Now!; Cala Carbo; Birth; Meeting With Fred; The Rooster In The Hat Is Watching TV; Sunlight; Brain Eaters; Low Latency.
Urodzony w Paryżu pianista, kompozytor i aranżer Adrien Chicot jest muzycznym samoukiem, od dzieciństwa zafascynowanym muzyką takich artystów jak McCoy Tyner, Herbie Hancock, Ahmad Jamal, czy Red Garland. Jego wyjątkowy talent, muzyczny instynkt i improwizacyjne predyspozycje sprawiły, iż dziś jest jedną z najjaśniej świecących gwiazd młodej francuskiej sceny jazzowej.
Zarówno jako muzyk Kwartetu Samy Thiebault i Kwintetu Julien Alour, jak w ramach własnych projektów z powodzeniem występuje zarówno w najważniejszych klubach jazzowych Francji, jak w całej Europie oraz USA, Afryce i Azji, dzieląc scene z takimi znakomitościami jak m.in. Avishai Cohen czy Seamus Blake.
W roku 2014 ukazał się pierwszy autorski album Adriena Chicota "All In", nagrany w trio z Sylvainem Romano i Jean-Pierre Arnaudem, który został bardzo gorąco przyjęty zarówno przez miłośników jazzu, jak przez najbardziej wymagających krytyków muzycznych. Podobnie było z kolejnymi albumami francuskiego pianisty: "Playing in the Dark” (2017) i "City Walk” (2018).
Rok 2021 przyniósł czwarty autorski album Adriena Chicota "Babyland", tym razem po raz pierwszy częściowo nagrany przez pianistę w formule kwintetu z udziałem instrumentów dętych.
Na płycie wypełnionej ośmioma premierowymi kompozycjami Chicota, do pianisty dołączają saksofonista Ricardo Izquierdo, trębacz Julien Alour, basista Sylvain Romano i perkusista Antoine Paganotti.
"Babyland" to zestaw utworów mieniących się rozmaitymi dźwiękowymi barwami. Głęboki liryzm, ale też rytm, dynamika i energia, a wszystko to podane poprzez pełne melodyki tematy, stylistycznie oscylujące wokół estetyki jazzowych standardów spod znaku klasyki Blue Note ("Now!”, zagrany w trio "Meeting With Fred", czy "Brain Eaters”), ale też muzyki latynoskiej (podobnie jak "The Rooster In The Hat Is Watching TV", zagrany przez lidera na piano Fendera, ozdobiony fantazyjnymi piszczałkami "Cala Carbo").
Pomiędzy zwartymi tematami znajdziemy też formę bardziej rozbudowaną jaką jest złożone z kilku odmiennych rytmicznie fragmentów, 9-minutowe "Birth", oraz solową miniaturkę fortepianową "Sunlight".
Na "Babyland" niby nie ma fajerwerków, dzięki którym francuski pianista mógłby być postrzegany jako innowator i jazzowy rewolucjonista. Jest za to znakomite rzemiosło i mnóstwo świeżych pomysłów usytuowanych w głównym nurcie jazzu. Znakomite kompozycje, świetne aranżacje i wyśmienita współpraca całego kwintetu. Do tej płyty po prostu chce się wielokrotnie wracać.
Szczerze polecam!
Zarówno jako muzyk Kwartetu Samy Thiebault i Kwintetu Julien Alour, jak w ramach własnych projektów z powodzeniem występuje zarówno w najważniejszych klubach jazzowych Francji, jak w całej Europie oraz USA, Afryce i Azji, dzieląc scene z takimi znakomitościami jak m.in. Avishai Cohen czy Seamus Blake.
W roku 2014 ukazał się pierwszy autorski album Adriena Chicota "All In", nagrany w trio z Sylvainem Romano i Jean-Pierre Arnaudem, który został bardzo gorąco przyjęty zarówno przez miłośników jazzu, jak przez najbardziej wymagających krytyków muzycznych. Podobnie było z kolejnymi albumami francuskiego pianisty: "Playing in the Dark” (2017) i "City Walk” (2018).
Rok 2021 przyniósł czwarty autorski album Adriena Chicota "Babyland", tym razem po raz pierwszy częściowo nagrany przez pianistę w formule kwintetu z udziałem instrumentów dętych.
Na płycie wypełnionej ośmioma premierowymi kompozycjami Chicota, do pianisty dołączają saksofonista Ricardo Izquierdo, trębacz Julien Alour, basista Sylvain Romano i perkusista Antoine Paganotti.
"Babyland" to zestaw utworów mieniących się rozmaitymi dźwiękowymi barwami. Głęboki liryzm, ale też rytm, dynamika i energia, a wszystko to podane poprzez pełne melodyki tematy, stylistycznie oscylujące wokół estetyki jazzowych standardów spod znaku klasyki Blue Note ("Now!”, zagrany w trio "Meeting With Fred", czy "Brain Eaters”), ale też muzyki latynoskiej (podobnie jak "The Rooster In The Hat Is Watching TV", zagrany przez lidera na piano Fendera, ozdobiony fantazyjnymi piszczałkami "Cala Carbo").
Pomiędzy zwartymi tematami znajdziemy też formę bardziej rozbudowaną jaką jest złożone z kilku odmiennych rytmicznie fragmentów, 9-minutowe "Birth", oraz solową miniaturkę fortepianową "Sunlight".
Na "Babyland" niby nie ma fajerwerków, dzięki którym francuski pianista mógłby być postrzegany jako innowator i jazzowy rewolucjonista. Jest za to znakomite rzemiosło i mnóstwo świeżych pomysłów usytuowanych w głównym nurcie jazzu. Znakomite kompozycje, świetne aranżacje i wyśmienita współpraca całego kwintetu. Do tej płyty po prostu chce się wielokrotnie wracać.
Szczerze polecam!
Album ukazał się 15 października 2021.
Robert Ratajczak
____________________________________________
Adrien Chicot: Babyland
CD 2021, Gaya Music Production GAYA 055
program:
1. Now!
2. Cala Carbo
3. Birth
4. Meeting With Fred
5. The Rooster In The Hat Is Watching TV
6. Sunlight
7. Brain Eaters
8. Low Latency
personel:
Adrien Chicot - fortepian, Fender Rhodes
Ricardo Izquierdo - saksofon
Julien Alour - trąbka
Sylvain Romano - bass
Antoine Paganotti - perkusja
CD 2021, Gaya Music Production GAYA 055
program:
1. Now!
2. Cala Carbo
3. Birth
4. Meeting With Fred
5. The Rooster In The Hat Is Watching TV
6. Sunlight
7. Brain Eaters
8. Low Latency
personel:
Adrien Chicot - fortepian, Fender Rhodes
Ricardo Izquierdo - saksofon
Julien Alour - trąbka
Sylvain Romano - bass
Antoine Paganotti - perkusja
____________________________________________