Bolivia; Shall We; Buffalo Chips; If Not For You; Nelson; Not If But When; Sixth Sense; Star Jasmine; Rachel & Sarah
Tom Warrington to niezwykle wszechstronny i aktywny kompozytor, basista i kontrabasista na jazzowej scenie Los Angeles. Rozpoczął swoją karierę w Nowym Jorku, grając przez trzy lata w formacjach Buddy'ego Richa. Będąc już wziętym muzykiem o wypracowanej renomie w późniejszych latach zasilał składy m.in. zespołów Stana Getza, Dave'a Liebmana, Freddiego Hubbarda, Arturo Sandovala, Peggy Lee, Randy Breckera czy Joe La Barbery i Boba Shepparda. Właśnie z ostatnimi dwoma z wymienionych muzyków od początku lat 90-tych, kiedy osiadł na stałe w Los Angeles współpracuje regularnie podczas kolejnych projektów.
Oprócz działalności na scenie jazzowej, Warrington komponuje muzykę dla potrzeb reklam telewizyjnych oraz muzykę filmową. Jest też autorem kilku publikacji edukacyjno - instruktażowych dotyczących gry na kontrabasie oraz członkiem wydziału Uniwersytetu Nevada w Las Vegas.
Jako leader własnego tria nagrał do 2011 roku dla wytwórnii JazzCompass cztery albumy: ''Corduroy Road'' (2002), ''Back Nine'' (2005), ''The Mountain'' (2008) oraz ''Nelson'' (2011).
W składzie The Tom Warrington Trio znaleźli się oprócz leadera: gitarzysta Larry Koonse znany choćby z doskonałej płyty ''What's In The Box'' (2007) poświęconej twórczości Jimmy'ego Wyble i wspomniany wcześniej Joe La Barbera (z którym w tzw. międzyczasie Warrington był współtwórcą projektu: The Joe La Barbera Quintet (album ''Native Land'', 2006).
Oprócz działalności na scenie jazzowej, Warrington komponuje muzykę dla potrzeb reklam telewizyjnych oraz muzykę filmową. Jest też autorem kilku publikacji edukacyjno - instruktażowych dotyczących gry na kontrabasie oraz członkiem wydziału Uniwersytetu Nevada w Las Vegas.
Jako leader własnego tria nagrał do 2011 roku dla wytwórnii JazzCompass cztery albumy: ''Corduroy Road'' (2002), ''Back Nine'' (2005), ''The Mountain'' (2008) oraz ''Nelson'' (2011).
W składzie The Tom Warrington Trio znaleźli się oprócz leadera: gitarzysta Larry Koonse znany choćby z doskonałej płyty ''What's In The Box'' (2007) poświęconej twórczości Jimmy'ego Wyble i wspomniany wcześniej Joe La Barbera (z którym w tzw. międzyczasie Warrington był współtwórcą projektu: The Joe La Barbera Quintet (album ''Native Land'', 2006).
Kolejna płyta wyśmienitego Tria Toma Warringtona została nagrana tuż po powrocie muzyków z Nowej Zelandii. Jest to zapewne jedną z przyczyn, dzięki którym brzmienie i przekaz całej płyty jest taki a nie inny. Zdominowały ją utrzymane w klimacie leniwie snujących się ballad jazzowych utwory nasycone klimatem morza i wiecznie zielonych lasów. Płytę wypełnia osiem kompozycji napisanych przez każdego z muzyków, plus jeden standard. Po Gershwinie i Porterze, po których instrumentaliści sięgnęli na poprzedniej płycie (''Mountain'', 2008), tym razem jest to hołd dla Ceedara Waltona -cudna interpretacja tematu ''Bolivia''otwierającego album.
W przeciwieństwie do poprzedniego albumu Toma Warringtona (''The Mountain'', 2008), ''Nelson'' jest płytą nagraną bez udziału instrumentów dętych, a więc utrzymaną w typowej konwencji tria jazzowego: gitara-bas-perkusja. Kameralny skład pozwala bardziej uwypuklić możliwości warsztatowe każdego z instrumentalistów. I tak już w otwierającym płytę utworze -wspomnianej wcześniej kompozycji C.Waltona zostajemy wręcz wbici w fotel partiami perkusji Joe La Barbery wykonanymi z niemal rockowym pazurem. Doskonały początek płyty!
Niezwykle duży wkład w przekaz całego krążka ma wybitny gitarzysta Larry Koonse. To on właśnie jest kompozytorem przepięknej ballady ''Shall We'', w której poza doskonałą gitarą klasyczną, jaka zdominowała to nagranie, śmiało pogrywa na kontrabasie rozbudowane solo Warrington. To wspaniałe ukojenie po ''galopującym'' rytmie ''Bolivii''.
Podobnie jest w trakcie ''Buffalo Chips'' napisanej przez leadera projektu, który jednak ''palmę pierwszeństwa'' oddaje po raz drugi na płycie gitarzyście.
Pierwszą okazją do bardziej rozwiniętych improwizacji jest skomplikowana strukturalnie kompozycja La Barbery ''If Not For You''. Całość spaja jednak podstawowy temat oparty na ułożonych melodyjnie akordach gitary.
Piękne ballady! Trzecią i czwartą w programie jest tytułowa kompozycja leadera zagrana przecudnie na gitarze akustycznej z dyskretnym i subtelnym podkładem rytmicznym, oraz ''Not If But When''.
