It Be's That Way Sometime; The Look Of Love; Go To Hell; Love O'Love; Cherish; I Wish I Knew How It Would Feel To Be Free; Turn Me On; The Turning Point; Some Say; Consummation
Doskonała płyta, po której ukazaniu się Nina Simone otrzymała nominację do Grammy za piosenkę ''Go To Hell'' znajdującą się w programie albumu. To już drugi album Artystki nagrany dla wytwórni RCA i warto wspomnieć iż poprzednia jej płyta (''Sings The Blues'', 1967) okazała się również wielkim sukcesem. Na ''Silk & Soul''mamy do czynienia jednak z nieco inną stylistyką, w której jeden z najwspanialszych głosów świata należący do Niny Simone odnajduje się doskonale. Zawarte w programie płyty utwory niejednokrotnie nawiązujące do korzeni muzyki soul utrzymane są w przeważajacej części w konwencji zwiastującej nadejście epoki muzyki funky i r'n'b.
Otwierająca płytę ''It Be's That Way Sometime'' to piosenka napisana przez brata Niny Simone -Sama Waymona. Doskonała sekcja dęta i konwencja fusion zdecydowanie w roku 1967 wyprzedzała epokę charakteryzująca późniejsze dokonania wielu wykonawców.
"The Look of Love" to piosenka Burt Bacharacha, pierwotnie napisana dla potrzeb filmu''Casino Royale'' (1967). Bucharach to jeden z najwybitniejszych kompozytorów XX wieku. W latach 60-tych, kiedy powstawała ta płyta był zdecydowanie dominującą postacią w muzyce pop i autorem niezliczonej wręcz ilości wyrafinowanych pod względem melodyki przebojów. Wszystkie utwory Bucharacha to małe arcydzieła zdecydowanie wyróżniajace się na listach przebojów niezapomnianymi melodiami, niekonwencjonalnym metrum oraz niepowtarzalnymi akordami. Tutaj przejmująca interpretacja i niski głos Niny Simone nadaje błahej na pozór piosence wyjątkowej barwy.
Podczas wspomnianej na wstępie piosenki ''Go To Hell'' jaka okazała się wielkim przebojem, uwagę zwraca poza interpretacją wokalną wyjątkowa aranżacja, w której znalazło się miejsce zarówno dla partii fletu jak i rockowo brzmiącej gitary elektrycznej.
W typowym bluesowym klimacie wybrzmiewa ''Love O'Love'', który z powodzeniem mógłby znaleźć sie na poprzednim albumie będąc wyjątkową jego ozdobą.
Pełną magii i urzekającego klimatu jest piękna piosenka ''Cherish'' ukazująca subtelną i wyjatkowo delikatną stronę natury interpretacyjnej Simone. Jest to zarazem swego rodzaju ukłon w stronę tradycyjnej piosenki pop. Pomimo iż to prosta melodia nieco wybiegająca poza ramy wysublimowanych kompozycji jakie wypełniają większość płyty, jest wyjątkowym jej fragmentem.
W latach 60-tych Nina Simone była bardzo zaangażowana w ruch obrony praw obywatelskich, co zaowocowało nagraniem kilku piosenek o wymowie politycznej. Na''Silk & Soul'' znajdziemy utwór "I Wish I Knew How Would It Feel to Be Free" pianisty Billy'ego Taylora, który z upływem czasu stał się niemal hymnem poruszającym problem społecznych nierówności w USA. Po utwór ten sięgali w kolejnych latach m.in. Solomon Burke i Ray Charles.
Problem rasizmu poruszany jest także w piosence "The Turning Point" napisanej przez Marthę Holmes a zaaranżowanej na tym albumie w broadwayowskiej konwencji ozdobionej pięknymi partiami smyczków.
Wyśmienita płyta, czasem porywająca i skłaniająca do rytmicznego przytupu, innym razem przejmująca i czarująca klimatem. Po 45 latach od nagrania płyty słucha się doskonale!
Klasyka gatunku!
Otwierająca płytę ''It Be's That Way Sometime'' to piosenka napisana przez brata Niny Simone -Sama Waymona. Doskonała sekcja dęta i konwencja fusion zdecydowanie w roku 1967 wyprzedzała epokę charakteryzująca późniejsze dokonania wielu wykonawców.
"The Look of Love" to piosenka Burt Bacharacha, pierwotnie napisana dla potrzeb filmu''Casino Royale'' (1967). Bucharach to jeden z najwybitniejszych kompozytorów XX wieku. W latach 60-tych, kiedy powstawała ta płyta był zdecydowanie dominującą postacią w muzyce pop i autorem niezliczonej wręcz ilości wyrafinowanych pod względem melodyki przebojów. Wszystkie utwory Bucharacha to małe arcydzieła zdecydowanie wyróżniajace się na listach przebojów niezapomnianymi melodiami, niekonwencjonalnym metrum oraz niepowtarzalnymi akordami. Tutaj przejmująca interpretacja i niski głos Niny Simone nadaje błahej na pozór piosence wyjątkowej barwy.
Podczas wspomnianej na wstępie piosenki ''Go To Hell'' jaka okazała się wielkim przebojem, uwagę zwraca poza interpretacją wokalną wyjątkowa aranżacja, w której znalazło się miejsce zarówno dla partii fletu jak i rockowo brzmiącej gitary elektrycznej.
W typowym bluesowym klimacie wybrzmiewa ''Love O'Love'', który z powodzeniem mógłby znaleźć sie na poprzednim albumie będąc wyjątkową jego ozdobą.
Pełną magii i urzekającego klimatu jest piękna piosenka ''Cherish'' ukazująca subtelną i wyjatkowo delikatną stronę natury interpretacyjnej Simone. Jest to zarazem swego rodzaju ukłon w stronę tradycyjnej piosenki pop. Pomimo iż to prosta melodia nieco wybiegająca poza ramy wysublimowanych kompozycji jakie wypełniają większość płyty, jest wyjątkowym jej fragmentem.
W latach 60-tych Nina Simone była bardzo zaangażowana w ruch obrony praw obywatelskich, co zaowocowało nagraniem kilku piosenek o wymowie politycznej. Na''Silk & Soul'' znajdziemy utwór "I Wish I Knew How Would It Feel to Be Free" pianisty Billy'ego Taylora, który z upływem czasu stał się niemal hymnem poruszającym problem społecznych nierówności w USA. Po utwór ten sięgali w kolejnych latach m.in. Solomon Burke i Ray Charles.
Problem rasizmu poruszany jest także w piosence "The Turning Point" napisanej przez Marthę Holmes a zaaranżowanej na tym albumie w broadwayowskiej konwencji ozdobionej pięknymi partiami smyczków.
Wyśmienita płyta, czasem porywająca i skłaniająca do rytmicznego przytupu, innym razem przejmująca i czarująca klimatem. Po 45 latach od nagrania płyty słucha się doskonale!
Klasyka gatunku!