Janusz Olejniczak & Atom String Quartet: Dla MM; Kamil Maćkowiak & Zbigniew Wrombel Quintet: Piosenka dzieweczki szalonej; Zbigniew Wrombel Quintet: Ballad For Bernt; Andrzej Olejniczak & Władysław ''Adzik'' Sendecki Quartet: Etiuda Baletowa nr 3; Zdzisław Piernik & Tadeusz Sudnik: Ja nie chcę spać; Janusz Olejniczak & Atom String Quartet: Kattorna; Lena Ledoff: Walc; Andrzej Olejniczak & Władysław ''Adzik'' Sendecki Quartet:Po katastrofie; Lena Ledoff: Jutro premiera; Kamil Maćkowiak & Zbigniew Wrombel Quintet: Strofy do ciszy
Płyta jest wyjatkowym dokumentem fonograficznym koncertu jaki odbył się w ramach IV Akademii Jazzu w Łodzi w roku 2011 z okazji 80-urodzin Krzysztofa Komedy.
W programie koncertu pojawili się tak wyjątkowi artyści jak pianista Andrzej Olejniczak, wielkopolscy muzycy: Zbigniew Wrombel, Krzysztof Przybyłowicz i Maciej Fortuna, czy w końcu Andrzej Olejniczak i Władysław Sendecki, których wykonania''Etiudy Baletowej'' i poprzedzonej elektronicznym intro wersji ''Po katastrofie'' są prawdziwą ozdobą tego koncertowego krążka.
Ciekawostką są interpretacje kompozycji Krzysztofa Komedy przez klasycznego pianistę, laureata Konkursu Chopinowskiego w 1970 roku, Janusza Olejniczaka (nie mylić z Andrzejem Olejniczakiem), który na łódzkiej scenie wystąpił wraz z formacją Atom String Quartet (''Dla MM'' i ''Kattorna''). Szczególne wrażenie robi żywiołowa interpretacja słynnej ''Kattorny''.
Kwintet Zbigniewa Wrombla w fenomenalnym składzie z trąbką Macieja Fortuny i Krzysztofem Przybyłowiczem przy bębnach pojawia się na płycie aż trzykrotnie, w tym w dwóch kompozycjach zrekonstruowanych i opracowanych nutowo na podstawie zachowanych rękopisów Komedy przez samego Jerzego Miliana -muzyka przed laty współpracującego z Komedą. Mogą nieco irytować recytacje wierszy Jerzego S.Sity na tle muzyki Komedy w mało przekonywujących recytacjach młodego aktora Kamila Maćkowiaka. Fragmenty wierszy w opracowaniu muzycznym Komedy podczas koncertu w 2011 roku to próba odtworzenia programu jaki ujrzał światło dzienne w 1960 roku na festiwalu Jazz Jamboree.
Ciekawie brzmi wykonany przez Lenę Ledoff solo na fortepianie utwór będący połączeniem słynnej kołysanki z filmu ''Rosemary's Baby'' Komedy z walcem a-moll Fryderyka Chopina.
Płyta poza niewątpliwą wartością dokumentalną jest też krążkiem koncertowym, którego po prostu świetnie się słucha.
W programie koncertu pojawili się tak wyjątkowi artyści jak pianista Andrzej Olejniczak, wielkopolscy muzycy: Zbigniew Wrombel, Krzysztof Przybyłowicz i Maciej Fortuna, czy w końcu Andrzej Olejniczak i Władysław Sendecki, których wykonania''Etiudy Baletowej'' i poprzedzonej elektronicznym intro wersji ''Po katastrofie'' są prawdziwą ozdobą tego koncertowego krążka.
Ciekawostką są interpretacje kompozycji Krzysztofa Komedy przez klasycznego pianistę, laureata Konkursu Chopinowskiego w 1970 roku, Janusza Olejniczaka (nie mylić z Andrzejem Olejniczakiem), który na łódzkiej scenie wystąpił wraz z formacją Atom String Quartet (''Dla MM'' i ''Kattorna''). Szczególne wrażenie robi żywiołowa interpretacja słynnej ''Kattorny''.
Kwintet Zbigniewa Wrombla w fenomenalnym składzie z trąbką Macieja Fortuny i Krzysztofem Przybyłowiczem przy bębnach pojawia się na płycie aż trzykrotnie, w tym w dwóch kompozycjach zrekonstruowanych i opracowanych nutowo na podstawie zachowanych rękopisów Komedy przez samego Jerzego Miliana -muzyka przed laty współpracującego z Komedą. Mogą nieco irytować recytacje wierszy Jerzego S.Sity na tle muzyki Komedy w mało przekonywujących recytacjach młodego aktora Kamila Maćkowiaka. Fragmenty wierszy w opracowaniu muzycznym Komedy podczas koncertu w 2011 roku to próba odtworzenia programu jaki ujrzał światło dzienne w 1960 roku na festiwalu Jazz Jamboree.
Ciekawie brzmi wykonany przez Lenę Ledoff solo na fortepianie utwór będący połączeniem słynnej kołysanki z filmu ''Rosemary's Baby'' Komedy z walcem a-moll Fryderyka Chopina.
Płyta poza niewątpliwą wartością dokumentalną jest też krążkiem koncertowym, którego po prostu świetnie się słucha.