Podobnie jak w programie poprzedniej płyty Warringtona, tak i na ''Nelsonie'' znalazło się miejsce na klasycznego bluesa. Jest nim oczywiście kompozycja Joe La Barbery -perkusisty od zawsze hołdującemu tej stylistyce. Najdłuższe na płycie nagranie: ''Sixth Sense'' należy do niego! Doskonale brzmią solowe uderzenia perkusji towarzyszące grającemu na gitarze Koonse'owi a całość wieńczy soczysta solówka perkusyjna.
Wracamy do ballad: ''Star Jasmine'' to kolejna perełka z teki kompozytorskiej gitarzysty składu, w której urzeka liryczna gitara wygrywająca zawiłe struktury oraz świetne solo basu.
W ''Rachel & Jasmin'' z kolei w większym stopniu niż w pozostałych utworach Larry Koonse nawiązuje do stylistyki flamenco... i ostatnia już okazja na płycie zasłuchania się w kontrabas Toma Warringtona. Szkoda że to już koniec płyty.
Zawsze jednak możemy nastawić ją ponownie i po raz kolejny poddać się doznaniom towarzyszącym podczas jej słuchania. ''Nelson'' to właśnie płyta, która podczas każdego kolejnego słuchania smakuje lepiej.
Częściowo inspirowana pięknem wysp na Pacyfiku muzyka zawarta na krążku ''Nelson'' wciąga bez reszty i pozwala podziwiać kunszt tych trzech wybitnych jazzmanów zarówno w dziedzinie warsztatu, fantazji interpretacyjnej jak i kompozycji. Płyta doskonała!
Materiał jaki został opublikowany na płycie ''Nelson'' zarejestrowany został podczas dwóch sesji nagraniowych w Tritone Studios w Kalifornii: 14 i 15 czerwca 2011, a album podobnie jak trzy wcześniejsze płyty Tria Toma Warringtona (''Corduroy Road'', 2002; ''Back Nine'', 2005 i ''The Mountain'', 2008) wydała wytwórnia Jazz Compass.
W przeciwieństwie do poprzedniego albumu Toma Warringtona (''The Mountain'', 2008), ''Nelson'' jest płytą nagraną bez udziału instrumentów dętych, a więc utrzymaną w typowej konwencji tria jazzowego: gitara-bas-perkusja. Kameralny skład pozwala bardziej uwypuklić możliwości warsztatowe każdego z instrumentalistów. I tak już w otwierającym płytę utworze -wspomnianej wcześniej kompozycji C.Waltona zostajemy wręcz wbici w fotel partiami perkusji Joe La Barbery wykonanymi z niemal rockowym pazurem. Doskonały początek płyty!
Niezwykle duży wkład w przekaz całego krążka ma wybitny gitarzysta Larry Koonse. To on właśnie jest kompozytorem przepięknej ballady ''Shall We'', w której poza doskonałą gitarą klasyczną, jaka zdominowała to nagranie, śmiało pogrywa na kontrabasie rozbudowane solo Warrington. To wspaniałe ukojenie po ''galopującym'' rytmie ''Bolivii''.
Podobnie jest w trakcie ''Buffalo Chips'' napisanej przez leadera projektu, który jednak ''palmę pierwszeństwa'' oddaje po raz drugi na płycie gitarzyście.
Pierwszą okazją do bardziej rozwiniętych improwizacji jest skomplikowana strukturalnie kompozycja La Barbery ''If Not For You''. Całość spaja jednak podstawowy temat oparty na ułożonych melodyjnie akordach gitary.
Piękne ballady! Trzecią i czwartą w programie jest tytułowa kompozycja leadera zagrana przecudnie na gitarze akustycznej z dyskretnym i subtelnym podkładem rytmicznym, oraz ''Not If But When''.
Podobnie jak w programie poprzedniej płyty Warringtona, tak i na ''Nelsonie'' znalazło się miejsce na klasycznego bluesa. Jest nim oczywiście kompozycja Joe La Barbery -perkusisty od zawsze hołdującemu tej stylistyce. Najdłuższe na płycie nagranie: ''Sixth Sense'' należy do niego! Doskonale brzmią solowe uderzenia perkusji towarzyszące grającemu na gitarze Koonse'owi a całość wieńczy soczysta solówka perkusyjna.
Wracamy do ballad: ''Star Jasmine'' to kolejna perełka z teki kompozytorskiej gitarzysty składu, w której urzeka liryczna gitara wygrywająca zawiłe struktury oraz świetne solo basu.
W ''Rachel & Jasmin'' z kolei w większym stopniu niż w pozostałych utworach Larry Koonse nawiązuje do stylistyki flamenco... i ostatnia już okazja na płycie zasłuchania się w kontrabas Toma Warringtona. Szkoda że to już koniec płyty.
Zawsze jednak możemy nastawić ją ponownie i po raz kolejny poddać się doznaniom towarzyszącym podczas jej słuchania. ''Nelson'' to właśnie płyta, która podczas każdego kolejnego słuchania smakuje lepiej.
Częściowo inspirowana pięknem wysp na Pacyfiku muzyka zawarta na krążku ''Nelson'' wciąga bez reszty i pozwala podziwiać kunszt tych trzech wybitnych jazzmanów zarówno w dziedzinie warsztatu, fantazji interpretacyjnej jak i kompozycji. Płyta doskonała!
Materiał jaki został opublikowany na płycie ''Nelson'' zarejestrowany został podczas dwóch sesji nagraniowych w Tritone Studios w Kalifornii: 14 i 15 czerwca 2011, a album podobnie jak trzy wcześniejsze płyty Tria Toma Warringtona (''Corduroy Road'', 2002; ''Back Nine'', 2005 i ''The Mountain'', 2008) wydała wytwórnia Jazz Compass.
skład:
Larry Koonse - gitary
Tom Warrington - kontrabas
Joe La Barbera - perkusja