LP1 str.1: St.Louis Blues; Bossa Nova U.S.A.; I For All We Now;
LP1 str.2: Pennies From Heaven; Southern Scene; Three To Get Ready;
LP2 str.1: Eleven-Four; King For A Day; Castilian Drums;
LP2 str.2: It's A Raggy Waltz; Blue Rondo A La Turk; Take Five
LP1 str.2: Pennies From Heaven; Southern Scene; Three To Get Ready;
LP2 str.1: Eleven-Four; King For A Day; Castilian Drums;
LP2 str.2: It's A Raggy Waltz; Blue Rondo A La Turk; Take Five
Amerykański pianista, kompozytor i band leader David Warren Brubeck, znany powszechnie jako Dave Brubeck przyszedł na świat 6 grudnia 1920 roku. W 1958 roku koncery Brubecka były w Polsce czymś tak niesamowitym jak występ The Rolling Stones w Warszawie w 1967 roku... tylko że to było jeszcze 9 lat wcześniej przed Stonesami, na dodatek tych koncertów było w Polsce aż 12. Kwartet Brubecka wystąpił m.in. w Warszawie, Szczecinie, Gdańsku, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi i Poznaniu. To była trasa koncertowa biegnąca z Londynu do Bagdadu. Wówczas to w pociągu na trasie: Łódź -Poznań powstał utwór o polskim tytule: ''Dziękuję'' a premierowo został wykonany w poznańskiej Auli UAM następnego dnia! Później kompozycja ta znalazła się na albumie Dave'a Brubecka: ''Jazz Impressions From Europe''. W Poznaniu utwór ten miał swoją światową premierę, w Poznaniu też Dave Brubeck napisał ten słynny list, który w całości przeczytać można w książce Dionizego Piątkowskiego: ''70 lat jazzu w Poznaniu''. Oto tylko krótki fragment: ''Wierzę że jazz ma tu wielką przyszłość. Kompozytor francuski Eric Satie powiedział kiedyś o amerykańskim jazzie: jazz płacze duszą i nikogo to nie obchodzi. Przestało być to prawdą w Ameryce, ani też nie jest już prawdą w Polsce. Obchodzi nas wszystkich. Jazz jest współczesny, żywy, wyraża bezpośrednio stany ludzkiej duszy. Oto dlaczego nas obchodzi. Bóg z wami. Szczerze oddany -Dave Brubeck, Poznań rok 1958''. Myślę że to wszystko co przepowiedział dla polskiego jazzu Pan Brubeck już się spełniło.
Album ''The Dave Brubeck Quartet At Carnegie Hall'' (1970) wypełnia 12 nagrań koncertowych a wśród tytułów znajdziemy również te najsłynniejsze kompozycje spopularyzowane przez Brubecka jak choćby kompozycja Paula Desmonda (saksofonisty kwartetu) ''Take Five'' czy ''Blue Rondo A La Turk''.
Spośród mnóstwa płyt Brubecka do najbardziej ukochanych przez zwolenników jego twórczości oprócz tak sztandarowych krążków jak: ''Time Out'', ''Time Further Out''czy kolejny z ''timem'' w tytule: ''Time In'' należą również takie albumy jak: ''Brubeck Plays Ellington'' z festiwalu Newport '58, ''Bernstein Plays Brubeck, Brubeck Plays Bernstein'' czy właśnie doskonały podwójny album nagrany w Carnegie Hall a wydany w 1970 roku.
Gdy pierwsza część koncertu w Carnegie Hall 22 lutego 1963 roku wypełniająca pierwszą płytę wydawnictwa kończy się słychać jak publiczność rozchodzi się na przerwę by po ok. 20-minutach powrócić na salę. To dowód na to, iż w przypadku tego wydawnictwa mamy do czynienia z pełnym zapisem koncertu jaki odbył się 22 lutego 1963 roku.
Wielki finał tego koncertu zarejestrowano na ostatniej stronie albumu. Tu można wysłuchać tych najsłynniejszych spośród najsłynniejszych tematów grywanych przez Dave'a Brubecka: ''It's A Raggy Waltz'', ''Blue Rondo A La Turk'' i oczywiście na sam koniec ''Take Five'' zagrany w trochę chyba szybszym tempie niż to do jakiego jesteśmy przyzwyczajeni w wersji studyjnej.
To było całe pięć lat po legendarnych koncertach Dave'a Brubecka w Polsce.
Album ''The Dave Brubeck Quartet At Carnegie Hall'' (1970) wypełnia 12 nagrań koncertowych a wśród tytułów znajdziemy również te najsłynniejsze kompozycje spopularyzowane przez Brubecka jak choćby kompozycja Paula Desmonda (saksofonisty kwartetu) ''Take Five'' czy ''Blue Rondo A La Turk''.
Spośród mnóstwa płyt Brubecka do najbardziej ukochanych przez zwolenników jego twórczości oprócz tak sztandarowych krążków jak: ''Time Out'', ''Time Further Out''czy kolejny z ''timem'' w tytule: ''Time In'' należą również takie albumy jak: ''Brubeck Plays Ellington'' z festiwalu Newport '58, ''Bernstein Plays Brubeck, Brubeck Plays Bernstein'' czy właśnie doskonały podwójny album nagrany w Carnegie Hall a wydany w 1970 roku.
Gdy pierwsza część koncertu w Carnegie Hall 22 lutego 1963 roku wypełniająca pierwszą płytę wydawnictwa kończy się słychać jak publiczność rozchodzi się na przerwę by po ok. 20-minutach powrócić na salę. To dowód na to, iż w przypadku tego wydawnictwa mamy do czynienia z pełnym zapisem koncertu jaki odbył się 22 lutego 1963 roku.
Wielki finał tego koncertu zarejestrowano na ostatniej stronie albumu. Tu można wysłuchać tych najsłynniejszych spośród najsłynniejszych tematów grywanych przez Dave'a Brubecka: ''It's A Raggy Waltz'', ''Blue Rondo A La Turk'' i oczywiście na sam koniec ''Take Five'' zagrany w trochę chyba szybszym tempie niż to do jakiego jesteśmy przyzwyczajeni w wersji studyjnej.
To było całe pięć lat po legendarnych koncertach Dave'a Brubecka w Polsce.