Where’s The Sun; Nachlaot; Superhero; Close Your Eyes; Pure Imagination; Moten Swing; Afro Blue; Inside Straight; Misha’s Mood; I Wish I Knew How It Feels To Be Free.
Osiadły w Nowym Jorku pianista, kompozytor i producent muzyczny pochodzenia rosyjsko-żydowskiego Misha Piatigorsky (siostrzeniec legendarnego wiolonczelisty Gregora Piatigorsky'ego), jest bardzo aktywnym muzykiem realizującym się na wielu płaszczyznach. Zwycięzca konkursu Thelonious Monk Composers Competition w 2004 roku, wyprodukował ponad 30 wielokrotnie nagradzanych płyt nie tylko jazzowych, ale też z hip-hopem, muzyką brazylijską i żydowską. Poza tak spektakularnymi projektami jak prowadzenie 20-osobowej The Sketchy Orkestra, artysta prowadzi też własne trio jazzowe, współtworzone z kontrabasistą Charliem Doughertym i perkusistą Samem Fishmanem. Właśnie taki skład zaprezentował się podczas koncertu w Glen Rock Jewish Center w New Jersey w styczniu 2017 roku, a obszerne fragmenty występu wydane zostały na płycie zatytułowanej: "Stained Glass & Technicolor Grooves".
Misha Piatigorsky Trio łączy świat muzyki klasycznej z jazzem i popem, a program płyty wypełniają cztery autorskie kompozycje pianisty i interesujące transkrypcje tematów: "Close Your Eyes" autorstwa zwanej Królową Tin Pan Alley Bernice Petkere, "Pure Imagination" brytyjskiego tandemu Bircusse & Newley, "Moten Swing" zmarłego w 1935 roku amerykańskiego pianisty Bennie Motena, "I Wish I Knew How It Feels To Be Free" Billy'ego Taylora, czy wreszcie porywające opracowania "Inside Straight" Cannonballa Adderleya i "Afro Blue" Mongo Santamarii.
Mimo iż "Stained Glass & Technicolor Grooves" jest albumem firmowanym jako Misha Piatigorsky Trio, zawarty na niej koncert odbył się z inicjatywy perkusisty Sama Fishmana, który postanowił wprowadzić zgromadzoną w synagodze Glen Rock Jewish Center publiczność, w atmosferę nowojorskiego klubu jazzowego. Do składu współtworzonego z nim przez typowych nowojorskich muzyków: pianistę i lidera Mishę Piatigorskiego i kontrabasistę Charliego Dougherty, perkusista zaprosił tswego brata, znakomitego saksofonistę Jeremy'ego Fishmana, który swymi stylowymi partiami ozdabia jeden z ulubionych przez Johna Coltrane'a tematów "Afro Blue", w który pomysłowo wpleciony został motyw "My Favourite Things", "Inside Straight" Cannonballa Adderleya i finałowe, balansujące na krawędzi chaosu, rozimprowizowane i dynamiczne "I Wish I Knew How It Feels To Be Free".
Ten album zdecydowanie nie robi wrażenia nagranego w synagodze, lecz zgodnie z zamysłem Sama Fishmana, jednoznacznie kojarzy się z nastrojem nowojorskiego klubu jazzowego.
Misha Piatigorsky Trio łączy świat muzyki klasycznej z jazzem i popem, a program płyty wypełniają cztery autorskie kompozycje pianisty i interesujące transkrypcje tematów: "Close Your Eyes" autorstwa zwanej Królową Tin Pan Alley Bernice Petkere, "Pure Imagination" brytyjskiego tandemu Bircusse & Newley, "Moten Swing" zmarłego w 1935 roku amerykańskiego pianisty Bennie Motena, "I Wish I Knew How It Feels To Be Free" Billy'ego Taylora, czy wreszcie porywające opracowania "Inside Straight" Cannonballa Adderleya i "Afro Blue" Mongo Santamarii.
Mimo iż "Stained Glass & Technicolor Grooves" jest albumem firmowanym jako Misha Piatigorsky Trio, zawarty na niej koncert odbył się z inicjatywy perkusisty Sama Fishmana, który postanowił wprowadzić zgromadzoną w synagodze Glen Rock Jewish Center publiczność, w atmosferę nowojorskiego klubu jazzowego. Do składu współtworzonego z nim przez typowych nowojorskich muzyków: pianistę i lidera Mishę Piatigorskiego i kontrabasistę Charliego Dougherty, perkusista zaprosił tswego brata, znakomitego saksofonistę Jeremy'ego Fishmana, który swymi stylowymi partiami ozdabia jeden z ulubionych przez Johna Coltrane'a tematów "Afro Blue", w który pomysłowo wpleciony został motyw "My Favourite Things", "Inside Straight" Cannonballa Adderleya i finałowe, balansujące na krawędzi chaosu, rozimprowizowane i dynamiczne "I Wish I Knew How It Feels To Be Free".
Ten album zdecydowanie nie robi wrażenia nagranego w synagodze, lecz zgodnie z zamysłem Sama Fishmana, jednoznacznie kojarzy się z nastrojem nowojorskiego klubu jazzowego.
Album ukazał się 6 maja 2018.
Robert Ratajczak
____________________________________________
Misha Piatigorsky Trio: Stained Glass & Technicolor Grooves
CD 2018, Misha Piatigorsky Trio
program:
1. Where’s The Sun
2. Nachlaot
3. Superhero
4. Close Your Eyes
5. Pure Imagination
6. Moten Swing
7. Afro Blue
8. Inside Straight
9. Misha’s Mood
10. I Wish I Knew How It Feels To Be Free
personel:
Misha Piatigorsky - fortepian
Charlie Dougherty - kontrabas
Sam Fishman - perkusja
oraz:
Jeremy Fishman - saksofon, instr. perkusyjne
CD 2018, Misha Piatigorsky Trio
program:
1. Where’s The Sun
2. Nachlaot
3. Superhero
4. Close Your Eyes
5. Pure Imagination
6. Moten Swing
7. Afro Blue
8. Inside Straight
9. Misha’s Mood
10. I Wish I Knew How It Feels To Be Free
personel:
Misha Piatigorsky - fortepian
Charlie Dougherty - kontrabas
Sam Fishman - perkusja
oraz:
Jeremy Fishman - saksofon, instr. perkusyjne
____________________________________________