze słuchu, nie korzystając z nut, dzięki czemu mamy do czynienia z wyjątkową spontanicznością improwizacyjną.
Podobnie jak debiutancką płytę Blink, tak i płytę studyjną tego wydawnictwa nagrano w legendarnych studiach Abbey Road w Londynie.
Płytę wydała kultowa oficyna Babel Label.
skład:
Robin Fincker - saksofon, klarnet
Alcyona Mick - fortepian
Paul Clarvis - perkusja
oraz:
Vincent Courtois - wiolonczela