Reemergence; It Ain't Necessarily So; Lookin' For Another Pure Love; She's Leaving Home; One for John A; How Long Has This Been Going On; Blues Connotation; Sweet Sweet Spirit; Nomad.
Płyta "Reemergence" to od czasu wydania "Solids and Stripes" (2008), dziewiąty już album firmowany nazwiskiem urodzonego w 1980 roku w New Jersey, wirtuoza organów Hammonda Jareda Golda. Album zrealizowany został w składzie złożonym z doskonale rozumiejących się muzyków, mających za sobą niezliczoną ilość wspólnych projektów. Jednym z nich był kwintet Soul Jazz Factor, który mieliśmy okazję usłyszeć podczas koncertów w Polsce w 2015 roku. Z tego składu wywodzi się doskonale znany miłośnikom jazzu trębacz Jeremy Pelt, którego grę słyszymy na płycie. Poza Goldem i Peltem na "Reemergence" grają: wszechstronny gitarzysta Dave Stryker (także producent albumu) i genialny perkusista Billy Hart. Nic dziwnego, iż mamy do czynienia z muzyką na najwyższym z możliwych poziomie.
W programie płyty znalazły się mistrzowskie interpretacje tematów George'a Gershwina ("It Ain't Necessarily So" i "How Long Has This Been Going On"), Steviego Wondera ("Lookin' For Another Pure Love"), Lennona i McCartney'a ("She's Leaving Home"), Ornette Colemana ("Blues Connotation") i Doris Akers ("Sweet Sweet Spirit"), oraz trzy własne kompozycje Jareda Golda: utwór tytułowy, "One for John A" i "Nomad".
Utwór tytułowy to mocne otwarcie z udziałem pojawiającego się zaledwie w trzech nagraniach Jeremy'ego Pelta. Linie basu generowane przez Golda przy pomocy pedałów Hammond B3, są pełne i rozległe, a gra Billy'ego Harta kreatywna i pomysłowa.
"It Ain't Necessarily So” utrzymane jest w rytmie jazzowego walca, a ozdobą utworu jest gitarowa solówka Dave'a Strykera i rozbudowane wariacje Golda cytującego motyw z "Little B's Poem” Bobby'ego Hutchersona.
Znakomicie opracowane utwory Steviego Wondera i The Beatles, dowodzą nie tylko ogromnego potencjału zaklętego w tych tematach, ale też niczym nieograniczonej fantazji interpretacyjnej Golda, Strykera, Harta i w pierwszym z utworów także Pelta.
"One for John A" to dedykacja Jareda Golda dla zmarłego w 2017 roku Johna Abercrombie, z którym muzyk niejednokrotnie miał okazję współpracować. To także trzeci i ostatni z utworów na płycie zagrany z udziałem Jeremy'ego Pelta.
Znane z niezliczonej ilosci wykonań "How Long Has This Been Going On" podane jest pod postacią zwinnej i przewiewnej bossa novy.
W "Blues Connotation” pełnym blaskiem błyszczy gitara Strykera, oraz zamykająca utwór, oszałamiająca gra niezrównanego Billy'ego Harta, a "Sweet Sweet Spirit" to świetne przetransponowanie tematu gospel w stricte jazzowe ramy.
Album zamyka jeszcze jeden autorski utwór Jareda Golda, progresywny i tajemniczy "Nomad".
Na "Reemergence" słuchamy składu genialnego, w którym każdy z muzyków w każdym momencie perfekcyjnie trafia w sedno, a odbywa się to naturalnie i bez zabiegania o to. Znakomity album!
W programie płyty znalazły się mistrzowskie interpretacje tematów George'a Gershwina ("It Ain't Necessarily So" i "How Long Has This Been Going On"), Steviego Wondera ("Lookin' For Another Pure Love"), Lennona i McCartney'a ("She's Leaving Home"), Ornette Colemana ("Blues Connotation") i Doris Akers ("Sweet Sweet Spirit"), oraz trzy własne kompozycje Jareda Golda: utwór tytułowy, "One for John A" i "Nomad".
Utwór tytułowy to mocne otwarcie z udziałem pojawiającego się zaledwie w trzech nagraniach Jeremy'ego Pelta. Linie basu generowane przez Golda przy pomocy pedałów Hammond B3, są pełne i rozległe, a gra Billy'ego Harta kreatywna i pomysłowa.
"It Ain't Necessarily So” utrzymane jest w rytmie jazzowego walca, a ozdobą utworu jest gitarowa solówka Dave'a Strykera i rozbudowane wariacje Golda cytującego motyw z "Little B's Poem” Bobby'ego Hutchersona.
Znakomicie opracowane utwory Steviego Wondera i The Beatles, dowodzą nie tylko ogromnego potencjału zaklętego w tych tematach, ale też niczym nieograniczonej fantazji interpretacyjnej Golda, Strykera, Harta i w pierwszym z utworów także Pelta.
"One for John A" to dedykacja Jareda Golda dla zmarłego w 2017 roku Johna Abercrombie, z którym muzyk niejednokrotnie miał okazję współpracować. To także trzeci i ostatni z utworów na płycie zagrany z udziałem Jeremy'ego Pelta.
Znane z niezliczonej ilosci wykonań "How Long Has This Been Going On" podane jest pod postacią zwinnej i przewiewnej bossa novy.
W "Blues Connotation” pełnym blaskiem błyszczy gitara Strykera, oraz zamykająca utwór, oszałamiająca gra niezrównanego Billy'ego Harta, a "Sweet Sweet Spirit" to świetne przetransponowanie tematu gospel w stricte jazzowe ramy.
Album zamyka jeszcze jeden autorski utwór Jareda Golda, progresywny i tajemniczy "Nomad".
Na "Reemergence" słuchamy składu genialnego, w którym każdy z muzyków w każdym momencie perfekcyjnie trafia w sedno, a odbywa się to naturalnie i bez zabiegania o to. Znakomity album!
Album ukazał się 4 maja 2018.
Robert Ratajczak
____________________________________________
Jared Gold: Reemergence
CD 2018, Strikezone 8817
program:
1. Reemergence
2. It Ain't Necessarily So
3. Lookin' For Another Pure Love
4. She's Leaving Home
5. One for John A
6. How Long Has This Been Going On
7. Blues Connotation
8. Sweet Sweet Spirit
9. Nomad
personel:
Jared Gold - organy Hammond B3
Dave Stryker - gitara
Billy Hart - perkusja
oraz:
Jeremy Pelt - trąbka, flugelhorn
CD 2018, Strikezone 8817
program:
1. Reemergence
2. It Ain't Necessarily So
3. Lookin' For Another Pure Love
4. She's Leaving Home
5. One for John A
6. How Long Has This Been Going On
7. Blues Connotation
8. Sweet Sweet Spirit
9. Nomad
personel:
Jared Gold - organy Hammond B3
Dave Stryker - gitara
Billy Hart - perkusja
oraz:
Jeremy Pelt - trąbka, flugelhorn
____________________________________________