Stuff Like That; Everything Must Change; Body Heat; Betcha 'Wouldn't Hurt Me; Killer Joe; Ai No Corrida; If I Ever Lose This Heaven; Just Once; I'm Gonna Miss You In The Morning; What's Going On
Trębacz, kompozytor, aranżer, ale przede wszystkim niedościgniony producent muzyczny: Quincy Jones. Nieoceniony współtwórca sukcesu Michaela Jacksona i rekordów ustanowionych wysokością sprzedaży na całym świecie albumów: ''Off the Wall'', ''Thriller'' i ''Bad'' Michaela Jacksona oraz przeboju ''We Are the World''nagranego przez czołówkę gwiazd amerykańskiej muzyki. Obchodzący w 2013 roku swe 80-te urodziny Quincy Jones, zwany "amerykańskim człowiekiem renesansu" ma na swym koncie również płyty firmowane własnym nazwiskiem, spośród których największą popularnością cieszyły się albumy ''Body Heat'' (1974), ''The Dude''(1981), ''Back On The Block'' (1989) i ''Q Soul Bossa Nostra'' (2010). Na kompilacji''The Best'' oprócz wybranych nagrań z dwóch pierwszych spośród wyżej wymienionych płyt, znalazły się też nagrania z albumów: ''Walking In Space'' (1969),''Smackwater Jack'' (1971) i ''Sounds... And Stuff Like That!!'' (1978). Program płyty ułożony został dla potrzeb albumu wydanego pierwotnie w 1982 roku, dlatego obejmuje okres twórczości Jonesa tylko do początku lat 80-tych.
Nagrania nasycone duchem r'n'b i funku lat 70-tych w rodzaju ''Stuff Like That'', ''Betcha' Wouldn't Hurt Me'' czy wręcz dyskotekowy ''Ai No Corrida'' sąsiadują na płycie z nasyconymi soulem balladami, takimi jak ''Everything Must Change'', ''Just Once'' czy ''I'm Gonna Miss You In The Morning'', ale także z jazzowymi klasykami w rodzaju ponadczasowego tematu ''Killer Joe'' czy utrzymanego w konwencji typowej orkiestry rozrywkowej nagrania ''What's Going On''.
Zawsze lubiłem stylistykę Quincy Jonesa z lat 70-tych, a albumy ''Body Heat'' i ''The Dude'' to klasyka gatunku, dlatego z wielką przyjemnością przypomniałem sobie utwory z tych płyt przekładane takimi perełkami jak wspomniany wcześniej ''Killer Joe''. Trochę szkoda, iż zabrakło w zestawie tytułowego nagrania z ''The Dude'', ale specyfiką każdej kompilacji jest niemożliwość zaspokojenia oczekiwań każdego.
Na płycie słuchamy głosów m.in. Chacki Khan, Patti Austin i Luthera Vandrossa.
Nagrania nasycone duchem r'n'b i funku lat 70-tych w rodzaju ''Stuff Like That'', ''Betcha' Wouldn't Hurt Me'' czy wręcz dyskotekowy ''Ai No Corrida'' sąsiadują na płycie z nasyconymi soulem balladami, takimi jak ''Everything Must Change'', ''Just Once'' czy ''I'm Gonna Miss You In The Morning'', ale także z jazzowymi klasykami w rodzaju ponadczasowego tematu ''Killer Joe'' czy utrzymanego w konwencji typowej orkiestry rozrywkowej nagrania ''What's Going On''.
Zawsze lubiłem stylistykę Quincy Jonesa z lat 70-tych, a albumy ''Body Heat'' i ''The Dude'' to klasyka gatunku, dlatego z wielką przyjemnością przypomniałem sobie utwory z tych płyt przekładane takimi perełkami jak wspomniany wcześniej ''Killer Joe''. Trochę szkoda, iż zabrakło w zestawie tytułowego nagrania z ''The Dude'', ale specyfiką każdej kompilacji jest niemożliwość zaspokojenia oczekiwań każdego.
Na płycie słuchamy głosów m.in. Chacki Khan, Patti Austin i Luthera Vandrossa.